Lexus LC 500 Convertible (2021)

autoreview

Lexus LC 500 Convertible (2021)

Signalement

UitvoeringLC 500 Convertible
Versnellingen10, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf22.000 km
KM-stand laatst22.000 km
Lezerswaardering: 45%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste weekje rijden

  • 22.000 km

Beste lezers,

Bij deze even een korte indruk van mijn lexus LC 500 cabrio.
Afgestapt van de CT200H naar IS300h en nu de Lc500 cabrio.
Wat zijn nu de grootste verschillend Tov van de andere lexus modellen? Uhh, de CT200H en IS300H zijn nog enigszins met elkaar te vergelijken. De LC500 is een hele andere klasse.
Gezien mijn beperkte km`s kan ik nog geen perfecte review schrijven maar wel een eerste indruk:

Exterieur: Over smaak valt niet te twisten. Maar de IS300H vind ik een erg mooie auto en de LC500 overtreft dit wat mijn betreft een heel stuk. Wat kan er beter (erg kritisch)? Ik vind het plastic op de bovenkant van de achterlichten niet super. Dit had wat mij betreft wel een ander kleurtje mogen zijn. Wrappen kan altijd nog.
Verder ben ik voor de kleur groen gegaan. Deze kleur oogt voor mij niet te opvallend en ziet er erg chique en netjes uit.
Verder is de coupe qua lijnen mooier maar als het dakje eraf is dan is dit toch wel een hele mooie auto.

Interieur: In mijn auto zit het beige interieur. Dit interieur gaat al mee sinds de LC500 is uitgebracht. Een top combi met de groene buitenkant.
Afwerking is van de allerhoogste klasse en de stoelen zitten erg goed. Zeker als ik dan weer in de IS300H stap waar de stoelen eigenlijk al super zitten, zit de LC nog beter. De stoelventilatie is ook erg bizar goed en blaast m`n t-shirt bijna tot wapperen aan toe, zelfs bovenin m`n rug.

De congierge stand in de auto is geniaal. U doet niks en wij regelen het voor je. Zo, dat je er bijna niks van voelt. Stuurtje warm. stoelen koelen of verwarmen automatisch. De nekverwarmers doen echter niet mee in dit verhaal. Jammer, maar deze is te bedienen via het scherm.

Het valt wel op dat je het dak iets hoort bewegen bij het over hoge drempels rijden, niet geheel raar natuurlijk maar van een dichte auto afkomend valt dit op.
Verder is het dak erg mooi afgewerkt en geeft het een solide indruk.

De auto is redelijk stil te noemen voor een cabrio. De IS300h zit ongeveer op hetzelfde geluidsniveau voor mijn gevoel. De LC500H coupe is wel stiller.

Grip: Wel iets kunnen testen maar de standaard Bridgestone S001L geven me niet heel veel vertrouwen. De auto is zwaar en behoorlijk van formaat en dat voel je wel. De IS300H gooi ik makkelijker de bocht om. Ditzelfde gevoel had ik bij de LC500H ook, hieronder zaten ook de bridgestone banden. Snel een keertje wisselen dus. Verder als het nat is dan komt continu traction control in beeld.

Infotainment... Zo slecht zo slecht... Altijd die auto reviewers die dit beweren en stappen dan weer terug naar de duitse jongens. De muis in de Is300H vond ik geniaal, super snel te bedienen en beter dan die rotatieknop. Bij de LC500 zit je aan een touchpad. Een beetje zitten rommelen met instellingen en dan is het kwestie van een paar dagen wennen. Het werkt voor mij best goed. Het menu kan wat zoeken zijn maar dit is ook een kwestie van wennen. Net zoals het koppelen van android auto, werkt goed alleen dan weer de juiste apps activeren etc.

Het audiosysteem viel me eerst wat tegen. De beleving in de coupe was voor mijn gevoel beter. Ook weer wat geprobeerd te spelen met instellingen maar toch niet helemaal tevreden.... Totdat je het dakkie open gooit. Whoop alsof je op een concert staat. Erg mooi! Het lijkt erop dat lexus de speaker heeft afgesteld voor open dak. Logisch ook eigenlijk.

Dakje open dakje dicht,,, erg snel en netjes. Tot 50km.h. Alles is mooi afgewerkt als het dak eraf is.
Ik heb nog geen wind diffuser maar tot 90 km/h is het bijna windvrij rijden. Daarna voel je wel iets wind van achteren komen. Verder weinig herrie van wind oid. Zeker als je het vergelijk met een MX-5 of S2000 dan is dit heeeel stil.

Sportstanden etc. Beetje mee gespeeld. Je voelt per stand duidelijk verschil in vering, sturen en schakeltijden. Wel valt me op dat het zelf flippen met manueel en automaat niet altijd doet wat ik wil. Nog even uitzoeken dus.

Verder de V8... Ja mensen, V8,.. NON turbo! Mijn porsche en tesla is sneller bla bla... I dont care. Deze lexus is een andere klasse. Het beste kan je deze auto vergelijken met een austin martin denk ik.
De V8 hoor je op comfort een beetje op de achtergrond, bij rustig rijden blijft de motor tussen 1500-2000 toeren schakelen. 10 versnellingen die je toch wel voelt tijdens schakelen. Een CVT doet dit toch echt wel beter vind ik.
Op de sport + en dan even het gas intrappen ooeiii dit rustige beestje wordt een stier en begint te brullen als een stier. Het doet met erg denken aan de S2000 die ik ooit had. Het V-tec gevoel en extra geluid wat erbij vrij komt maar dan mach 3.
Zoveel comfort maar zo wild als je erom vraagt.
Van 1 op 14 op een N-weg naar 1 op 6 als je even wat vaker de voet laat zakken.

Wordt vervolgd!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.