Lexus CT 200h Hybrid Business Line (2015)

autoreview

Lexus CT 200h
Lexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT200h facelift 2013Lexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT200h facelift 2013Lexus CT200h facelift 2013Lexus CT 200h

Signalement

UitvoeringCT 200h Hybrid Business Line
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf50.000 km
KM-stand laatst55.000 km
Lezerswaardering: 8%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Hybride went niet

  • 55.000 km

Introductie
Voor mijn werk heb ik de beschikking gekregen over een Lexus CT 200h. Mijn eerste hybride auto en bovendien mijn eerste Aziatische auto.

Exterieur
Het duurdere broertje van de Auris ziet er... Tja... Scherp uit. Ik durf 'm niet meteen als mooi te betitelen, maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die 'm mooi vinden. Ik heb al menig compliment gekregen over de looks van de auto.

Interieur
Laten we eerst met de pluspunten beginnen: het interieur is knus en comfortabel. Zeker in de uitvoering die ik heb kun je er met een gerust hart de hele dag in zitten zonder last te krijgen van je rug. De stoelen zijn namelijk goed instelbaar, de stoelverwarming en verwarming idem.

Persoonlijk vind ik alle knoppen en tellers too much. Het is een janboel aan knoppen, die verschillende groottes hebben en (erger nog) vaak ook verschillend werken. De knoppenfetishist komt goed aan zijn trekken, maar mij irriteert het alleen maar.

Dan heb ik het nog niet gehad over de displays, die eruit zien alsof ze in 1990 zijn ontworpen. Het display in het midden van het dashboard is er overduidelijk als gimmick nog even aan toegevoegd: niet gebruiksvriendelijk en bovendien nog lelijk ook.

Pluspunten
Redelijk scherpe wegligging.
Zit goed
Hybride

Minpunten
Duurt even voordat de auto boven de 80 op gang komt
Elektrische motor zou eigenlijk tot 50km/h moeten.
Sportstand is erg nerveus
Navigatie is gewoon ruk
Kleine kofferbak

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.