Lexus CT 200h Hybrid Business Line (2015)
autoreview
Signalement
Uitvoering | CT 200h Hybrid Business Line |
---|---|
Versnellingen | 1, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2015 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 50.000 km |
KM-stand laatst | 55.000 km |
Hybride went niet
- 55.000 km
Introductie
Voor mijn werk heb ik de beschikking gekregen over een Lexus CT 200h. Mijn eerste hybride auto en bovendien mijn eerste Aziatische auto.
Exterieur
Het duurdere broertje van de Auris ziet er... Tja... Scherp uit. Ik durf 'm niet meteen als mooi te betitelen, maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die 'm mooi vinden. Ik heb al menig compliment gekregen over de looks van de auto.
Interieur
Laten we eerst met de pluspunten beginnen: het interieur is knus en comfortabel. Zeker in de uitvoering die ik heb kun je er met een gerust hart de hele dag in zitten zonder last te krijgen van je rug. De stoelen zijn namelijk goed instelbaar, de stoelverwarming en verwarming idem.
Persoonlijk vind ik alle knoppen en tellers too much. Het is een janboel aan knoppen, die verschillende groottes hebben en (erger nog) vaak ook verschillend werken. De knoppenfetishist komt goed aan zijn trekken, maar mij irriteert het alleen maar.
Dan heb ik het nog niet gehad over de displays, die eruit zien alsof ze in 1990 zijn ontworpen. Het display in het midden van het dashboard is er overduidelijk als gimmick nog even aan toegevoegd: niet gebruiksvriendelijk en bovendien nog lelijk ook.
Pluspunten
Redelijk scherpe wegligging.
Zit goed
Hybride
Minpunten
Duurt even voordat de auto boven de 80 op gang komt
Elektrische motor zou eigenlijk tot 50km/h moeten.
Sportstand is erg nerveus
Navigatie is gewoon ruk
Kleine kofferbak
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.