Land Rover Range Rover Sport P510e PHEV First Edition (2023)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Range Rover Sport P510e PHEV First Edition |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand laatst | 5.500 km |
Luxe & Comfort
- 2.000 km
Ik heb de auto pas maar wat een heerlijke auto. Ik heb er nu pas 2000 km. mee gereden. Ik heb voor de 'first edition' gekozen en dat is super. Werkelijk alle luxe zit erop. Ik vind de 4 wielsturing fantastisch. Wat maakt dat zo'n grote en zware auto wendbaar. Korte draaicirkel wat vaak heel erg fijn is. Ook de luchtvering vind ik een aanrader. Je kunt deze naar wens instellen maar altijd zeer comfortabel. Zelfs met de 23" velgen die eronder zitten! Ik ben ook wezen terrein rijden en dan weet je niet wat je mee maakt. Pas dan kom je achter de sterke punten van landrover. Wat kan die auto veel. Ongelooflijk. Ik weet dat de meeste (zo ook de mijne) niet ver het bos in gaan maar het is echt fantastisch om te ervaren wat die auto allemaal kan. Ik heb de hybride gekozen met 510 pk. Ik vind dit echt een aanrader. Ik heb proef gereden met de 440 pk en deze is echt sneller / soepeler. Ik kom uit een hele snelle auto en ben dus wat dat betreft verwend. Maar voor zo'n zware auto rijdt hij best lichtvoetig én snel. Snel genoeg. De overschakeling van elektrisch naar motorisch of beide gaat meestal heel soepel en merk je niet. Alleen zie je de toerenteller aangaan. Kortom kan ik schrijven dat ik tot op heden zeer positief ben. Alleen over de kosten en het verbruik kan ik nu nog niet zoveel zeggen. Wordt vervolgd.
Nu 3 maanden later
- 5.500 km
Ik heb er nu 5.500 km. op zitten. Het verbruik is me niet duidelijk en moeilijk na te gaan. Ik laad vaak, ca. 3 - 4 keer per week, thuis en rijd de korte afstanden ook voornamelijk elektrisch. Elektrisch gaat nu hard want ik kom maximaal op 80 km elektrisch rijden. in September was dat nog 102 km. Koud weer doet dus heel veel in het elektrische verbruik. Gelukkig heb ik daarom een hybride. De 3 liter is een heerlijke motor. Altijd op de achtergrond totdat je vermogen vraagt. Dan maakt de motor graag toeren en blijft flink door trekken. Verder heb ik een probleem met de navigatie gehad. deze heeft het 1 week niet gedaan. na een reset (uitknop ca. 20 seconden inhouden) deed ie het weer (waarom?....geen idee). Slechte service overigens van de dealer want die had pas 3 weken later tijd om naar deze storing te kijken. (mag en kan niet) Verder vind ik de achteruitrijdcamera slecht. Deze zit op het dak en is vaak vies. Zeker met winters weer. Hier is niets aan te doen maar vind ik wel een misser. Ondanks dat hij ook 360 view heeft vind ik dat vervelend. Voor de rest rijdt hij perfect. Zeer soepel en luxe. Luchtvering en vierwielsturing vind ik fantastisch. Ik heb witte lederen bekleding en ziet er schitterend uit. Maar is ook besmettelijk. Dit wordt snel vies. Veel poetsen is dus de oplossing. Voor de rest een heerlijke auto waar ik hoop nog lang van te genieten.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.