AutoWeek 3 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 3 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Land Rover
  • Range Rover
10

autoreview

Land Rover Range Rover 4.4 SDV8 Autobiography (2013) #3

Anoniem
  • Anoniem7
  • Review
16 juni 2016 om 12:12
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringRange Rover 4.4 SDV8 Autobiography
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst44.782 km
Gemiddelde lezerswaardering: 35%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 44.782 km
  • 16 juni 2016

Ik ben geen autojournalist en zal zo goed mogelijk een review maken.

Is dit het ultieme luxevoertuig? Bijna, er gaat niks boven het andere Britse merk met de dubbel R in hun naam, maar deze Range Rover komt heel erg dichtbij.
Zeker sinds er in 2013 een geheel nieuw model is gekomen en dat was en is een hele verbetering t.o.v. het vorige model wat ik hiervoor heb gereden.
Normaal zullen eigenaren met deze auto nauwelijks van het asfalt afgaan, maar ik doe het toch regelmatig. Berg op en af, door water, door modder, over een bouwplaats, door sneeuw, veel regenwater op Autobahn, het lijkt deze kolos geen moeite te kosten en dat komt door de hulpsystemen die aan boord zijn en je ook zelf kan regelen doormiddel van het Terrain Respons Systeem in de middenconsole, kies je stand en alles wordt voor je geregeld, lage of hoge gearing en welke differentielen er wel of niet gelocked moeten worden.
De Range Rover is indrukwekkend offroad, maar ook onroad. Op de autobahn kan je erg comfortabel op kruissnelheid rijden en dat is de auto erg stil van binnen, alleen een Rolls Royce stiller bij een snelheid van rond de 160 a 170 km/h, maar snelheden van boven de 200km/h zijn met groot gemak te rijden met dank aan de luchtvering en de geweldig motor met veel vermogen.
Nog een voordeel van de luchtvering, hang er een zware aanhanger achter, paardentrailer bijvoorbeeld, en de luchtvering houdt de auto op niveau.
Mijn vorige Range Rover was een benzine en heb toch gekozen voor een diesel, maar de diesel V8 is toch echt wel de beste en mooiste motor om in je Range Rover te hebben, 339pk en 700Nm trekkracht en alles is goed doseerbaar, maar je kan het er een sportwagen bij een stoplichtsprint knap lastig mee maken, want deze kolos ook nog eens erg snel bij het optrekken.
De rijbeleving op zich, dat is ongeevenaard goed te noemen, het model kan zich echt meten met een BMW 7 serie of MB S-klasse, en ben je in de markt voor de genoemde BMW of MB, ga dan ook zeker eens een langs bij de Range Rover dealer, het zal u echt verbazen hoe goed het rijdt.
Groot is deze auto wel, maar een BMW 7 serie is langer en breder om maar even een voorbeeld te noemen.
Het grote voordeel van het nieuwe model, is het opgeruide dashboord waar je nu heel veel functies kan regelen via het touchscreen.
Ik heb in deze auto gekozen voor het optionele Meridian audiosysteem met 29 speakers en 1700w aan vermogen, maar de waarde van rond de €4000,- vind ik het niet echt waard, het klanken vind ik niet echt sprekend/vol klinken, het optionele Bang & Olufsen audiosysteem in een BMW of Mercedes Benz is vele malen beter en zijn geld wel dubbel en dwars waard en dat is eigenlijk ook wel het enige minpunt wat ik heb over de auto.
In de wintermaanden staat de auto op winterbanden, overigens verplicht hier in Duitsland en daarmee is de auto nog beter op natte of gladde ondergrond. Ook heb ik een set rubberen mattenset voor de wintermaanden, hierdoor blijft de auto toch wat makkelijker schoon te maken en blijft alles ook veel netter.
Zijn er concurrenten voor deze auto, ja en nee. Een Toyota Land Cruiser is een erg goede auto en minstens even goed in het terrein, maar blijft mijlen ver achter qua afwerking en luxe. De MB G klasse, erg goede terreinkwaliteiten en ook luxe van binnen, maar is toch meer gebouwd voor offroad en niet zo zeer voor onroad, maar wel een fijne auto.
Een MB GL-klasse of een BMW X5/6 zijn echte SUV's terwijl de Range Rover een echte 4x4 is, dus dat is appels met peren vergelijken.
Dan kom je toch uit bij een BMW 7 serie of een MB S-klasse, qua luxe belevering op hetzelfde nivau, maar hiermee ga ik echt niet door de modder of de bergen mee in.
Qua personaliseren kan je bij Range Rover heel veel kanten op, wortelnotenhout, koolstofvezel, vele soorten leer.
Het verbruik, dat ligt gemiddeld rond de 1:10 en voor een auto van dit formaat en gewicht vind ik dat gewoon netjes en met een dieselprijs van rond de €1,- maak ik mij daar niet zo druk om.
De dealerservice is erg goed en ik ben er zeer content mee, indien nodig wordt de auto bij mij thuis of op kantoor opgehaald voor onderhoud, ook de prijzen voor onderhoud zijn zoals je mag verwachten voor een auto als deze, niet goedkoop dus.
De betrouwbaarheid is top, nog nooit heeft deze auto mij in de steek gelaten en bij jaarlijks onderhoud komt er eigenlijk nooit wat naar voren, Range Rover/Jaguar bouwt gewoon een heel goed pruduct.
Komt er weer een auto van dit merk, ja zeker, daar hoef ik niet aan te twijfelen en eigenlijk is het oog al gevallen op een SVAutobiography.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Land Rover Range Rover
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    2.0 P400e Aut Fifty Anniversary Edition

    Land Rover Range Rover 2.0 P400e Aut Fifty Anniversary Edition

    • 2021
    • 1.500 km

    € 169.733

    3.6 TDV8 Vogue

    Land Rover Range Rover 3.6 TDV8 Vogue

    • 2010
    • 189.800 km

    € 16.895

    3.0 TD V 6 Autobiography Executive Seats 259 Pk

    Land Rover Range Rover 3.0 TD V 6 Autobiography Executive Seats 259 Pk

    • 2018
    • 40.272 km

    € 99.888

Meer Land Rover Range Rover occasions

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Land Rover Range Rover specificaties
  • Land Rover Range Rover occasions
  • Land Rover Range Rover video's
Advies en informatie
  • Land Rover Range Rover tests
  • Land Rover Range Rover gebruikersreviews
  • Land Rover Range Rover index
PREMIUM
Bentley Bentayga - Mercedes GLS - Range Rover

Bentley Bentayga - Mercedes GLS - Range Rover

Zo'n beetje alle superlatieven zijn van toepassing op de nieuwe Bentley Bentayga. Kunnen de...

Lees meer
 

Land Rover Range Rover reviews

  • Review
    Land Rover Range Rover 4.4 SDV8 Autobiography (2013) #3

    Land Rover Range Rover 4.4 SDV8 Autobiography...

    10
    • 16 juni 2016
  • Review
    Land Rover Range Rover 4.4 SDV8 Autobiography (2013)

    Land Rover Range Rover 4.4 SDV8 Autobiography...

    • 19 oktober 2015
  • Review
    Land Rover Range Rover 4.4 SDV8 Autobiography (2013)

    Land Rover Range Rover 4.4 SDV8 Autobiography...

    18
    • 28 augustus 2014
  • Review
    Land Rover Range Rover Td6 HSE (2003)

    Land Rover Range Rover Td6 HSE (2003)

    10
    • 10 juni 2020
  • Review
    Land Rover Range Rover TDV8 Vogue (2011)

    Land Rover Range Rover TDV8 Vogue (2011)

    21
    • 11 augustus 2018
  • Review
    Land Rover Range Rover 2.5 DSE (1999)

    Land Rover Range Rover 2.5 DSE (1999)

    2
    • 7 augustus 2018
  • Review
    Land Rover Range Rover TDV8 Vogue SE (2007)

    Land Rover Range Rover TDV8 Vogue SE (2007)

    • 16 juni 2016
meer reviews
Rij-impressie - Range Rover Long Wheel Base

Rij-impressie - Range Rover Long Wheel Base

61

Land Rover heeft het mes in de de 'gewone' Range Rover gezet en zo verscheen de Range...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autonieuws
    Prijzen mild-hybride diesels Range Rover bekend

    Prijzen mild-hybride diesels Range Rover...

    22
    • 28 december 2020
  • Autonieuws
    Klassieke Range Rover wordt elektrisch

    Klassieke Range Rover wordt elektrisch

    • 7 december 2020
  • Autonieuws
    Nieuwe Land Rover Range Rover LWB gekiekt

    Nieuwe Land Rover Range Rover LWB gekiekt

    6
    • 21 oktober 2020
  • Autonieuws
    ‘Elektrische Range Rover uitgesteld wegens coronacrisis’

    ‘Elektrische Range Rover uitgesteld wegens...

    6
    • 17 september 2020
  • Autonieuws
    Nieuwe Land Rover Range Rover deint over de 'Ring'

    Nieuwe Land Rover Range Rover deint over...

    • 4 augustus 2020
  • Autonieuws
    Nieuwe zes-in-lijn diesels voor Range Rover en Range Rover Sport

    Nieuwe zes-in-lijn diesels voor Range Rover...

    15
    • 14 juli 2020
  • Autonieuws
    Blik to the Future: Land Rover Range Rover

    Blik to the Future: Land Rover Range Rover

    22
    • 5 juli 2020
Merk
Merk
  • Range Rover Evoque vs. BMW X3 - Dubbeltest

    Range Rover Evoque vs. BMW X3 - Dubbeltest

    • 8 januari 2021
  • Autonieuws
    Prijzen mild-hybride diesels Range Rover bekend

    Prijzen mild-hybride diesels Range Rover...

    22
    • 28 december 2020
  • Eindejaarsvideo - Frank - Land Rover Defender

    Eindejaarsvideo - Frank - Land Rover Defender

    28
    • 27 december 2020
  • PREMIUM
    Range Rover Evoque P300e - Eerste rijtest

    Range Rover Evoque P300e - Eerste rijtest

    • 15 december 2020
  • PREMIUM
    Audi Q7 vs. Range Rover Sport - Dubbeltest

    Audi Q7 vs. Range Rover Sport - Dubbeltest

    • 8 december 2020
  • Review
    Land Rover Range Rover Velar (2020)

    Land Rover Range Rover Velar (2020)

    3
    • 7 december 2020
  • Autonieuws
    Klassieke Range Rover wordt elektrisch

    Klassieke Range Rover wordt elektrisch

    • 7 december 2020

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep