Land Rover Discovery Td5 ES (2000) #2

autoreview

Land Rover Discovery

Signalement

UitvoeringDiscovery Td5 ES
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2000
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Discovery is een van de weinige auto"s welke geen aanpassing aan het dak nodig heeft om zonder tussenwand op grijskenteken te rijden.
De 5 cilinder dieselmotor loopt eenmaal op bedrijfstemperatuur als een zonnetje maar je hoort hem lijden als hij koud is. De motor mist wat vermogen maar dat los ik misschien op met chiptuning. De automaat schakelt prima, er is een sportieve stand voor het schakelgedrag. Door die te gebruiken draait de motor wat meer toeren voordat de automaat opschakeld. Hierdoor rijdt de auto vlotter en prettiger. Jammer is dat je elke keer als je de motor uit hebt gezet deze knop opnieuw moet indrukken. De topsnelheid is 175 km/uur. Mijn Chrysler Voyager (diesel) is sneller en stiller. Toch rijd ik liever in de Disco. De stoelen zitten beter, hij rijdt robuuster en de uitstraling bevalt mij na 4 jaar nog steeds. De automatische geregelde airco houdt de auto lekker koel. Het brandstofverbruik is met 1 op 9 goed voor een auto met dit gewicht, permanente 4 wielaandrijving en een automaat. Ik denk dat ik aan het eind van 2004 de Voyager (bouwjaar 2002) inruil voor de nieuwe Disco (als die op grijskenteken leverbaar wordt)en rij ik nog een paar jaar door met de TD5.

PROBLEMEN

De radiator is vervangen, de lekkage was geconstateerd tijdens de onderhoudsbeurt bij 40.000 km. Ook is een hydroliekslang van het de ACE kapot gegaan, deze is later gemodificeerd maar zweet nu toch weer door. De waterpomp is vervangen (kostte 400 euro), evenals de klepdekselpakking die nu toch weer doorzweet. Ook de automaar zweet. Handgreep om motorkap te openen was afgebroken (door stroeflopende kabel). Langzamerhand begin ik aan de kwaaltjes te wennen. De onderhoudsbeurten kosten euro 750 /20.000 km.

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.