AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Lancia Ypsilon 1.1 i.e. LX Selectronic (1990)
autoreview
5

Signalement
| Uitvoering | Ypsilon 1.1 i.e. LX Selectronic |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 1990 |
| Jaar van aanschaf | 2023 |
| KM-stand bij aanschaf | 59.959 km |
| KM-stand laatst | 64.040 km |
Y10 heerlijk speeltje
- 64.040 km
Al in bezit van een Uno Selecta ‘88 en een A112, kwam er een combi op mijn pad die ik niet kon laten gaan: een Autobianchi (staat keurig bv in alle ramen, maar in Nederland als Lancia gekentekend) Y10 Selectronic. Auto stond al jaren (binnen) gestald en dus eerst uitgebreid technisch aangepakt en in 2024 ruim 4000 km gereden naar meetings van Autobianchi Club en diverse Oldtimer bijeenkomsten.
Dit jaar carrosserie nalopen en optisch netjes maken.
En natuurlijk ook dit jaar regelmatig uitstapjes, maar de andere mogen ook nog wel eens buiten spelen.
8,5
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Lancia Ypsilon
Lees ook
Achtergrond

Waarom Lancia Ypsilon-voorganger Y10 als premium-Panda meer mocht kosten dan simpele Fiat Uno
Achtergrond

De Volvo S40 hing tussen C- en D-segment in en was zeker geen 'verVolvode' Carisma
Nieuws

De Dacia Spring is bijna de enige auto zonder airco – Back to basics
Vraag en Antwoord

'Mijn Opel Grandland heeft roest aan de motorkap maar hij valt buiten garantie en ik krijg niets'

