Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir Gold (2011)

autoreview

Lancia Ypsilon
Lancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia YpsilonLancia Ypsilon

Signalement

UitvoeringYpsilon 0.9 TwinAir Gold
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf4 km
KM-stand laatst26.580 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nu de CNG versie besteld is.

  • 26.580 km

Na ruim 26.000km gereden te hebben met de Ypsilon lijkt mij dat voldoende om mijn ervaringen eens te delen.

Enkele weken geleden heb ik dezelfde auto besteld, maar dan in de CNG uitvoering.

De auto:
Mijn auto heb ik besteld met het Dolce Vita en Blue&Me pakket inclusief de Lancia uitvoering van TomTom. De auto is keurig afgewerkt, zit en rijdt uitstekend. De vele verkeersdrempels die hier zijn aangebracht kunnen slechts met een beperkte snelheid worden overwonnen, omdat de neus van de auto anders het asfalt in duikt. De verlichting wordt automatisch ingeschakeld zodra het donker wordt. Bij mij staat deze ingesteld op medium en dat vind ik de meest prettige stand. Let wel, bij mist moet je niet vergeten de verlichting met de hand in te schakelen. De automatische regeling voor de ruitenwissers had wat mij betreft wel wat verfijder mogen zijn. Bij motregen werkt deze erg onrustig. Bij normale regenval is het een ideaal systeem.

Het rijden:
Het rijden met een TwinAir vergt enige gewenning. Het wegrijden met een TwinAir verloopt iets trager dan met een gemiddelde auto. Echter vanaf de 3e versnelling is het voor het overige verkeer moeilijk om je bij te houden. Wil je de straatstenen eruit trekken, dan kost je dat aardig wat brandstof. Vindt je dat minder belangrijk en vindt je het geen bezwaar om wat vaker te schakelen dan wordt je beloond met een keurig verbruik. In de periode dat ik de auto nu rijd, heb ik 0,5 ltr olie moeten toevoegen.

Het verbruik:
Mijn gemiddeld verbruik over de 26.580km is 5,9ltr per 100km. Het verbruik schiet op de snelweg aanzienlijk omhoog met forse tegenwind. Dit komt niet zo heel vaak voor, zodat dit over deze gehele periode te verwaarlozen is.
Om een idee te geven wat de TwinAir doet bij constante snelheden en cruise control aan:
- 50km/h 4e versnelling 3,7ltr per 100km
- 90km/h 5e versnelling 4,2ltr per 100km
- 120km/h 5e versnelling 6,1ltr per 100km
- 150km/h 5e versnelling 8,4ltr per 100km

Zodra ik voldoende km met de CNG versie heb gereden, zal ik hiervan een verslag plaatsen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Lancia Ypsilon

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.