Lancia Prisma 2.0 4WD (1988)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Prisma 2.0 4WD |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 1988 |
| Jaar van aanschaf | 1988 |
| KM-stand bij aanschaf | 10 km |
| KM-stand laatst | 109.575 km |
Na 30 jaar weer nieuw leven ingeblazen
- 109.575 km
Eind 1987 op zoek naar een Delta 4WD/Integrale. Deze waren zeer beperkt leverbaar en eigenlijk gereserveerd voor rallyteams. Maar de importeur kwam met de mogelijkheid: er is nog wel een Prisma 4WD beschikbaar.
Deze stond bij een dealer en daar op een zaterdag maar eens even langs gereden. Maandag via de "eigen" kanalen de auto besteld. Het bleek de Rai auto 1987 te zijn (of de reserve) en na wat aanpassingen (zonnedak, radio en tripmaster) was de auto klaar om als dagelijkse auto en voor de hobby (rijden van kaartleesritten) in gezet te worden. Na ruim 2 jaar een 2e kleine auto gekocht voor het dagelijkse (Cinquecento) en de Prisma mocht in de weekenden z'n ritten rijden. Na 12 jaar verandering van werk en veel van huis. Na enige tijd de Prisma niet meer gebruikt te hebben heb ik het niet meer aangedurfd een poging tot starten te wagen ivm mogelijke breuk van de tandsnaar. De auto stond binnen en bleef daar dus staan.
Eindelijk na 16 jaar te auto weer te voorschijn gehaald en laten ophalen door de garage. Maak er wat van, mag even duren, werd uiteindelijk ruim 1,5 jaar. Maar nu 30 jaar oud weer verse apk en weer ouderwets genieten.
Inmiddels ruim 600 km getourd en nu gaan we er weer evenementen mee bezoeken.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

De Kia EV4 bewijst naast de Renault Scenic dat hij een goede EV is, maar niet in alles beter

Test: Volkswagen ID3 GTX - Met de wetenschap dat er een GTI komt begrijpen we 'm beter

Deze topklasse limo's uit de jaren 1950-1980 stijgen nog wel in waarde

De Nio EL6 is dankzij accuwisselen eerder in Italië dan de Volvo EX90, maar het scheelt niet veel

