Lancia Phedra 2.2 JTD 16v Emblema (2004)

autoreview

Lancia Phedra
Lancia PhedraLancia PhedraLancia PhedraLancia PhedraLancia PhedraLancia PhedraLancia PhedraLancia Phedra - interieur

Signalement

UitvoeringPhedra 2.2 JTD 16v Emblema
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ok, na veel gezeur toegegeven, papa heeft een busje.
Uit de serie geen Citroën, Peugeot of Fiat genomen maar gekozen voor chic, Lancia.
Alleen de dealer, Van Asselt geen kleintje toch, heeft dat niet echt begrepen. Lancia prijsje incasseren OK, Lancia service leveren ho maar. Het begint al goed bij het ophalen van de auto, kinderen erbij, feestje, niks ervan accu leeg.
Dan is het leuk te zien hoe weinig een verkoper van auto"s weet. Beloofde accessoires worden niet of maanden na aanschaf aangeleverd en dan is de lol er wel een beetje vanaf. De 2.2 JTD levert voldoende power voor het dagelijkse verkeer en op de lange ritten met hoogte en tempoverschillen al maakt de motor wel erg veel herrie in deze tijd van stille diesels. Op de Emblema-versie zit zo"n beetje alles aan accessoires wat je nodig hebt.

Italië moet veel beter kunnen, dit is een auto die grotendeels uit windowdressing bestaat en dat teert op de roem van een oud en gewaardeerd merk.
Vergeet echter niet 5 minuten voor je wegrijdt je bestemming in het navigatiesysteem te zetten, want het berekenen van de route gaat ontzettend traag. Kijk uit met de captainseats eruit te halen want het vele plastic is niet echt van goede kwaliteit en breekt snel af. Mocht je voor de aanschaf van een nieuwe Phedra staan, laat er dan direct andere banden opzetten, mijn Pirelli´s waren na 20.000 km op. En o ja, laat de verkoper eens demonstreren hoe je een linkervoorlamp vervangt.

PROBLEMEN

- electrische deuren gingen niet meer opendicht
- electrische ramen gaan open als je over een hobbel reed
- diverse onderdelen van stoelen afgebroken
- motormanagementsysteem defect
- achterklep defect ( alarmsysteem steeds aan)
- banden na 20000 vervangen
- boordcomputer defect
- NAVConnect systeem defect
- koplamp ophanging afgebroken (plastic)
- tapijtset dwaalt door de hele auto heen, bevestiging
defect of niet aanwezig

4,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.