Lancia Flavia 2.4 (2014)

autoreview

Lancia Flavia 2.4 (2014)

Signalement

UitvoeringFlavia 2.4
Versnellingen6, Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf27.000 km
KM-stand laatst27.000 km
Lezerswaardering: 66%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Speeltje voor de zomermaanden

  • 27.000 km

We waren op zoek naar een 4 persoons cabrio en dank zij autoscout konden we makkelijk selecteren.
Voorwaarden waren weinig kilometers, ruim, een stoffen kap en niet duurder dan 20.000 euro.
Daardoor waren er eigenlijk maar 2 merken, de Opel Cascada en de Lancia Flavia.
Mijn voorkeur ging uit naar de Opel maar uiteindelijk besliste mijn vrouw voor de Flavia en daar kan ik ook prima mee leven.
De Flavia is volgens Lancia fans geen Lancia maar een Crysler en zou hij eigenlijk geen Lancia mogen heten. Voor ons is dat worst, het is een mooie luxe auto met 4 ruime zitplaatsen, comfortabele leren stoelen die elektrisch verstelbaar zijn, leren stuur, overzichtelijke instrumenten, navigatie, goede audio en een automatische versnellingsbak.
De door ons gekochte auto (2014) had nog maar 27000 km op de teller en ziet er uit als nieuw.
Eerste rij ervaring.
In het vlakke Holland rijdt hij heerlijk, de automaat blijft lekker laag in de toeren en de motor hoor je amper.
Geef je meer gas dan gaan de toeren omhoog maar de versnelling gaat langzamer dan de toeren zouden vermoeden, geen race auto dus. Geef je plankgas bij het oprijden van de autobaan dan schakelt de versnelling terug en krijg je een prachtig gebrul te horen waarbij de automaat lekker snel doorschakelt en de auto prima accelereert. In de bergen is het een ander verhaal, Op wegen met veel bochten en lange stijgingen gaat de motor hoog in de toeren net zoals bij een CVT bak. Bij het dalen kun je de versnelling nog wel handmatig bedienen en remt hij nog enigszins af op de motor maar moet je toch nog regelmatig remmen. Het is natuurlijk niet te vergelijken met een handgeschakelde diesel in de bergen, dat is veruit de beste optie wanneer je vaker in de bergen rijdt.
Met gesloten kap is het bijna net zo rustig als een gewone auto, de kap isoleert blijkbaar goed.
Het verbruik hebben we nog niet gemeten, De wagen wordt niet dagelijks gebruikt maar mijn vermoeden is ongeveer 1 op 10.
Tot nu hebben we al veel plezier gehad met deze auto.


7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.