Lancia Delta HPE 1.6 16v (1996)

autoreview

Lancia Delta HPE

Signalement

UitvoeringDelta HPE 1.6 16v
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf80.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Vanwege de exclusiviteit, uitstraling én prijs koos ik voor een Delta. Ruim 14 duizend gulden voor een auto van 4 jaar oud met o.a. climate control, centrale vergrendeling, electrische ramen, lichtmetaal, startblokkering en breedstralers is een goede prijs. Een lekker racey geluid, en ook ver boven de 120 nog voldoende power, al gebeurt er onder de 4000 toeren niet veel -het blijft toch een 16 klepper. Helaas had die lage prijs ook een keerzijde: in 2 jaar is er al veel aan onderhoud en reparatie uitgegeven. Al met al een flinke zak geld. Maar wat een heerlijkheid om in te rijden! Hou hem op toeren en het gaat als de brandweer, of je hebt in elk geval die indruk, het blijft toch een 1600, hoewel de teller de 200+ langs heeft zien komen. De wegligging is goed, had echter wel wat stijver gemogen.
Gezien de kosten die ik er aan heb gehad moet ik hard denken of ik nog nu weer een Lancia zou kopen, zeker omdat er nu alleen die saaie Lybra is. Het summum blijft uiteraard een HF Integrale, maar dan wel naast m’n... Golf?... A3... 147?

PROBLEMEN

Binnen 4000 kilometer moest de koppeling vervangen, een half jaar later waren uitlaatspruitstuk en uitlaat aan de beurt. Weer 3 maanden later zijn remschijven en remblokken vóór vervangen, al met al zo’n 2500 à 3000 gulden, en dan heb ik de defecte airco (schatting: NLG 500) maar even laten zitten....
(Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat er regelmatig 170+ gereden wordt, en dan hebben we het wel over 5000+ toeren in dit bakkie.)

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.