Kia Picanto 1.2 CVVT Super Pack (2012)

Kia Picanto 1.2 CVVT Super Pack (2012)

UitvoeringPicanto 1.2 CVVT Super Pack
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2014

Dik tevreden

Inmiddels bijna 4 jaar in het bezit van deze auto, en tot nog toe nog steeds erg tevreden! Geen feilloze auto, maar dat is geen enkele auto in dit segment.

De 1.2 voelt met 86 pk lekker soepel aan. Geen echte strepentrekker, maar ook beslist geen prestaties om voor te schamen, enkel bij tussensprints is het zaak om terug te schakelen, want in eenmaal in 5 is de fut er wel uit. De besturing voelt lekker direct.

Qua comfort ook weinig te klagen. De stoelen zitten ondanks de wat korte zittingen prima, ook voor langere mensen (ik ben 1.91) en ook op langere afstanden. Het interieur doet erg ruimtelijk aan en ergonomisch zit alles gewoon goed in elkaar en is alles fraai afgewerkt. Ook achterin kun je gewoon met 3 mensen zitten, al heb je door de kleine kofferbak dan niet veel ruimte meer voor je spullen. Met de bank plat houd je echter een mooie ruime vlakke ruimte.

Ondanks dat er al een luxe uitrustingspakket met onder andere climate control en stuurbediening op zat, heb ik er achteraf nog cruise control en een set goede speakers in laten bouwen, waarbij de auto voor mijn gevoel nu bijzonder compleet is uitgerust. Het is geen auto 'voor erbij' meer, het is echt een volwaardige volwassen auto geworden.

Er is maar één serieus minpunt want ik heb kunnen ontdekken en dat is het brandstofverbruik. Met veel moeite haal ik 1:17, maar ik zit vaker rond de 1:15, waar ik toch zie dat de concurrentie tegenwoordig redelijk eenvoudig een praktijkverbruik van 1:20 haalt. Al met al kan ik daar wel mee leven, want ik rij max 15.000km/jaar en de overige kosten zijn erg laag, wat maakt dat deze bijzonder fraaie auto voorlopig ook nog niet de deur uit gaat.

PRIVATE LEASE Kia Picanto

DirectLease

Kia

Leaseplan
Kia Picanto 1.0 DPi DynamicLine 4-zits (5D/5H)

Alphabet
Kia Picanto 1.0 DPi DynamicPlusLine 4-zits (5D/5H)