Kia Niro EV 64.8kWh DynamicLine (2022)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Niro EV 64.8kWh DynamicLine |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 14 km |
KM-stand laatst | 2.500 km |
Kennismaking
- 500 km
Sinds een paar dagen en een paar honderd kilometer rijd ik een Aurora Black Pearl Kia Niro EV. Vorige auto was een Passat, dat is dus het vergelijkingsmateriaal in onderstaand verhaal.
Waarom een Niro: ik wilde een EV, minimaal 380 km bereik in de winter, gezin moet passen en hij moet te betalen zijn. Dan blijft er maar eentje over.
Voor wat betreft het uiterlijk ben ik erg blij met de gekozen kleur. Heel de auto, dus ook bumpers, zijpanelen etc hebben nu dezelfde kleur. Strakke auto en, ondanks dat het nog steeds geen koppendraaier is, mooier dan in de brochure en een héél stuk mooier dan het vorige model.
Het interieur is oké. In een test stond al dat de materialen beter voelen dan dat ze er uitzien en dat is zo. Ik voel en zie hier wel duidelijk verschil in kwaliteitsbeleving t.o.v. de Passat, al is dat niet helemaal eerlijk omdat die auto zes jaar geleden al fors duurder was dan de Niro nu.
Als je instapt en start klinkt er een overweldigend aantal piepjes en klingeltjes en melodietjes. Op de schermen komt een hele tekenfilm voorbij. Van mij hoeft dat niet zo.
Rijden tot nog toe helemaal top. Snel, zuinig en stil. Zelfs in de eco-stand is de auto meer dan vlot genoeg. Stuurgedrag en wegligging zorgen ervoor dat het zeker geen sportauto is. Sturen is gespeend van ieder gevoel (in de sportstadion is dat beter). Voor mij is het helemaal prima.
Verbruik tot nog toe 14,2/100.
Er zit eigenlijk alles op en aan. Twee missers: kofferbak met de hand en halogeen dimlichten?? Semi autonoom rijden en alle andere hulpsystemen zijn van de voorzichtige soort en laten zich vrij vlot horen/voelen. Het werkt allemaal verder prima. Ik kan alleen niet vinden hoe is de spiegelverwarming aanzet, ik zal het boekje eens pakken. De climate control heeft me nog niet overtuigd.
Samengevat: ik moet nog wennen aan een Aziatische auto, EV is super en hij is in het echt mooier dan op beeld.
2.500 km
- 2.500 km
We zijn een stukje verder. Wat is er opgevallen: de auto rijdt niet bijzonder prettig. Er zit 0,0 gevoel in de besturing en bij iedere bocht voel je heel duidelijk het gewicht. En ik ben een rustige rijder. De hulpsystemen doen het prima, het stuurt dan weliswaar niet zo fijn maar op de snelweg is het erg ontspannen rijden. Verbruik tot nog toe, met relatief veel snelweg, 16,1 kWh op 100 km.
Mocht je deze auto overwegen: zet er 18” wielen onder. De achterkant van de auto heeft dat vanuit esthetisch oogpunt nodig.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort4
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Kia Niro



Uitgelicht aanbod

Kia Niro Elektrisch 204pk Aut DynamicLine *Subsidie Regeling Mogelijk*
- 2022
- 11.917 km

Kia Niro 64,8 kWh 204pk Aut DynamicPlusLine l Navi l Stoel en stuurverwarming l
- 2022
- 10.062 km

Kia Niro EV DynamicLine 64.8kWh Warmtepomp, achteruitrijcamera, stuur/stoelverwarming, parkeerhulp achter, 17'' lichtmetaal
- 2022
- 45 km