Kia Niro 1.6 GDi Hybrid First Edition (2017)

autoreview

Kia Niro
Kia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia Niro

Signalement

UitvoeringNiro 1.6 GDi Hybrid First Edition
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand laatst1.900 km
Lezerswaardering: 45%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste indruk

  • 500 km

Ik heb niet eerder een review geschreven maar lees ze wel graag. Aangezien er nog weinig over de Kia Niro geschreven is wil ik wel een bijdrage leveren.
Allereerst vind ik het een fijn model. De instap is wat hoger als mijn vorige waar ik in kon vallen, maar ik hoef niet te klimmen zoals bij de Kia Sportage. Qua bagageruimte moest ik wel wat inleveren maar wanneer heb je nu bijna 600 liter nodig. Wat ik nu heb is prima.
Het rijden is verbazingwekkend soepel. Geen gegier zoals bij een Toyota hybride maar gewoon lekker rijden alsof er geen hybride aanweizig is. Je merkt het alleen met starten waarbij ik hem niet hoor dus me richt op de 'toerenteller' . En je merkt het in het verbruik. Aangezien ik met de Megane, wat een diesel was, een gemiddeld gebruik haalde van amper 1 op 18 Wat door een lichtelijke sportieve rijstijl komt vermoed ik. Ik haal nu met een wel wat rustiger rijstijl met winterbanden een gebruik van 1 op 17. Nog op de eerste tank dus dat belooft wat.
Ben vooralsnog erg tevreden. Ik ga komende week naar Limburg, Duitsland en België en zal dan flink wat kilometers maken en bochtjes draaien. Kijken hoe het verbruik zich houdt. De betrouwbaarheid is denk ik wel goed. Schoonzoon heeft een Sportage en in 2 jaar nul last.

eerste plusjes en minnen

  • 1.900 km

Zoals gezegd in vorige review zou ik richting Limburg gaan. Daar ben ik dus nu net van terug met bezoekjes aan Duitsland/Eiffel en Belgie/deel wallonie en natuurlijk het heuvelachtige Limburgse land.
Nu terug naar de auto, want daar gaat het over natuurlijk. Die bevalt eigenlijk prima. Er zijn wel een paar dingetjes, zoals een niet echt lekker werkende koppeling van mijn telefoon met de auto (tijdens bellen gekraak en ook aantal keren abrupt verbroken verbinding) . De automaat heeft af en toe moeite om de juiste versnelling te vinden, vooral i.c.m. de cruisecontrol die daarnaast zoals in een andere review beschreven inderdaad wat traag reageert als je hem aanzet/instelt. Ook heb ik vrij veel last van de z.g.n. spoorvorming met de huidige banden. Mijn remmen zijn denk ik niet helemaal tof want maken regelmatig een flink aanlopend geluid. Denk wel dat dit geen algemeen probleem is. Daar wordt komende week samen met de bluetooth verbinding naar gekeken. Rest me qua minnen nog alleen te melden dat de kaart van de routeplanner inderdaad nogal achter loopt(gelukkig ben ik nog van de generatie beste boek van de weg e.t.c., dus geen grote problemen ermee ondervonden) en ondanks de touchscreen werkt het wat minder intuïtief als in de Renault waar ik die luxe niet had. Maar zal een kwestie van wennen zijn.
De plussen zijn er natuurlijk ook.
Hij rijdt werkelijk heerlijk. Wegligging is buiten de spoorvorming prima. Heerlijk bochtjes kunnen draaien. De bediening van alle knoppen en het display is fijn. De zitpositie is geweldig en het comfort vind ik ook top.
Het verbruik is gemiddeld gestegen naar 1 op 18 en dit ondanks de heuvels. Had zelfs een uitloop richting de 1 op 20 maar kon dit niet vasthouden.
Ga nu een half jaartje rijden en zal dan bij de 10000+ km weer een review doen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia Niro

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.