Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2017)

autoreview

Kia Niro
Kia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia Niro

Signalement

UitvoeringNiro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand laatst42.478 km
Lezerswaardering: 63%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Tevreden met Kia Niro hybride

  • 21.000 km

Probleemloos 21000km gereden met de Kia.
Heerlijk stille auto en rijdt zuinig.
1 op 22 is makkelijk haalbaar als je een beetje verstandig gas geeft en de auto voor stoplichten en kruisingen/rotondes laat uitrollen.

Ruimte op achterbank is OK.
Achteruitrijcamera is handig hulpmiddel. Helaas heeft mijn uitvoering geen parkeersensor in de voorbumper.
Naast de onderhoudsbeurt eenmaal extra naar garage geweest voor een terugroepactie van Kia vanwege klein potentieel brandgevaar?
De automatische versnelling bevalt bijzonder goed, slechts een enkele keer bergop zou ik zelf een andere versnelling kiezen. Geen last van haperingen of goed voelbare schakelingen zoals een enkele keer in reviews gemeld wordt.

De bagageruimte is wat minder dan ik gewend was in de Ford C-max.
Enkele andere minpuntjes voor mij zijn:
1) de navigatie die wat achter loopt (onlangs ervaren in Spanje, Frankrijk en Andorra)
2) de regensensor die minder accuraat is dan in de Ford Cmax
3) de cruise control is ook wat minder accuraat (kan soms enkele km verschiIlen na herstart)
4) ontbreken van een verstelbare lendesteun.

Update na ruim 40.000km

  • 42.478 km

Ruim 40.000km gereden. Nog steeds tevreden over de Kia. Enkel minpuntje is de automatische ruitenwisser. Die "snapt" niet altijd wanneer die vaker of minder vaak moet wissen.
Gemiddeld verbruik is 1 op 20.5km. Geen ongeplande garagebezoeken nodig gehad m.u.v. een tweede terugroepactie. Inmiddels een proefrit gehad in de volledig electrische Kia Niro. Dat rijdt uiteraard identiek maar je voelt de extra pk's van de electromotor goed. Jammer dat die in de private lease veel duurder uitvalt.

0,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia Niro

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.