Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2019) #4

autoreview

Kia Niro
Kia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia Niro

Signalement

UitvoeringNiro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf1.000 km
KM-stand laatst40.000 km
Lezerswaardering: 47%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Niro

  • 32.500 km

Omdat ik na een periode van een leasewagen zelf een auto moest gaan aanschaffen een gebruikte VW Touran gekocht, dit was geen succes kwamen van het ene naar het volgende probleem (lees reparatie kosten en ongemak) daarom besloten om voor de zekerheid van 7 jaar garantie te gaan. We hadden al ervaring met Kia in de vorm van een Picanto die 100% probleemloos is.
Wat wel belangrijk voor ons is dat het een goede caravan trekker moest zijn ( caravan van 1300kg)
Diverse reviews gelezen die een positief beeld gaven van de Niro als caravan trekker
Alle positieve revieuws ten spijt, als caravan trekker valt de KIA Niro jammergenoeg wel tegen, kan met moeite de gang erin houden, het maakt niet uit of de versnellingsbak in sport of normaal staat.
Ben ik dan in de bergen geweest? Nee dat zou ik niet durven omdat in Nederland met een beetje wind tegen 80 km wel een hele klus is.
Wel is de combinatie stabiel en accelereert hij prima vooral als er wat stroom in de accu zit.
Over stroom gesproken dat is met de caravan aangekoppeld al zeer snel minimaal en dan is er weinig kracht beschikbaar
Het verbruik met caravan is 1:9
De automaat schakelt prima ook met de caravan

Hoe rijd de auto verder?
Het is verder echt een heerlijke auto en zoals verwacht op en top betrouwbaar.
We rijden regelmatig korte stukjes 5 á 10 km en dan is het verbruik 1:16
Op lange ritten met bagage naar zuid Spanje viel het brandstofverbruik niet tegen 1:17 - 1:18, in Frankrijk waar dat mocht 130km gereden en in Spanje waar dat mocht 120km
Rustig door de bergen is het verbruik 1:22 dat te danken is aan de accu die lekker opgeladen wordt bij de afdalingen.

De kosten van het onderhoud betreffen alleen de jaarlijkse onderhouds beurten en verder geen kosten gehad.
Kreeg zelfs bericht van Kia dat mijn garantie gratis verlengt wordt naar 10jaar!

Verbruik

  • 37.000 km

Toch wel een leuk item om te vermelde n, na de lange vakantie rit van 6000km is het brandstofverbruik een stuk verbetert. Ook nu rij ik weer hoofdzakelijk korte stukjes van 5 á 10 km maar lukt het nu gemakkelijk om 1:20 te halen. Het heeft de motor duidelijk goed gedaan

Onderhoudsbeurt

  • 37.500 km

Vandaag was het weer tijd voor de jaarlijkse onderhouds beurt. Ik had twee opmerkingen t.w. een terugroepactie (die ik overigens zelf ontdekt had op de rdw website maar door mijn dealer ben ik hier niet over geïnformeerd) en mijn achterklep gaat niet voldoende open
Ik schrok behoorlijk van de prijsopgave die mij in het vooruitzicht werd gesteld. €700 - voor een beurt!!
Voor de achterklep moet ik nog een keer terug komen er zouden twee gasdempers vervangen moeten worden

Met de caravan

  • 40.000 km

Afgelopen weken met de caravan op reis geweest, natuurlijk zoals verwacht heeft de Niro daar een hele klus aan maar door handmatig naar de 3de versnelling te schakelen lukt het zonder oogaanschijnlijk al te veel moeite om 80km vast te houden ook met stevige wind tegen.
De versnellingsbak doet dat niet zelf ook niet bij vol gas en in sportstand.
Het brandstofverbruik is dan natuurlijk wel stevig 1:9
Tijdens de solo ritten is tegenwoordig gemakkelijk 1:20 te halen vaak nog zuiniger, het warmere weer zal daar ongetwijfeld ook toe hebben bijgedragen.
Bij de laatste onderhoudsbeurt liet de dealer weten dat mijn voorbanden een profiel diepte hadden van 2,9mm en ik aan vervanging moest gaan denken, omdat de voorbanden sneller slijten dan de achterbanden heb ik ze van voor naar achter gezet.
O ja de achter klep gaat nog steeds niet goed (lees ver genoeg) open omdat er nog steeds geen reactie van de dealer is om de gasdempers te vervangen
Verder nog steeds tevreden met de Kia Niro

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Kia Niro

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.