Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2018) #9

autoreview

Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2018)

Signalement

UitvoeringNiro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf122.000 km
KM-stand laatst122.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne complete en comfortabele Niro!

  • 122.000 km

Bij de proefrit ging mijn vergelijking tussen een Toyota Auris Hybrid stationwagen en een Kia Niro Hybrid. Wij wilden een degelijke auto met automaat en full hybride techniek. Omdat we wel eens onze bejaarde ouders meenemen moest er genoeg ruimte op de achterbank zijn en een ruime instap.
Eerst proef gereden in de Toyota. Een degelijke auto met voldoende comfort en uitrusting. De instap is echter laag. De ruimte is voldoende ook in de kofferbak. Aan de cvt moest ik erg wennen. Bij gas geven gaat hij eerst toeren maken (fors) en dan versnellen. Behalve het lawaai vond ik hem ook traag. Elektrisch rijden lukt heel moeilijk en alleen bij lage snelheden. Eenmaal op toeren is hij lekker stil. Wil je meer vermogen dan is er een power knop. Dat geeft een snellere respons maar nog meer toeren en lawaai. Al met al vond ik het tegenvallen.
Daarna de Kia Niro Hybrid proef gereden. Dat beviel beter. De hogere instap, meer ruimte op de achterbank, en vooral de hybride techniek icm de 6 traps automaat. Je kunt meer elektrisch rijden en de automaat is alerter door de 6 versnellingen. Je voelt hem iets schakelen maar dat gaat heel snel en wil je meer trekkracht dan zet je hem in sport. Dat werkt veel beter dan de cvt en power knop van de Auris. De Kia is aangenaam stil en heeft een goede stereo. Nadeel is de iets kleinere kofferbak. Voordeel is dat je er 1300 kg mee mag trekken en dat kan de Auris niet
De keuze is dus op de Kia gevallen. Inmiddels hebben we er 17000 km mee gereden, ook in de bergen. Dat bevalt zeer goed. Gemiddeld verbruik is 1:19,5. Met de sport stand is ook in de bergen goed omhoog te rijden. In de garantieperiode is de linker aandrijfas vervangen. Deze begon te tikken bij het wegrijden. Verder geen storingen gehad. Een heel enkele keer gaat de Kia lastig van het stuurslot wat bekend is bij de anwb. Ik ben 186 lang en kan er goed in zitten. De stoel en stuur zijn prima in te stellen. Ik kan dan ook nog achter mezelf zitten. Ik mis wel een kniesteun bij lange ritten. Het wisselen tussen verbrandingsmotor en elektromotor gaat soms gepaard met een schokje. Ook bij snelheden rond de 140 is de Kia stil. Alleen mijn all season banden maken wat herrie. Wij zijn van plan nog lang door te rijden met deze Kia. Hij bevalt erg goed.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia Niro

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.