Kia EV3 58.3kWh Plus Advanced (2025) #2

autoreview

Kia EV3 58.3kWh Plus Advanced (2025)

Signalement

UitvoeringEV3 58.3kWh Plus Advanced
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst5.499 km
Lezerswaardering: 22%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste indruk EV3

  • 650 km

Mijn tweede elektrische auto. Hiervoor de Hyundai Kona. Reed prima maar startte niet altijd.
Nu een EV3. Hij rijdt iets minder pittig. Helaas geen luchtgekoelde voorstoelen. Mooi opendak. Banden erg stil.
Ik hou van het Dashboard. Het reageert snel.
Minder is de opruimruimte onder de middenconsole. Had daar iets van een afsluitbare box verwacht.
Verbruik 16 kWh/100 km.

Na reis van 4,000 km door Europa

  • 5.499 km

Wat is de EV3 een heerlijke auto om in te rijden. In juli 2025 14 dagen door Europa gereis (D, SK, AU, I, CH). Het zoeken van laadpalen heb ik door de navigatie laten doen. Meestal een Ionity. Heb daarvoor een power-abonnement genomen. Laden ingesteld als plug-and-charge.
Het laden ging over het algemeen goed en snel (100kW). Hier en daar weigerde een Ionity het laden te starten.

Het verbruik is te zien op de foto: met 5499 km, 101 uur rijden, 15,5 km/h
Netjes als je weet dat ik 19 inch banden heb.

De EV3 rijdt soepel, korte draaicirkel. Ook in de bergen met de nodige haarspelbochten een toffe auto.
Bij een file remt die rustig af, en stopt zelf, en trekt ook weer op als de voorganger gaat rijden.
Minder vind ik het inhalen van een vrachtwagen. De EV3 raakt bij het naar links gaan de vrachtwagen kwijt, gaat dan ineens harder rijden. Dat geeft een onrustige inhaalactie. Misschien doe ik iets verkeerds ?

Bagageruimte voor 2 personen meer dan genoeg, zeker als je de laadbodem verlaagt.
Geen rammeltjes, nauwelijks windgeruis of lawaai van de 19 inch zomerbanden.
Stoelen zitten prima. Beetje jammer dat deze versie geen stoelkoeling heeft.
Airco deed het prima in Italië bij 38 graden. Moest wel af en toe de blower wat hoger zetten.

Openen van de deuren met de smartkey gedaan, maar ook met mijn androidmobiel.

Wat mij stoorde was Anroid Auto die, als ik mijn mobiel gebruikte, te pas en onpas op het hoofdscherm in beeld kwam. Gelukkig kon de medereiziger hulp bieden.

Geluidsinstallatie: TOP!

Ruimte tussen de voorstoelen: vreemd ...
Ik had hier toch iets van een afsluitbaar bakje verwacht. Is ook betrekkelijk laag.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia EV3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.