Kia Ceed 1.4 CVVT X-ecutive (2010)

autoreview

Kia Ceed
Kia CeedKia CeedKia CeedKia CeedKia CeedKia CeedKia CeedKia CeedKia CeedKia CeedKia CeedKia CeedKia CeedKia Ceed SWKia Ceed SW

Signalement

UitvoeringCeed 1.4 CVVT X-ecutive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf16 km
KM-stand laatst700 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 700 km

Heb afgelopen donderdag de kia ceed opgehaald bij de dealer. Sindsdien 700km gereden, dus dit is slechts een eerste impressie.
Een hele grote autoliefhebber ben ik niet, maar ik rij vrij vaak in auto's en zodoende best wel wat vergelijkingsmateriaal.

De kia ceed is echt comfortabel (heb de executive uitvoering), met dual climate control, cruise control, leer op het stuur (met allerlei knopjes aan het stuur), etc etc, erg compleet en luxe dus.
Tot 100km/u is die auto echt stil, zo stil als ik van de 3 serie van bmw gewend ben. Boven de 100km blijft zo'n bmw stil, maar maakt de kia wel wat meer lawaai (vooral banden).
Algemeen voelt de kia degelijk en soepel. De motor (1400cc 90pk) klinkt onderbemeten maar is dat niet.Plankgas is niet overdreven rap, maar gewoon vlotjes, maar het gevoel van kracht krijg je doordat hij niet hoog in toeren hoeft om power te leveren.
Ik rijd graag laag in toeren en schakel met 30km/u naar de 3e, met 40 naar de 4e en met 50 naar de 5e en dat doet hij heel netjes.

Het interieur is netjes en de knoppen voelen goed. Kwaliteitsbeleving en ruimte zijn goede punten van de auto.

Nadeel van de auto is dat ISG (start stop), dat alleen werkt als de omstandigheden precies juist zijn (o.a. tussen 2 en 40 graden, motor moet warm zijn, genoeg olie, koelvloeistof, airco moet niet teveel vragen, etc etc).
Gevoelsmatig is dat nog niet zo'n wonder systeem wat mij betreft.
Als je 120km/u of harder gaat verlies je het stille karakter wat teveel, iets waarvan ik de banden verdenk.

Updates komen zeker, zodra ik meer weet.
Vooralsnog is de auto een gigantische positieve opvaller voor mij, ik had niet verwacht dat hij zo fijn zou zijn.
Zelf zal ik er niet heel veel in rijden, omdat ik een ford focus er naast heb. Die het makkelijk moet afleggen tegen de kia, qua comfort en klasse gevoel.
Er komt binnenkort een nieuwe ford focus, die zal het verschil wel weer goed maken, maar vooralsnog is de kia ceed duidelijk de comfortabelere van de 2.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia Ceed

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.