Jeep Avenger 54kWh 1st Edition (2023)

autoreview

Jeep Avenger 54kWh 1st Edition (2023)

Signalement

UitvoeringAvenger 54kWh 1st Edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst10 km
Lezerswaardering: 66%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Het duurt even maar dan heb je ook wat

  • 10 km

Drie November mocht ik hem dan eindelijk ophalen bij de Dealer.
Een auto die ik in mei als zijnde "op voorraad" bestelde maar die na bestelling nog niet eens geproduceerd bleek.
Het begrip "op voorraad" blijkt in de auto industrie een geheel andere betekenis te hebben dan in de rest van de wereld.
Te lang verhaal en te veel gebeurd om hier op te schrijven.
Dus laten we ons concentreren op de auto zoals ie bij mij (uiteindelijk) voor de deur staat.
Ik heb denk ik elk YouTube filmpje dat er bestaat over de Avenger wel gezien de afgelopen maanden en niet één was er (uitgesproken) negatief.
Mijn Avenger is een 1st Edition .
Een speciale intro uitvoering met bijna alle opties voor de prijs van een standaard uitvoering, die je op moment van schrijven ook niet meer kan bestellen.
Tegenwoordig moet je de Summit samenstellen wil je een vergelijkbare uitvoering met de zelfde opties hebben.
De First Edition is er in 3 kleuren : Geel (Sun Yellow) noemt Jeep dat , Geheel Zwart of zoals die van mij Grijs met zwart dak (Graphite Grey noemt Jeep die)
Bijzondere aan de drie smaken is dat ze alle drie de zelfde kleur interieur hebben van de Sun Yellow : Geel dus.
Toen ik daarachter kwam moest ik even slikken maar in de praktijk ziet het er fris en fruitig uit.
Bij mij werd de auto geleverd mét de inmiddels onder Avenger eigenaren roemruchte iPad Cover.
Deze cover dekt een groot vak tussen de stoelen af maar blijkbaar had /heeft Jeep zich verslikt in de populariteit van de Avenger want bijna allemaal worden ze zonder geleverd en op nalevering gezet.
Dat die van mij er wél een had bij aflevering was te danken aan de verkoper die hem uit zijn eigen auto gehaald had.
De auto haalde ik op in Breda terwijl ik in Noord Holland woon dus meteen zelf vanaf de dealer ruim 130 km kennis kunnen maken.
De auto rijdt strak en ligt goed op de weg.
Het "lichte sturen" wat ik overal lees kan ik zelf totaal niet plaatsen. Hij stuurt erg direct en eerder aan de zware (vind ik zelf prettige ) kant .
Opvallend is dat voor die prijs die de Jeep kost er geen fysiek instructieboekje meer af kan.
Dacht eerst dat ze die vergeten waren maar nee dat moet je tegenwoordig uit de bij de Jeep horende App halen.
Die handleiding klopt vaak ook nog niet of komt niet overeen.
Gelukkig is de bediening over het algemeen niet moeilijk maar zou toch prettig zijn als je de details gewoon kon opzoeken in iets wat je vast kan houden i.p.v. inzoomend opzoeken op je telefoon.
Bij de introductie van de 1st Edition werd gecommuniceerd dat ie bomvol opties zou zitten.
Nou zit ie dat ook maar er zijn ook wat zaken die er niet opzitten die wél beloofd waren.
Zo ontbreekt : Gescheiden klimaatregeling ,verwarmde voorruit , autostop en inparkeer automaat.
Allemaal zaken waar je prima zonder kan alleen zijn deze tussen de introductie en de uitlevering met stille trom van het menu geschrapt zo leerde ik op een forum.
Maar bovenstaande opties staan dus nog wel in het instructie "boekje" dus je zoekt jezelf suf naar iets wat niet op je auto zit.
Wellicht komt een deel alsnog na een update.
Zo zit autostop er wel op als je met de adaptieve cruise controle rijdt.
Bij het ophalen stonden er 10 kilometers op , inmiddels enkele weken verder zo'n 1100.
Verbruik op de snelweg valt tegen zo had ik bij een rit 145 km enkele reis bij vertrek volgens de boordcomputer ruim 350 km stroom aan boord.
Maar op de terug weg moest ik nog wel even aan de snel lader om thuis te kunnen komen ...
Wellicht is het even inrijden of wennen aan mijn rijstijl maar het aangegeven rijbereik is meer een tombola dan een ijkpunt.
Denk in de winter dat 250-275 snelweg kilometers reëel zijn.
En met veel stadsverkeer 325-350 ,rij altijd in de Break-stand dus genereer veel.
Benieuwd naar de waardes in de lente en zomer daar houdt een elektrische toch meer van.
Had tijdens het wachten op de Jeep de beschikking over een Mokka-E die technisch toch het zelfde is.
Ook een hele fijne wagen maar ben erg blij met de keuze voor Jeep.
Het is toch een fijnere auto over de hele linie en (smaken verschillen) een mooie robuuste auto om te zien.
In de korte tijd dat ik hem heb nog weinig zwaarwegende klachten gehad.
De interieur verlichting lijdt een eigen leven , het is me niet gelukt nog deze zo af te stellen dat ie brandt wanneer je wil en uitgaat op de momenten dat je het wil.
De cruise control weigert soms zijn werk te doen met de mededeling " Niet in werking door omstandigheden"
Wat en welke dat zijn weigert ie te zeggen en zijn ook vrij random.
Verder heerlijke opties zoals Keyless Entry & Go (hoe kon ik ooit zonder) en een achterklep die zonder je handen te gebruiken opent.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Jeep Avenger

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.