Jaguar Sovereign 3.2 (1994)

autoreview

Jaguar Sovereign 3.2 (1994)
Jaguar Sovereign 3.2 (1994)Jaguar Sovereign 3.2 (1994)Jaguar Sovereign 3.2 (1994)Jaguar Sovereign 3.2 (1994)Jaguar Sovereign 3.2 (1994)Jaguar Sovereign 3.2 (1994)Jaguar Sovereign 3.2 (1994)Jaguar Sovereign 3.2 (1994)Jaguar Sovereign 3.2 (1994)

Signalement

UitvoeringSovereign 3.2
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf243.750 km
KM-stand laatst244.200 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Grote boze kat

  • 244.200 km

Ik ben een keer van mijn geloof afgestapt, dit keer geen BMW als dagelijkse auto.. maar een soevereine Jaguar XJ Sovereign.

Ik was op zoek naar een nieuw project, maar wel eentje die het potentie had om een dagelijkse auto te worden.

Ik had besloten dat het eens iets anders moest worden dan een BMW, altijd als ik deze generatie x300 en x308 Jaguar zag rijden kreeg ik een tintelend gevoel van binnen. Dus ben ik op zoek gegaan naar een XJ, na wat onderzoek kwam ik er achter wat de verschillen waren tussen de x300 (6 in lijn) en de x308 (v8). Maar het interieur is ook volledig anders, de x300 heeft een ouderwets jaguar interieur die bijna niet is veranderd sinds de XJ40, het interieur van de x308 is moderner ogend. Op basis van deze informatie had ik besloten om voor een x300 te gaan.

De Jaguar in kwestie heb ik voor fietsgeld kunnen kopen. Het is een Sovereign uitvoering daardoor zit hij goed in de opties, volledig chromen raamlijsten, extra chromen knoppen en lijsten binnen in de deuren en het dashboard, hout in het stuur, schuifkanteldakje (zeldzaam), veelvoudig verstelbare stoelen met memory en lendensteun, elektrische stuurkolom, cruisecontrol etc.

Hij komt uit november 1994, dit is heel erg vroeg voor dit type, daarnaast is hij origineel NL en NAP. Ook een ontzettend gave kleur Kingfisher blue metallic.

Een auto zoals deze vind je eigenlijk bijna niet zonder problemen. Deze jaguar was geen uitzondering heeft en een paar slechte baasjes overleefd. Ik heb in de eerste drie weken van eigenaarschap al heel wat werk ingestopt.

Lijstje:
- Automaat olie ververst, nu 2 keer gedaan, om de 500 km pomp ik oude olie er uit en verse DTXIII olie er in. schakelt nu soepel waar hij eerst erg bokte en schokte.
- Olie + filter
- Luchtfilter
- Bougies
- Luchtmassameter gereinigd
- Luchtinlaat en gasklep gereinigd
- Bobine
- Brandstofrails vervangen en alle injectoren gereinigd
- V riem en airco riem
- Aircoservice (bij jaguar specialist)
- Remleidingen en schijven gecontroleerd
- Remblokken achter

Hij rijdt nu super, echt een koning op de weg. De 3.2 heeft ontzettend veel koppel en trekt ook op zeer hoge snelheden door.

Zeker voor een 24-jarige student een feest om te rijden en met liefhebbers over te praten, de Jaguar krijgt veel aandacht op de weg! iets wat ik eigenlijk niet had verwacht.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.