Hyundai Tucson 2.0i CVVT DynamicVersion 2WD (2008)

autoreview

Hyundai Tucson
Hyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai Tucson CrossHyundai Tucson CrossHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai Tucson - interieurHyundai Tucson - interieurHyundai Tucson - interieurHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai Tucson

Signalement

UitvoeringTucson 2.0i CVVT DynamicVersion 2WD
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst51.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 12.000 km

Sinds 2.5 maanden rijden we in een Tucson 2.0 benzine en er inmiddels zo\'n 12000 km gereden. Binnenkort de eerste beurt bij 15.000km. Overigens is dit een EK uitvoering dus met o.a. radio met blue-tooth.

De keuze voor een Tucson is met name gemaakt omdat dit een van de weinige auto\'s is waar 3 wat grotere kinderen fatsoenlijk kunnen zitten. De bagageruimte is wat minder groot dan onze vorige Opel Zafira (A-type) maar laat zich praktisch benutten en met een dakkoffer er bij (ook nodig bij de Zafira) lukte het weer net. Een optie is het reservewiel thuis te laten, wat veel extra ruimte oplevert, en dan een spuitbusje anti lek mee. Wat al standaard is bij diverse merken.

Dan de rijindrukken. Gewoon meer dan prima, zeker voor het type auto. Goed vrij neutraal bochtengedrag, ook bij volle belading, en geen last van zijwind. De rechtuitstabiliteit is dan ook een stuk beter dan de Zafira. Verder behoorlijk comfortabel geveerd en we zitten er allemaal prima in. Goede stoelen. Stuur is beperkt in verstelmogelijkheid. Helaas niet axiaal te verstellen.

De motor is soepel en stil. Wind en bandgeruis blijven binnen de perken voor deze prijs klasse. Een hoge auto is bij voorbaat wat rumoeriger en het windgeruis komt met name van de achterkant. Hier is verbetering mogelijk maar storend is het niet. Boven de 140-150 neemt het geluid wel verder toe.

Schakelen verloopt met bowdenkabels. Dit staat snel schakelen in de weg, met name van 2-3. Dit zou wel beter mogen. Bij normaal schakelen geen probleem. Soepel met weinig krachtinspanning. Koppeling eveneens soepel en gemakkelijk. Wat kan Opel hier nog ontzettend veel leren want de reden geen Zafira (B) meer te nemen geldt met name voor het zware schakelen (5 bak), onhandige positie pook en slecht oppakken koppeling bij wegrijden).

Motor levert voldoende prestaties maar met name de soepelheid is opmerkelijk voor een benzine. Verbruik ligt tussen de 1 op 10/11. Kwa olieverbruik nog niet bij hoeven vullen (12000km gereden)

De bediening is gewoon recht toe recht aan. Dus goed. Enkel het automatisch aanspringen van de airco zodra de voorruit mee wordt gekozen in de ventilatiestand is wat mij betreft ongewenst. En ik kan nog niet wennen aan het feit dat de ruitenwisserstang omhoog moet i.p.v. omlaag.

PROBLEMEN

  • 12.000 km

Opmerkelijk is dat dit de eerste nieuw gekochte auto is (inmiddels de 10e) waar zich geen bijzonderheden voor doen die specifiek opgelost moeten worden voor of tijdens de eerste beurt. Enkel de blue-tooth radio doet zijn werk niet optimaal. Zodra TA wordt gekozen is het volume hiervoor wel in te stellen maar wordt niet conform instelling uitgevoerd. De radio knalt dan op onverwachte momenten hard door de speakers zonder dat er TA is. Dit was de eerste weken niet het geval. Zal wel een software aanpassing of andere radio worden.

  • 30.000 km

Inmiddels de 30.000 er op zitten. Auto gedraagt zich prima. Wel wat lichte trillingen rond de 120 die ondanks opnieuw balanceren nog aanwezig zijn. Ook na de montage van winterbanden en het balanceren hiervan niet helemaal 100% ok. Mogelijk dat balanceren aan de auto helpt. Verbruik ruim 1:10,5 Update 23 jan: winterbanden kleine 2000km mee gereden en opnieuw gebalanceerd. Fantastisch, hij trilt niet meer. Wat een genot weer om mee te rijden en dat mede door de Dunlop winterbanden. Wat zijn die stil zeg! Ook bij regen. Daar kunnen de Hankooks zomerbanden echt niet tegen op.

Update 50kkm

  • 51.000 km

Inmiddels over de 50.000km. De zomerbanden liggen er weer op. Jammer want daarmee is het trillen ook weer terug. Bovendien maken de Hankooks meer afrolgeluid. Nee, de volgende bandenset geen Hankooks meer. Het schakelen is toch een zwak punt. Er moet rustig geschakeld worden anders blokkeert het mechanisme. Ook maakt waarschijnlijk de versnellingsbak geruis bij optrekken bij lage toeren. De dealer heeft niets kunnen vinden. Eens kijken hoe dit zich ontwikkeld. Verbruik blijft ruim 1:10. Op vakantie (zwaar beladen) net onder de 1:10. Verder een erg fijne auto.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai Tucson

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.