Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV N Line Sky (2022)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Tucson 1.6 T-GDI PHEV N Line Sky |
|---|---|
| Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
| Bouwjaar | 2022 |
| Jaar van aanschaf | 2022 |
| KM-stand laatst | 128.000 km |
Hyundai Tucson Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV N Line (2022)
- 128.000 km
Toen ik in 2022 een nieuwe leaseauto mocht kiezen gaf de werkgever de beperking dat het een PHEV of een elektrische auto moest worden. Ook was er een lijst met een beperkt aantal auto's waar uit gekozen mocht worden.
De tucson kende ik alleen van plaatjes en dan als premium uitvoering. Pas in de showroom waar een witte N-line stond werd ik verliefd.
Zonder proefrit dezelfde avond besteld.
Wit met een zwarte bovenkant, N-line want ik houd niet van leer en chroom.
Na drie en een half jaar en 130k kilometers is het afscheid nabij en wil ik mijn ervaring delen.
The good:
Hij is mooi. Smaken verschilllen maar nog iedere dag vind ik het een mooie auto en met regelmaat krijg ik nog complimenten erover.
Het is een fijne reismaat. Vlot genoeg, veilig, rijdt stabiel, ruimte in overvloed voor mijn 1.85 lengte.
De bediening van alle systemen werkt goed, ik had wat twijfels over alle touch knoppen maar wat vaak gebruikt wordt zit met knoppen an of bij het stuur of met schakelaars in de armsteun.
The bad:
Mijn verwachting van koreaanse kwaliteit heb ik moeten bijstellen.
De laadpoort pakt de kabels niet goed zonder assistentie, de tankklep ging na enige tijd niet meer open, software van het multimediasysteem resette zichzelf minstens 1x per week en de lampen gingen spontaan branden (wat resulteerde in een lege accu na een vakantie).
Ook zijn de dealers waar ik ben geweest voor de diverse problemen incompetent, de tankklep is door de profile opgelost tijdens wen bandenwissel waar de dealer meerdere keren er niet uitkwam.
Het verbruik is slecht, ik stekker iedere 150km ongeveer en heb een zware rechtervoet maar stind iedere 500km aan de pomp. Elektrisch kan ik zo'n 45km rijden mits vol. Als je dat als een enkele reis hebt dan is het brandstofverbruik uiteraard beter. Achteraf gezien is mijn reisafstand niet geschikt voor een PHEV.
De volgende auto wordt een elektrische en iets Frans
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Hyundai Tucson
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV Premium * Trekhaak/Leer/46.575 Km *
- 2021
- 46.575 km

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV Comfort Camera | Digitaal Dashboard | Carplay | Climate | Parkeersensoren achter | Stoelverwarming | Achteruitrijcamera | Apple Carplay/Android Auto|telefoonintegratie premium | Cruise control adaptief met Stop&Go
- 2022
- 22.360 km

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV Comfort Smart | Navigatie | Camera | Cruise contr
- 2021
- 60.080 km
Lees ook

Dit zijn de beste hybride auto’s tot 50.000 euro

Hyundai Tucson vs. Toyota RAV4 - Vergelijkende Test

Praktijkervaring Hyundai Tucson: dit vinden eigenaren van hun hybride SUV

Renault Austral vs. Hyundai Tucson - Vergelijkende Test





Lezersreacties (0)
Reageren