Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV N Line Sky (2022)

autoreview

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV N Line Sky (2022)

Signalement

UitvoeringTucson 1.6 T-GDI PHEV N Line Sky
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand laatst128.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Hyundai Tucson Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV N Line (2022)

  • 128.000 km

Toen ik in 2022 een nieuwe leaseauto mocht kiezen gaf de werkgever de beperking dat het een PHEV of een elektrische auto moest worden. Ook was er een lijst met een beperkt aantal auto's waar uit gekozen mocht worden.

De tucson kende ik alleen van plaatjes en dan als premium uitvoering. Pas in de showroom waar een witte N-line stond werd ik verliefd.
Zonder proefrit dezelfde avond besteld.
Wit met een zwarte bovenkant, N-line want ik houd niet van leer en chroom.

Na drie en een half jaar en 130k kilometers is het afscheid nabij en wil ik mijn ervaring delen.

The good:
Hij is mooi. Smaken verschilllen maar nog iedere dag vind ik het een mooie auto en met regelmaat krijg ik nog complimenten erover.

Het is een fijne reismaat. Vlot genoeg, veilig, rijdt stabiel, ruimte in overvloed voor mijn 1.85 lengte.

De bediening van alle systemen werkt goed, ik had wat twijfels over alle touch knoppen maar wat vaak gebruikt wordt zit met knoppen an of bij het stuur of met schakelaars in de armsteun.

The bad:
Mijn verwachting van koreaanse kwaliteit heb ik moeten bijstellen.
De laadpoort pakt de kabels niet goed zonder assistentie, de tankklep ging na enige tijd niet meer open, software van het multimediasysteem resette zichzelf minstens 1x per week en de lampen gingen spontaan branden (wat resulteerde in een lege accu na een vakantie).
Ook zijn de dealers waar ik ben geweest voor de diverse problemen incompetent, de tankklep is door de profile opgelost tijdens wen bandenwissel waar de dealer meerdere keren er niet uitkwam.

Het verbruik is slecht, ik stekker iedere 150km ongeveer en heb een zware rechtervoet maar stind iedere 500km aan de pomp. Elektrisch kan ik zo'n 45km rijden mits vol. Als je dat als een enkele reis hebt dan is het brandstofverbruik uiteraard beter. Achteraf gezien is mijn reisafstand niet geschikt voor een PHEV.

De volgende auto wordt een elektrische en iets Frans


8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Hyundai Tucson

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.