Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV N Line (2024)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Tucson 1.6 T-GDI PHEV N Line | 
|---|---|
| Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat | 
| Bouwjaar | 2024 | 
| Jaar van aanschaf | 2024 | 
| KM-stand bij aanschaf | 15 km | 
| KM-stand laatst | 9.600 km | 
Vreselijk spijt dat ik deze heb gekocht
- 9.600 km
 
Comfort en gebruiksgemak. 
Een gebruikershandleiding van meer dan 700 bladzijden maar geen handleiding voor het navigatiesysteem. Dit systeem is bovendien heel gebruiksonvriendelijk en zorgt bijna dagelijks voor ergernis. 
Ik ben eerder klein en de zetels bieden te weinig zijdelingse steun bij lange ritten.    Positie van het rem-en gaspedaal is niet ideaal. Ofwel zit je goed om te remmen, ofwel om comfortabel te zitten als je gas geeft. 
De positie van de knoppen D en R staan veel te veel naar achter.  Je moet steeds je hoofd naar rechts en naar beneden draaien om ze te manipuleren en dan is je zicht niet meer gericht op de weg. 
Veel geluid van de ophanging op minder goede wegen zoals oa in de Belgische Ardennen. 
De auto zit vol met overgevoelige sensoren die met piepgeluiden waarschuwen voor alles. Als je elke keer naar uw scherm moet kijken wanneer er iets piept om te weten waarom er iets piept, dan zie je niet veel meer van de rijweg. Het is vooral hinderlijk op smalle en bochtige wegen. Ik rijd niet altijd op de snelweg. Daar valt het wel mee. 
Een auto die af en toe automatisch versnelt wanneer de snelheidslimiet wijzigt vind ik ronduit gevaarlijk. 
De armsteun kan niet gebruikt worden terwijl je het stuur vast hebt. Waardeloos dus. 
In de bagageruimte is een limiet van 160 kilogram. Héél praktisch. 
Het scherm van de navigatie spring op nachtstand zelfs als je gewoon onder een brug doorrijdt. Ergerlijk toch. 
Tussen de hoedenplank en de rugleuning is een opening. Bij remmen schuiven kleine zaken er soms in.  Om iets in de bagageruimte te plaatsen kunt ge de hoedenplank oprollen, maar dan moet je die wel eerst leeg maken. 
Er is ook geen ruimte om een paar handschoenen, een muts of andere zaken weg te leggen. Op de achterbank dus, maar vervelend als je passagiers hebt. 
Prestaties:
Het vermogen is ruim voldoende.
Het verbruik voor zo een zware wagen valt nog mee.
De elektrische autonomie is veel kleiner dan beloofd. Zelfs bij rustig rijden op secundaire wegen. 
Betrouwbaarheid:
Voorlopig nog geen problemen te melden. 
Kosten:
Voorlopig nog geen zicht op. 
Conclusie: Normaal gaat een auto 250.000 kilometer mee, maar dat ga ik met deze zeker niet doen. 
- Betrouwbaarheid
 - Prestaties
 - Comfort
 - Kosten
 - Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
 
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Hyundai Tucson
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI N-line Camera / Carplay
- 2022
 - 63.831 km
 

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 230pk HEV N Line Sky Automaat / Fabrieksgarantie tot 04-2029 / 1600kg Trekgewicht / Panoramadak / Elektrische Stoelen met Memory / elektrisch glazen panorama-dak / Rondomzicht camera / Stuur-, Stoel en Achterbank verwarming /
- 2024
 - 27.309 km
 

Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V 150pk Comfort Smart | Navigatie | Cruise Control | Climate Control
- 2022
 - 31.344 km
 
Lees ook

Dit zijn de beste hybride auto’s tot 50.000 euro

Hyundai Tucson vs. Toyota RAV4 - Vergelijkende Test

Praktijkervaring Hyundai Tucson: dit vinden eigenaren van hun hybride SUV

Renault Austral vs. Hyundai Tucson - Vergelijkende Test



