Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV N Line (2024)

autoreview

Hyundai Tucson
Hyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai Tucson

Signalement

UitvoeringTucson 1.6 T-GDI PHEV N Line
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst9.600 km
Lezerswaardering: 17%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Vreselijk spijt dat ik deze heb gekocht

  • 9.600 km

Comfort en gebruiksgemak.

Een gebruikershandleiding van meer dan 700 bladzijden maar geen handleiding voor het navigatiesysteem. Dit systeem is bovendien heel gebruiksonvriendelijk en zorgt bijna dagelijks voor ergernis.

Ik ben eerder klein en de zetels bieden te weinig zijdelingse steun bij lange ritten. Positie van het rem-en gaspedaal is niet ideaal. Ofwel zit je goed om te remmen, ofwel om comfortabel te zitten als je gas geeft.

De positie van de knoppen D en R staan veel te veel naar achter. Je moet steeds je hoofd naar rechts en naar beneden draaien om ze te manipuleren en dan is je zicht niet meer gericht op de weg.

Veel geluid van de ophanging op minder goede wegen zoals oa in de Belgische Ardennen.

De auto zit vol met overgevoelige sensoren die met piepgeluiden waarschuwen voor alles. Als je elke keer naar uw scherm moet kijken wanneer er iets piept om te weten waarom er iets piept, dan zie je niet veel meer van de rijweg. Het is vooral hinderlijk op smalle en bochtige wegen. Ik rijd niet altijd op de snelweg. Daar valt het wel mee.

Een auto die af en toe automatisch versnelt wanneer de snelheidslimiet wijzigt vind ik ronduit gevaarlijk.

De armsteun kan niet gebruikt worden terwijl je het stuur vast hebt. Waardeloos dus.

In de bagageruimte is een limiet van 160 kilogram. Héél praktisch.

Het scherm van de navigatie spring op nachtstand zelfs als je gewoon onder een brug doorrijdt. Ergerlijk toch.

Tussen de hoedenplank en de rugleuning is een opening. Bij remmen schuiven kleine zaken er soms in. Om iets in de bagageruimte te plaatsen kunt ge de hoedenplank oprollen, maar dan moet je die wel eerst leeg maken.

Er is ook geen ruimte om een paar handschoenen, een muts of andere zaken weg te leggen. Op de achterbank dus, maar vervelend als je passagiers hebt.


Prestaties:

Het vermogen is ruim voldoende.
Het verbruik voor zo een zware wagen valt nog mee.
De elektrische autonomie is veel kleiner dan beloofd. Zelfs bij rustig rijden op secundaire wegen.

Betrouwbaarheid:
Voorlopig nog geen problemen te melden.

Kosten:
Voorlopig nog geen zicht op.

Conclusie: Normaal gaat een auto 250.000 kilometer mee, maar dat ga ik met deze zeker niet doen.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Hyundai Tucson

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.