Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV Premium (2021) #4

autoreview

Hyundai Tucson
Hyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai Tucson

Signalement

UitvoeringTucson 1.6 T-GDI HEV Premium
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand laatst500 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Toch niet de 100% die je zou verwachten

  • 500 km

De Tucson HEV die wij hebben heeft, zoals vele tientallen andere Tucsons, een probleem.
Er is een kleine accu van ca 15 ah, al dan niet onderdeel van de grote HEV accu (daar gaan verschillende verhalen over).
Door een stroomlek (ook daarover zijn verschillende verhalen zoals bijvoorbeeld "komt door Bluelink") loopt de kleine accu leeg.
Bij een paar dagen de auto niet gebruiken is eerst de airco unit helemaal uit. Bij aanzetten is dan de temperatuur 22 graden.
De tweede stap is dat de teller "sinds tanken" gereset is.
Bij de derde stap (dus telkens bij wat langer niet gebruiken) reageert de auto nergens meer op. Portieren en kofferklep gaan niet meer open. De accu is dan leeg.
De oplossing bij stap 3: kapje van slot in portier bestuurder er af halen, auto met sleutel handmatig openen en de accu resetten. Vervolgens ca 15 tot 20 minuten rijden zodat de accu wordt opgeladen.
Gebruik je tijdens paar dagen niet rijden toch de electrische kofferklep dan is de accu nog veel sneller leeg. Wij hebben dit bijvoorbeeld op de camping. We rijden dan minder vaak terwijl er toch ook spullen uit de auto worden gepakt.
We hebben de auto nu 28 maanden en al 28 maanden last hiervan.
De dealer heeft de auto vorig jaar getest, e.e.a. op aanraden Hyundai vervangen zonder resultaat.
2 weken geleden Hyundai hierover maar weer eens gemaild. Blijkbaar is daar de antwoord accu ook leeg want er wordt niet gereageerd.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Hyundai Tucson

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.