Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi Country 4WD (2002)

autoreview

Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa FeHyundai Santa FeHyundai Santa FeHyundai Santa FeHyundai Santa FeHyundai Santa FeHyundai Santa Fe - interieur

Signalement

UitvoeringSanta Fe 2.0 CRDi Country 4WD
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf75.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 55%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Heb deze auto in 2005 als gebruikte auto gekocht. Tot december 2006 eigenlijk best tevreden over de auto, ruimte, rij-eigenschappen, comfort, etc. Alleen het verbruik was aan de hoge kant, ongeveer 1:12. Niet zuinig voor een diesel met veel snelweg kilometers. Echter toen zijn de problemen begonnen.

PROBLEMEN

De auto is altijd bij een dealer in onderhoud geweest en heeft alle beurten volgens de opgave van Hyundai gehad. Eerst kreeg ik een lekkage in de diesel leiding. Een reparatie die wat de kosten betreft nog was te overzien. Niet veel later, bij een km stand van 114500, begon de motor echter onrustig te lopen, vooral bij stationair toerental. Hierop is de auto naar de dealer gebracht, deze heeft na een tijdje zoeken 2 kapotte en 2 slechte injectoren gevonden. Hij deelde mij mee dat dit een kostbare reparatie zou gaan worden, maar omdat dit een bekend verschijnsel bij deze dieselmotoren van Hyundai was, kende Hyunday een coulance regeling. Echter tot mijn verbazing, bleek bij het ophalen van de auto er nog altijd Euro 2019.76 door mij te moeten worden betaald. Hyundai had Euro 586 voor haar rekening genomen (zegt men). Ik heb hierover contact opgenomen met de importeur, maar na lang aan het lijntje te zijn gehouden, wilden ze verder niets meer voor mij doen. Schandalig vind ik dit. Omdat dit een bekend Hyundai probleem blijkt te zijn, vraag ik andere mensen met vergelijkbare problemen en kosten, mij een email te sturen met hun ervaring. Als ik er voldoende ontvangen heb (5-10), wil ik hiermee verder gaan. En voor de mensen die overwegen een Hyundai diesel met een kilometerstand van boven de 100000 km willen kopen, BEN GEWAARSCHUWD door het voorgaande. Hyundai schijnt het normaal te vinden dat je na 100000 km de injectors hebt kappot gereden en tracteert je dan met een rekening van Euro 2000. Overigens is het verbruik inmiddels opgelopen naar 1:10 bij voornamelijk snelweg gebruik. Hopelijk gaat dit zo niet door.

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Hyundai Santa Fe

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.