Hyundai Kona Electric 64kWh Premium (2020) #3

autoreview

Hyundai Kona Electric
Hyundai Kona ElectricHyundai Kona ElectricHyundai Kona ElectricHyundai Kona ElectricHyundai Kona ElectricHyundai Kona ElectricHyundai Kona ElectricHyundai Kona ElectricHyundai Kona ElectricHyundai Kona ElectricHyundai Kona ElectricHyundai Kona ElectricHyundai Kona ElectricHyundai Kona ElectricHyundai Kona ElectricHyundai Kona ElectricHyundai Kona ElectricHyundai Kona ElectricHyundai Kona ElectricHyundai Kona ElectricHyundai Kona ElectricHyundai Kona ElectricHyundai Kona ElectricHyundai Kona ElectricHyundai Kona ElectricHyundai Kona ElectricHyundai Kona Electric

Signalement

UitvoeringKona Electric 64kWh Premium
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand laatst25.000 km
Lezerswaardering: 55%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Defect accupakket

  • 25.000 km

Ons vertrouwen in Hyundai is inmiddels tot een dieptepunt gezakt. Men weet bij Hyundai wel nieuwe auto’s te verkopen maar het oplossen van problemen bij de reeds verkochte auto’s is beneden alle peil.

Na problemen met het accupakket staat onze elektrische Kona (64kW) inmiddels ruim 4 maanden bij de garage en is het einde nog niet in zicht.

Op 27 juli 2021 wilde de auto niet meer starten. Het accupakket bleek het begeven te hebben en moest worden vervangen. Wij kregen te horen dat meerdere Kona’s dit probleem hebben. Wij moesten erop rekenen dat het tot 4 maanden kon duren voordat het accupakket vervangen zou zijn. Inmiddels is dat dus al ruim 4 maanden en kan onze garage nog steeds geen datum noemen wanneer het nieuwe accupakket bij hun binnenkomt. Zij zijn daarbij ook afhankelijk van Hyundai. Ik heb inmiddels ook al vragen gesteld (via de mail) bij de afdeling klantenservice van Hyundai. Tot op heden echter geen reactie, ook niet na een tweede mail. Dit terwijl zij de intentie uitspreken binnen 24 uur te antwoorden.

Wij hebben dan wel een vervangende auto (Ioniq Hybrid) van onze garage gekregen, maar deze heeft veel minder opties en rijd op benzine.

Ik begrijp dat het een groot probleem is voor Hyundai en dat er wereldwijd 82.000 accupakketten moeten worden vervangen, waarvan ruim 5.000 in Nederland. Ze wisten echter begin 2021 al dat dit probleem er was en hebben het, zowel logistiek als communicatief, blijkbaar nog steeds niet onder controle.

Door bovenstaande ervaring ik ook onze positieve opstelling t.a.v. elektrisch rijden gekanteld. Blijkbaar is het zo dat de accu’s van elektrische auto’s niet zo betrouwbaar zijn (Hyundai heeft niet als enigste een probleem met de accu’s) en dat als er wat misgaat de autofabrikanten (en acculeveranciers) het vervangingsproces niet onder controle hebben.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Hyundai Kona

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (24)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.