Hyundai Kona Electric 39kWh Comfort Smart (2020)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Kona Electric 39kWh Comfort Smart |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 8.296 km |
KM-stand laatst | 80.000 km |
vreemd, geen 3 fase laden bij model 2020
- 8.396 km
Import uit Duitsland, eerste registratie augustus 2020. Gekocht en rijden maar, een hele fijne auto. Stil, snel en verbruik rond de 14kw per 100 km.
Echter bij de eerste maal stekkeren zie ik dat er maar 1 fase wordt geladen. Dat is vreemd, dit type en bouwjaar zou 3 fase laden moeten zijn. ik heb veel gelezen en kom dit steeds weer tegen; 3 fase laden.
Even met Wallbox contact opgenomen. Die geven aan dat het geheel op 3 fase is aangesloten en alles normaal zou moeten werken. Die hebben de aftersales goed op orde, compliment hiervoor!
Dan bellen met de garage, na wat heen en weer gemaild komt de vraag even het laad klepje te openen en inderdaad slechts 2 pennen dus 1 fase laden.
Rondje bellen met Hyundai Nederland levert niets op. Waarom, het is een auto uit Duitsland en die doen dat anders. Anders? Jazeker maar ze weten niet waarom of hoe, er komt geen antwoord.
Dan maar naar een andere merkdealer, ook hier het antwoord; ja, maar dit is een import auto. Ja, maar komt deze dan uit een andere fabriek op een andere boot en vaart naar Duitsland... Nee natuurlijk niet.
Vooralsnog blijft het een bijzondere auto, moet 3 fase hebben volgens alle informatie die je maar kan vinden, maar het is een 1 fase uitvoering.
Wie het kan verklaring; ik ben benieuwd.
2e review
- 15.000 km
De eerste beurt is gedaan. En nog steeds zijn we, ondanks het 1 fase laden, zeer tevreden over de auto. Invoegen...zo makkelijk. Stoelen zijn top. Vooral de snelheid van de stoelverwarming is top.
Verbruik vandaag op de A2 met stormwind 18.4 op 100km. Gemiddeld zitten we op 13.5 tot 16 je per 100 km. Een prima verbruik. Eerst beurt laten doen. Kosten, na gedoe, 138 euro. Staat ook op de website van Hyundai Nederland. Maar daar moesten we wel voor in discussie gaan met de garage. Die dachten met 250 te kunnen beginnen. Dat gaf een vreemd en wantrouwig gevoel. Er loopt nog een klacht over bij Hyundai.
Nog steeds tevreden
- 80.000 km
Ondertussen wat kilometers erbij. En al een tijdje een andere garage gekozen, in Amsterdam ditmaal. Daar zijn we zeker tevreden mee.
Auto doet het goed, geen problemen verder. 1 fase laden gaat prima, de laadpaal staat op eigen terrein dus dat maakt het een stuk eenvoudiger. Na 60.000 nieuwe banden en ergens wat ruitenwissers.
Verbruik gaat van 11 tot 16 kW per 100 km.
We rijden veel A2, Utrecht Amsterdam.
Best anders dan in de kranten wordt gemeld over verbruik vergelijk elektra- benzine!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.