Hyundai Kona 1.6 GDI HEV Comfort Smart (2025)

autoreview

Hyundai Kona 1.6 GDI HEV Comfort Smart (2025)

Signalement

UitvoeringKona 1.6 GDI HEV Comfort Smart
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf35 km
KM-stand laatst13.100 km
Lezerswaardering: 64%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste review na een half jaar

  • 13.100 km

Na 4 jaar met veel plezier te hebben gereden in een Kona Fashion HEV toch besloten om over te stappen op het nieuwe model. We hebben gekozen voor de standaard kleur Mirage Green en vinden het een mooie kleur. Gelet op de vele positieve reacties zijn er meer mensen die mening toegedaan.
Omdat we met de auto ook vaak naar Frankrijk reizen hebben we de auto laten afleveren met 4-seizoenen banden van Vredestein. Hier hadden we op de vorige auto goede ervaring mee opgedaan.
Belangrijkste reden was de extra ruimte die het nieuwe model biedt doordat deze 15 cm langer is en deze voornamelijk terugkomt op de achterbank en kofferbak.
Onze eerste ervaringen tot dusver mede in vergelijking met het vorige model.. De auto is stiller, ligt stabieler op de weg alleen door de grotere wielen (18 inch) worden drempels en richels wel harder door gegeven.
De geluidsinstallatie is goed maar iets minder dan we in de vorige hadden.
Uiteraard heeft deze meer veiligheidsvoorzieningen (piepjes) dan de vorige. Deze waren aanvankelijk door een, bij aflevering voorgeprogrammeerde toets uit te zetten. Kort hierna volgde een OTA waarna dit verdwenen was.
Het afremmen op de elektromotor gaat nu erg geleidelijk wat een hele verbetering is t.o.v. vorige model waar dit schokkerig verliep. Ook is het fijn dat je nu met de schakelaars kunt afremmen tot stilstand zodat ‘one-pedal’ drive’ mogelijk is. Hierdoor zet ik echter de recuperatiestand meestal slechts maar op stand 1.
Qua verbruik geeft de boordcomputer na ruim 13000 kilometer, met relatief veel snelweg, 5,3 l/100 km. Dit is hetzelfde verbruik als van onze vorige echter ik heb het idee dat deze een fractie minder zuinig is. Op zich niet zo vreemd aangezien het model 2 cm breder en 35 kilo zwaarder is.
Verder vind ik het handig dat via de auto-hold knop je de schijfremmen kunt reinigen en dat de airco zelf zorgt voor het drogen van de verdamper.
Tot dusver voldoet de auto volledig aan onze verwachtingen. Over een paar weken staat de eerste beurt gepland want ook voor dit model is dit gehandhaafd op 15.000 kilometer. We verwachten geen bijzonderheden maar zal een prima aanleiding zijn voor een korte update van deze review.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai Kona

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.