Hyundai Inster 49kWh Pulse (2025) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Inster 49kWh Pulse |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2025 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand bij aanschaf | 1 km |
KM-stand laatst | 4.980 km |
Inster, de eerste ervaringen
- 737 km
4 Juli een Hyundai Inster 49kW met winterpakket(o.a. warmtepomp) aangeschaft. Ik wilde graag een compacte EV, en deze is net zo breed als mijn Picanto.
De Inster rijdt geweldig soepel als op een vliegend tapijt terwijl deze ruim voldoende gemotoriseerd is 115 pk, en voor het geval je eens snel moet optrekken met invoegen of inhalen dan gaat dat zeer vlotjes.
Zuinig is deze ook, in de stad en op veelal 80 kmwegen, kom ik op een verbruik van circa 12,2 kW/100 km. Vergeleken met een benzineauto is dat ongeveer 1 op 50.
Je kunt gemakkelijk instellen dat je 1 pedal driving wilt dan kan op de motor geremd worden tot stilstand, waarbij de remenergie weer de accu oplaadt!
De Inster heeft ingebouwde navigatie adaptive cruise control, lane assist, etc.
Wel een puntje dat niet iedereen zal bevallen zijn de piepjes voor waarschuwingen zoals niet vooruitkijken, te snel rijden, gordel niet om , etc.
Maar het rijden gaat geruisloos en uitermate relaxed. Het bereik is op dit moment(zomer) ongeveer 400 km indien 100% opgeladen.
1000 km verder
- 1.787 km
Na een maand staat de kilometerteller op 1787 km. Enkele langere ritten gemaakt, 70 km - 150 km. Snelweggebruik geeft een hoger verbruik 15-16 kWh/100 km, dat is logisch, verder valt het geluid van de wind en banden me mee bij snelheden boven de 110 kmh.
Een keer geprobeerd hoe ver ik kon rijden, tot ik nog 21 km over had, de auto geeft bij 25% resterende electriciteit al aan dat je een laadstation moet zoeken, maar dan kun je nog ongeveer 100 km.
Ook een keer bij een laadpaal getankt, om te kijken of dat werkt voor het geval dat ik het nodig mocht hebben. Dubbele prijs van thuisladen.
De hoedenplank is een ding van niets, en gezien het privacy glass ook niet echt nodig.
Verder nog een beetje uittesten welke mogelijkheden er allemaal aan boord zitten, zoals zelfdimmede achteruitkijkspiegel, zeldimmend grootlicht(mits je dat zo instelt), automatische ruitenwissers bij regen, cruise control die zelf afremt bij een voorganger, en weer versnelt. Zelf remmen van de auto bij een plotseling opduikende fiets of overstekende auto.
Ik vind het overzicht van de Hyundai-app niet zo duidelijk wat betreft je ritten, km en verbruik. Wel handig dat deze app je vertelt of je de auto op slot hebt, waar je geparkeerd hebt en hoe ver het opladen al gevorderd is.
3 maand - 5000 km
- 4.980 km
Inmiddels rij ik 3 maand met de Inster, 5000 km gereden. Een paar dingen: de bagageruimte is ruim voldoende gebleken. stoelverwarming is heerlijk, maar die gebruik maar een paar minuten, daarna blijft het nog lang aangenaam. Ik heb een bakje gemaakt onder de voorstoelen, om wat meer opbergruinte te hebben.
Ik ben ook een week naar Duitsland geweest, dus eerst even kijken hoe dat opladen in het buitenland gaat. Een snellader van EnWB(ik had me gratis geregistreerd daar, dan betaal je 59 c/kW. Een 22kW lader van Pluq, via mijn ANWB laadpas geladen met 10kW voor 58 c/kW. En op de terugweg bij de Aldi; snelladen 50kW voor 44 c/kW, hier kun je direct met je pinpas gaan laden.
Thuis laad ik aan 230V, dat gaat langzaam.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Hyundai Inster
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Hyundai Inster Pulse 49 kWh +WTR PACK | €3.000,- KORTING | GEEN LEVERTIJD
- 2025
- 15 km

Hyundai Inster Evolve Sky Plus 49 kWh | Open dak | 360 camera | Climate Control | Direct leverbaar!
- 2025
- 8.421 km

Hyundai Inster E-Motion 49 kWh | Tot 370km actieradius | 3-Fasen | Snelladen | Bluelink app | Navigatie | Camera |
- 2025
- 4.900 km