Hyundai Inster 49kWh Evolve Sky Plus (2025) #4
autoreview
Signalement
Uitvoering | Inster 49kWh Evolve Sky Plus |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2025 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand laatst | 0 km |
Blije rijder
De eerste keer een electrische auto na een fiat 500 hybride. Een totaal nieuwe ervaring. De auto trekt heel vlot op maar dat komt waarschijnlijk ook door mijn ervaring met mijn vorige tragere auto. Ook inhalen op de snelweg is geen probleem. De auto is heerlijk rustig en stuurt ook fijn direct. De draaicirkel is iets groter maar nog steeds kort genoeg. De neus is kort en dat is even wennen met parkeren, je hebt meer ruimte dan je denkt. De cameras werken in ieder geval om je te overtuigen dat je genoeg ruimte hebt, maar die luxe heb ik er dus bij gekocht. Zoals een andere recensent al schreef, de hoedenplank is niet erg handig. Boodschappen passen er niet erg goed onder en dus heb ik ook mijn hoedenplank eruit gehaald. Ik vind de leuning voor een verrassende luxe, het zit erg comfortabel. En...heel erg handig...als je heel strak geparkeerd staat tegen een haag of muur kun je de leuning even opklappen en schuif je gewoon naar de bijrijders stoel om uit te stappen.
Ik vind het heel erg grappig dat alle stoelen naar beneden zijn te klappen, dus ook die van de bestuurder als je de hoofdsteun er even vanaf haalt. Een luchtbed er in en voilà je kunt overnachten. Hoe leuk.
Ik moet wel heel erg wennen aan alle belletjes en tingeltjes en piepjes zodra je een lijn raakt, een beetje te hard rijdt of te lang naar het dashboard kijkt ( o.a). Maar na een tijdje went dat ook en met een beetje zoeken in het systeem kun je het ook uitzetten.
Het is een kleine auto die toch heel ruim aanvoelt en ook fijn in en uitstapt, dwz ik stoor nu eens niet mijn hoofd ( ben wat langer). Ook de kunststof dorpels zijn fijn, met vieze zolen stoten is nu niet zo vervelend dat het er meteen zo goor uitziet. Met meerdere personen rijden voelt voor iedereen comfortabel, iedereen heeft voldoende beenruimte. Dit gaat wel een beetje ten koste van de bagageruimte maar met passen en meten en desnoods dan maar een tas op schoot vind ik het een prima vervoersmiddel.
De airco doet het super ( flink getest deze warme zomer) en kan ook alleen voor de bestuurder worden aangezet.
De handleiding is wel nogal fors, voordat je alles gelezen hebt ( als je dat al doet) ben je een tijdje bezig. Ik zoek maar gericht op wat ik wil weten. Voor de eerste keer is het een beetje intimiderend.
Het dakraam is leuk op 2 manieren te gebruiken, volledig open en schuin naar achteren. Op de snelweg is de eerste versie niet fijn want het maakt veel herrie.
Het stuur voelt fijn in de hand ook omdat er wat verdikkingen in zitten die lekker ondersteunen. Alle technische snufjes ben ik langzaam aan het ontdekken en daar ben ik elke keer blij verrast over. Nog niks negatiefs ervaren.
De vering over ribbels en hobbels is wat stug maar niet vervelend. In mijn Fiat 500 werden de passagiers bijna gelanceerd achterin maar dit keer blijven ze gewoon op de achterbank zitten. LOL.
Ik ben dus erg tevreden over de Inster.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Hyundai Inster
