Hyundai Inster 49kWh Evolve (2025) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | Inster 49kWh Evolve |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2025 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand laatst | 500 km |
Kleine Kanjer
- 500 km
Het leasecontract van mijn Hyundai Kona EV loopt volgend jaar af en ik was mij aan het oriënteren op een andere auto. Gezien de positieve ervaringen met het merk Hyundai en daarvoor Kia wilde ik graag weer een Koreaanse auto. Een Kona of EV3 ligt dat voor de hand en vooral de laatste was echt mijn favoriet. Toen kwam de Inster langs. Daar had ik geen belangstelling voor want te klein. Tot ik al die zeer positieve reviews las. Ik heb dus toch maar een proefrit gemaakt en was gelijk om. In de breedte is het duidelijk een kleinere auto maar in de lengte heeft het interieur van de Inster gewoon meer ruimte dan de Kona. De beperking is dat er maar vier personen in kunnen maar dat is voor ons voldoende. De Inster rijdt zeer volwassen en de auto neemt de verkeersdrempels soepeler. De kritiek van de stugge vering in combinatie met de grote velgen deel ik niet. Hier bij mij thuis is het wegdek bepaald nogal hobbelig met veel drempels, dus ik heb aardig wat ervaring met slecht wegdek.
Uiteindelijk de Inster aangeschaft en de Kona eerder ingeleverd. Het is een zwarte Evolve met winter- en techpack.
Na de eerste ervaring opgedaan te hebben vallen de volgende zaken op:
De Inster is aan de binnenkant een duidelijke stap vooruit op de Kona. Waar de Kona er vooral grijs uitziet heeft de Inster een duidelijk mooiere afwerking. Ja, er worden harde materialen gebruikt, maar het stuur, de bedieningsorganen en de knoppen zijn mooier dan je van een auto in dit segment mag verwachten.
Het gewicht is een pluspunt. De Inster weegt 1328 kg met de 49KWH accu en dat haalt geen enkele andere auto. De BMWi3 is 100 kilo lichter maar dat is met een kleinere accu.
De verschuifbare achterbank is echt een grote plus. In de praktijk is het ook handig dat de voorstoel plat kan waardoor er grote dingen meekunnen. De Inster heeft zich hier als een echte pakezel ontpopt.
Het weggedrag is heel volwassen, met comfortabele vering en ook het geluid blijft binnen de perken. De Kona is duidelijk luidruchtiger.
De Inster is als EV duidelijk een stap verder met navigatie die de laadstops aangeeft, voorverwarming van de accu en one pedal drive. De Inster heeft minder vermogen dan de Kona, maar dat vind ik niet negatief. De Inster is vlot genoeg. Het versnellen gaat gelijkmatiger.
Natuurlijk zijn er ook minpunten.
De hoedenplank is ronduit waardeloos. Ik denk zomaar dat deze gaat eindigen de schuur. Deze zit vast en komt niet met de achterklep mee naar boven. Daardoor is de bagageruimte niet goed toegankelijk.
Het gebrek aan bergruimte is het grootste nadeel. In de Kona heb je een grote ruimte onder de midden armsteun en ruimte voor flessen in de portieren. Die ruimte heb je in de Inster niet. Het meest typerende vind ik dat de lifehammer achter de spiegel zit omdat er verder geen plaats is.
De stoelen zijn gewoon goed maar die van de Kona(met electrische lendensteun op de bestuurderstoel) zijn toch echt beter.
Conclusie tot nu toe is dat de Inster de zeer positieve reviews waarmaakt. Het is echt onze kleine kanjer geworden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Hyundai Inster
