Hyundai Inster 49kWh Evolve (2024)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Inster 49kWh Evolve |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2024 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand bij aanschaf | 17 km |
KM-stand laatst | 2.000 km |
Klein, maar verrassend ruim en flexibel
- 2.000 km
We rijden onze Inster Evolve met Tech- en Winterpack sinds half januari ‘25. Er staat nu 2000 km op de teller.
We kochten de auto nadat we hem bekeken hadden tijdens de introductie in Vianen, het vorige jaar. Toen we de auto afgeleverd kregen, hadden we er dus nog geen meter mee gereden. Dat was daarmee wel een gok, maar ja, soms moet je een risico durven te nemen. Wat bij onze beslissing meespeelde was, dat de SEPP afgeschaft zou worden per 1-1-25 en Nederlanders als we zijn, wilden we daar nog gebruik van maken.
Eerder keken we ook naar de Toyota Yaris - die reden we tot volle tevredenheid voor de Inster - de Citroën E C3, de Dongfeng Box en de Dacia Spring. De Inster is het geworden, vooral vanwege zijn flexibele ruime interieur en de toegankelijkheid van de kofferruimte. Dat Toyota afviel was ook omdat we een sterke voorkeur hadden om elektrisch te gaan rijden.
De pluspunten zoals wij ze ervaren
Gerelateerd aan de buitenmaten, is de cabine ruim genoeg, ook op schouderhoogte. Achterin zit je gewoon riant, met ruim voldoende hoofd- en beenruimte, mede vanwege de verschuifbare stoelen en hoekverstelling van de leuningen.
De kofferruimte is prima toegankelijk en variabel. Een rolstoel bijvoorbeeld, past er ook in.
Regelbare regeneratie met de flippers achter het stuur werkt soepel en ook “One pedal driving” selecteren is daarmee mogelijk,
Soepel reagerende en prima te doseren accelerator (gaspedaal)
Met de stuur- en stoelverstelling is een goede zitpositie in te stellen.
Prima werkende blindehoek signalering, zowel op het dashboard als in de spiegels zichtbaar.
Geluid van ADAS systemen zijn qua volume instelbaar en niet irritant wat betreft de soort piepjes
Na veel klachten gelezen te hebben bij allerlei merken over de matige werking van ADAS systemen, ben ik eigenlijk goed tevreden, bijvoorbeeld nog geen ‘spook’ ingrepen gehad van stuur of remmen, of wissers die zonder aanwijsbare reden gaan bewegen.
Verwarming van stuur en de stoelen werkt snel en is comfortabel.
Prima werkende, met mobieltje, op afstand te bedienen cq te controleren functies zoals interieur voorverwarmen, batterij laden starten of stoppen, ladingstoestand van de batterij checken, auto openen of afsluiten.
Goed werkende automatische verlichting en ruitenwissers
Geen rammels, piepjes of kraakjes.
Spraakcommando’s voor navigatie en telefoon werken goed
Er is enorm veel aan te passen aan de persoonlijke smaak of behoefte, via het menu. Van de sfeerverlichting tot de presentatie van gegevens op het dashboard en van automatisch sluiten van de portieren bij een bepaalde snelheid tot navigatie via snelladers van een specifieke aanbieder. ( Vreemd dat selectie van Tesla superchargers niet in de lijst staat).
De mindere punten volgens ons zijn :
Ik zit is niet in de stoel, maar erop, weinig steun aan zitting en leuning.
Een lendensteun ontbreekt en dat is voelbaar.
Elektrische stoelverstelling met geheugen is niet leverbaar. (2 chauffeurs, 1 met beperking)
Groot zwart ondoorzichtig vlak rondom de binnenspiegel.
De B stijl moet ik echt ‘omheen’ kijken.
Om goed zicht te houden op de camerabeelden bij gebruik van de richtingaanwijzers, zitten de stuurspaken vaak hinderlijk voor de beeldschermpjes.
Er zit geen prullenbakje of iets dergelijks in en er is ook geen logisch plekje om als zodanig te gebruiken. De opbergvakjes zijn sowieso heel erg krap.
Ik vind de auto vrij stug, zeker op klinkerweggetjes voel je alles. (mogelijk vanwege de 17” banden). Drempels nemen we langzamer dan toegestaan.
Rijgeluiden van banden en wind komen sterker binnen dan ik verwacht had.
Bij aanvang van elke rit, moet de eco modus opnieuw actief geselecteerd worden.
De stembegeleiding van de navigatie is in de bebouwde kom regelmatig zo laat, dat je de afslag al genomen hebt.
Over het verbruik wil ik nog niet veel zeggen. Onze ritjes zijn overwegend rond de 30 km en we verwennen onszelf door vaak voor te verwarmen, zeker in de afgelopen maanden was dat heerlijk.
We laden de Inster in de garage op met de ‘thuis’ lader ingesteld op 10 Ampère en aangesloten op een aparte groep. Tot op heden heeft dit voor ons geen belemmeringen, dus het voldoet voorlopig. Als de zon volop schijnt, zet ik de laadstroom op 8 A, zodat we zoveel mogelijk profijt hebben van onze zonnepanelen en zo min mogelijk terug leveren aan het net.
Zijn we tevreden over de Hyundai Inster ? Ja, best wel
Zijn we laaiend enthousiast ? Nee, dat nou ook weer niet.
Zouden we hem weer kopen ? Misschien wel, maar we zouden toch ook wel eens gaan rijden met vergelijkbare kleine EV-tjes.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Hyundai Inster

Had je deze auto's al gezien?

Hyundai Inster Pulse 49 kWh | Winter Pack | Nieuw uit voorraad leverbaar | Stoelverwarming | Stuurverwarming | Climate Control | Achteruitrijcamera
- 2025
- 15 km

Hyundai Inster Pulse 49 kWh | Winter Pack | Nieuw uit voorraad leverbaar | Stoelverwarming | Stuurverwarming | Climate Control | Achteruitrijcamera
- 2025
- 15 km

Hyundai Inster Pulse 49 kWh | Winter Pack | Nieuw uit voorraad leverbaar | Stoelverwarming | Stuurverwarming | Achteruitrijcamera |
- 2025
- 15 km