Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi Blue Business Edition (2012)

autoreview

Hyundai i40
Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40 sedanHyundai i40 sedan

Signalement

Uitvoeringi40 Wagon 1.7 CRDi Blue Business Edition
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf74.035 km
KM-stand laatst171.000 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn eerste ervaringen met Hyundai

  • 78.300 km

Na regelmatig van anderen verslagen gelezen te hebben, dacht ik dat het redelijk was om ook mijn eigen ervaringen te delen.

Op 1 december ben ik bij een andere werkgever in dienst getreden. Tijdens het laatste gesprek vooraf, kreeg ik te horen dat ik een Hyundai i40 moest overnemen van een collega die elders ging werken. Een Business Edition met 116 pk, 270 Nm en 20% bijtelling.
Ik wist niet wat ik moest verwachten en als "verstokt" Opel rijden heb ik neutraal gereageerd. Omdat ik nog drie weken de tijd had, ben ik eens op internet gaan kijken en heb ik een dealer bezocht. Wat ik las en zag viel me niet tegen.

Nu, na in 3 weken ca. 4300 km gereden te hebben, kan ik zeggen dat het een zeer comfortabele reis-auto is. Het is een ruime auto, die is voorzien van een zeer complete uitrusting.

Een minpunt is de verlichting van het radio/navigatiescherm in het donker.
Zelfs op de donkerste stand nog veel te licht. Dit zou gekoppeld moeten zijn aan de
regelbare dashboard verlichting.
Wat me verder erg tegenvalt, is het brandstof verbruik. Volgens de computer is dat 5.6 ltr/100 km over de laatste 3700 km. Ik rij grotendeels lange afstanden op de snelweg met 120-130 km/h en de cruise-control aan.

Wat ik zeker mis, is Xenon verlichting maar daar is nu niets aan te doen.

Komende zomer met een caravan van 1400 kg naar Italië, eens kijken hoe dat gaat. De Ford deed dat op z'n sloffen.
Al met al, ben ik tevreden met de Hyundai en ben benieuwd hoe het met de betrouwbaarheid verder gaat.

Of de volgende weer een Hyundai wordt, de tijd zal het leren...

Een up-date

  • 121.500 km

Ik kan kort zijn, ik ben zeer tevreden over deze auto.
Hij geeft geen slag verkeerd. Behoudens het normale onderhoud ben ik niet in de garage geweest. Het is starten en rijden.

Tijdens dagelijks gebruik zitten de stoelen prima. Ze zijn mooi stevig. Ik heb snel last van mijn rug maar tot op heden gaat het goed.

Mijn hierboven genoemde minpunten blijven bestaan.

Afgelopen zomer met een caravan van ca. 1400 kilo de Brennerpas overgereden. Gelukkig hebben we geen files gehad anders was, denk ik, wel iets lastiger geworden. Daar waar de Ford Mondeo dat in de 4e versnelling deed moest ik met de I40 terug naar de 3e versnelling. Goed toeren maken en hopen dat je niet in snelheid terug hoeft voor vrachtwagens. Gelukkig was dat niet het geval. Ondanks de hoge temperatuur leek het wel of de temperatuurmeter zat vastgelijmd. De motor gaf geen krimp. Ik kan niets anders zeggen dan geweldig!

We waren met z'n drieën en mijn dochter had meer dan voldoende beenruimte achterin. De stoelen zitten ook op deze afstanden prima. Daar waar mijn vrouw voorheen wel eens klaagde over het zitten, ik heb ze nu niet gehoord.

De volgende wordt geen Hyundai I40, maar dat heeft te maken met de bijtelling en niet met de kwaliteit van de auto.

Einde Hyundai

  • 171.000 km

Het ging bij mijn werkgeven niet bepaald goed dus ik heb vanaf 1 december een andere baan.
Op 30 november de i40 ingeleverd. Ik heb er in twee jaar bijna 100.000 km mee gereden en ben er zeer positief over.
Wat een heerlijke auto. Ben er buiten de reguliere beurten om, niet mee in de garage geweest. Behalve een keer een terugroep actie.
Helaas van de i40 in 2016 niet meer in de 21% bijtelling dus op zoek naar iets anders.

Inmiddels is (15-12-2015) mijn volgende auto al besteld bij de lease maatschappij. Het is een Opel Insignia geworden. Die valt, met de 1.6 liter diesel, wel in de 21% bijtelling. Ben benieuwd hoe dat zal rijden want een proefrit heb ik niet gemaakt. Het gaan mijn 3e Insignia worden. Ik ga ervan uit dat de keuze goed is.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.