Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Hyundai
  • i40 Wagon

Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)

autoreview

4
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)
Fabio 8805565
  • Fabio 880556513
  • Gebruikersreview
29 februari 2020 om 21:35
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoeringi40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf120.000 km
KM-stand laatst123.000 km
Lezerswaardering: 71%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste kennismaking

  • 123.000 km
  • 28 februari 2020

Door problemen met mijn vorige wagen een nieuwe moeten zoeken.
Ik was op zoek naar een betaalbare ruime comfortabele 2de hands wagen en uiteindelijk uitgekomen bij een Hyundai I40. Deze wagen bevatte veel opties en was betaalbaar. Ook het uiterlijk sprak me aan. Het is een niet alledaagse verschijning.

Met 120 000 km op de teller hoop ik op een aangename wagen die ik zal (proberen) oprijden. Niemand weet hoelang nog voor ze diesels volledig afschieten.

Mijn eerste ervaring met dit voertuig is positief. Alles wat je nodig hebt zit erop. Parkeersensoren voor en achter, Parkeercamera achteruit, GPS, verwarmde zetels zowel voor als passagiers, geblindeerde ruiten, elektrische handrem, dual climate control en noem maar op. Geen panoramadak en geen leren zetels. Van mij had het erop gemogen maar het is geen must.

De wagen weegt anderhalve ton en dat voel je in het begin wel. Maar de nobele 136 pk doen hun werk en is voldoende voor onze wegen. Verwacht natuurlijk geen topprestaties. Daar koop je dit voertuig ook niet voor.

De wagen mag groot en ruim genoemd worden. Parkeersensoren en de achteruitrijcamera zijn zeker geen overbodige opties. Het principe voor de parkeersensoren voor snap ik wel niet. Deze gaan aan bij het achteruitrijden maar schakelen dan weer uit. Dus voor je ergens anders manoeuvreert moet je ze manueel weer aanzetten. Het was logischer geweest dat ze vanzelf aansprongen bij een snelheid lager dan 10 km per uur.

Ook de elektrische handrem en auto hold heb ik nog niet volledig onder de knie. De auto hold gebruik ik niet omdat deze me op een slecht moment liet stikken. (iemand enig idee hoe je deze correct gebruikt?)
De elektrische handrem gaat niet automatisch aan op het moment dat je de motor uitzet. Daardoor moet je elke keer weer handmatig de handrem optrekken. Dit lijkt me een rare kronkel van Hyundai want het zou logischer zijn moest dit automatisch gebeuren. De handrem afzetten moet ook manueel door eerst de rem in te duwen en dan de handrem af te zetten. (Of doe ik dit verkeerd? Als iemand weet hoe je de elektrische handrem en auto hold correct gebruikt laat het me gerust weten!)

Nog een minpuntje: De spiegels klappen niet automatisch in bij het op slot doen van de auto. Zoveel moeite leek me dat nu ook niet om dit stukje elektronica toe te voegen aan het toenmalige vlaggenschip van Hyundai. Met een druk op de knop gaat het wel, Waarom dit dan niet automatisch laten gaan bij het op slot doen van de wagen?

Daarnaast zijn ook de grootlichten slecht te noemen. Mijn wagen beschikt over halogeenlampen wat prettig is. De grootlichten daarentegen zijn nog ouderwetse gele lampen die amper een meerwaarde hebben. Dit kon ook beter.

De verwarmde zetels zijn een leuke optie maar overbodig. Je hebt drie standen. Kokend heet, heet en lauw. Als je deze optie gebruikt staat het automatisch op stand drie wat de warmste stand is. Deze is voor mij persoonlijk te warm. Stand twee is niet veel minder warm. Stand één is dan weer amper voelbaar. Ik persoonlijk had ik meer gehad aan een verwarmd stuurwiel.

De GPS die ingebouwd zit gebruik ik niet. Ik gebruik altijd Waze wat veel betrouwbaarder is en meer up to date. Het scherm dat ingebouwd zit is ook veel te fel bij nacht. Deze bevat ook drie standen. Oogverblindend, oogverblindend en ook de lichtste stand is oogverblindend. gelukkig kan je dit scherm uitzetten.

Qua verbruik doet de wagen het middelmatig. De fabrieksopgaven van 4.4 liter zal je nooit halen maar een verbruik tussen de 5 en 6.5 liter per 100km is realistischer. De wagen lijkt niet zo zuinig want hij geeft goed op voorhand aan dat er getankt moet worden terwijl er zeker nog 10 liter in de tank zit. Hierdoor tank ik om de 1000 tot 1100 km. Elke tankbeurt is een hap uit mijn budget. Met een tankinhoud van 70 liter tank je minder vaak maar is het een stuk duurder. Uiteraard komt het uiteindelijk op hetzelfde neer maar het is toch elke keer een pijnlijk momentje.

Momenteel nog geen slechte zaken tegengekomen op de paar maanden dat ik hem heb. Het is een comfortabele cruizer die zich goed voelt op de autosnelweg. Voor stadsverkeer is de wagen iets minder geschikt door zijn proporties en draaicirkel. Niks dat een keertje meer manoeuvreren niet oplost maar je moet er rekening mee houden.

Onlangs ben ik ermee naar Keulen gereden en ik moet zeggen dat voor zijn bescheiden motor samen met zijn gewicht de prestaties zeker niet tegenvallen. 180 km per uur deed de wagen zonder problemen. De wagen voelde ook niet zenuwachtig aan en bleef goed behandelbaar. De wagen gedroeg zich niet veel anders dan dat je 120 rijdt op de autostrade. (Ik raad niemand aan om dit zelf te doen. Gebruik je gezond verstand en pas uw snelheid aan aan de omstandigheden!)

Momenteel staan er de komende maanden enkel woon-werkverkeer op de planning en in september een trip naar het Gardameer. Op naar de volgende veilige kilometers en tot de volgende update!

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Hyundai i40? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Hyundai i40
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Hyundai i40 Wagon 1.6 GDI Blue Business Edition

    Hyundai i40 Wagon 1.6 GDI Blue Business Edition

    • 2012
    • 123.919 km

    € 10.750

    Hyundai i40 Wagon 1.6 GDI Blue Business Edition NAVI Keyless.Camera.Trekhaak.Cruise.

    Hyundai i40 Wagon 1.6 GDI Blue Business Edition NAVI Keyless.Camera.Trekhaak.Cruise.

    • 2013
    • 149.461 km

    € 12.400

    Hyundai i40 Wagon 1.6 GDI Blue Business Edition

    Hyundai i40 Wagon 1.6 GDI Blue Business Edition

    • 2013
    • 118.088 km

    € 12.935

Meer Hyundai i40 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Officieel: Hyundai i40

    242
    • 18 januari 2019

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Hyundai i40 specificaties
  • Hyundai i40 occasions
  • Hyundai i40 video's
Advies en informatie
  • Hyundai i40 tests
  • Hyundai i40 gebruikersreviews
  • Hyundai i40 index
PREMIUM
Skoda Octavia Combi - Kia Cee'd SW - Hyundai i40 Wagon

Skoda Octavia Combi - Kia Cee'd SW - Hyundai i40 Wagon

Een stationwagon waarmee je goed voor de dag komt, waarin je een hoop kwijt kunt én die ook...

Lees meer
 

Hyundai i40 reviews

  • Gebruikersreview
    Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2014)

    Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business...

    • 24 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2012)

    Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business...

    4
    • 29 februari 2020
  • Gebruikersreview
    Hyundai i40 Wagon 1.6 GDI Blue Business Edition (2012)

    Hyundai i40 Wagon 1.6 GDI Blue Business...

    • 18 september 2018
  • Gebruikersreview
    Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP i-Motion (2012)

    Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP i-Motion...

    3
    • 8 juli 2014
  • Gebruikersreview
    Hyundai i40 Wagon 1.6 GDI Blue i-Motion (2012)

    Hyundai i40 Wagon 1.6 GDI Blue i-Motion...

    16
    • 8 juni 2014
  • Gebruikersreview
    Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi Blue Business Edition (2012)

    Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi Blue Business...

    • 21 december 2013
  • Gebruikersreview
    Hyundai i40 Wagon 1.6 GDI Blue i-Vision (2012)

    Hyundai i40 Wagon 1.6 GDI Blue i-Vision...

    5
    • 23 april 2013
meer reviews
Hyundai Ioniq – 2017 – 166.125 km - Accudegradatie

Hyundai Ioniq – 2017 – 166.125 km - Accudegradatie

508

Bij een gebruikte elektrische auto is één ding het belangrijkst: wat is de staat van de accu?...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business Edition (2014)

    Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Business...

    • 24 februari 2022
  • Nieuws
    Terugblik: 'Hyundai test i40 Wagon'

    Terugblik: 'Hyundai test i40 Wagon'

    • 12 juni 2020
  • Nieuws
    Opfrisbeurt voor de Hyundai i40

    Opfrisbeurt voor de Hyundai i40

    10
    • 9 oktober 2018
  • Gebruikersreview
    Hyundai i40 Wagon 1.6 GDI Blue Business Edition (2012)

    Hyundai i40 Wagon 1.6 GDI Blue Business...

    • 18 september 2018
  • Hyundai i40 - Spionage

    Hyundai i40 - Spionage

    15
    • 28 augustus 2018
  • Nieuws
    Voor het eerst in beeld: Hyundai i40

    Voor het eerst in beeld: Hyundai i40

    16
    • 17 juli 2018
  • Nieuws
    Mysterieuze Hyundai i40 Wagon gesnapt

    Mysterieuze Hyundai i40 Wagon gesnapt

    8
    • 26 september 2017
Merk
Merk
  • PREMIUM
    Hyundai Tucson vs. Mazda CX-5 vs. Opel Grandland - Triotest

    Hyundai Tucson vs. Mazda CX-5 vs. Opel...

    • 24 mei 2022
  • Nieuws
    Hyundai Ioniq 7 en Kia EV9 - Vooruitblik op elektrische zevenzitters

    Hyundai Ioniq 7 en Kia EV9 - Vooruitblik...

    112
    • 22 mei 2022
  • Achteruitkijkspiegel - 'Kom maar op met die elektrische sedans'

    Achteruitkijkspiegel - 'Kom maar op met...

    26
    • 14 mei 2022
  • Nieuws
    'Hyundai gaat nieuwe EV-fabriek bouwen in de VS'

    'Hyundai gaat nieuwe EV-fabriek bouwen...

    • 13 mei 2022
  • Achtergrond
    Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de Oude Doos

    Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de...

    24
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    'Hyundai verbreekt samenwerking met Rimac'

    'Hyundai verbreekt samenwerking met Rimac'

    21
    • 3 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Hyundai Kona Electric 64kWh Fashion (2022)

    Hyundai Kona Electric 64kWh Fashion (2022)

    7
    • 30 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden