Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDI Comfort (2019)

autoreview

Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDI Comfort (2019)
Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDI Comfort (2019)Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDI Comfort (2019)Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDI Comfort (2019)Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDI Comfort (2019)Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDI Comfort (2019)Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDI Comfort (2019)Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDI Comfort (2019)

Signalement

Uitvoeringi30 Fastback 1.0 T-GDI Comfort
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst116.500 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste Ervaring

  • 90.000 km

Ik heb men auto net 4 jaar (90000km) en wou graag laten weten hoe mijn ervaring er tot nu toe mee is.

Over het algemeen goed en dat is met dank aan de garantie die je erbij krijgt (5 jaar zonder km limiet)

Op 0km:
Hebben ze direct mijn ruitenwisservloeistofreservoire moeten herstellen, die lekte alle vloeistof eruit, nadien heb ik met dit geen problemen meer mee gehad.

Op 20000km kreeg de tractiecontrole ook een update van de garage. Tijdens het optrekken op asfalt nam het tijdens slippen te lang en te veel vermogen weg van de motor. Was gevaarlijk als je over een kruispunt wou.

Op 40000km heb ik de auto laten chippen bij BR-Performance in Willebroek. +20pk lijkt niet veel maar was zeker welkom :).


Op 60000km heb ik een nieuwe versnellingsbak gekregen nadat de versnellingspook alleen in 5de versnelling, bij last wissel vooruit en achteruit bewoog, dit merkte ik op na dat ik de autosnelweg op reed, ben dan gewoon naar de garage (Antoreti, Hamme in België) gegaan, ze hebben er dan een afspraak voor gemaakt omdat ze dachten dat het iets met de synchromesh was dus ze waren van plan om nieuwe te bestellen en die er in te steken. Ze zeiden dat het een dag of 2 ging duren, maar dat is uiteindelijk 2 weken geworden. Het bleek na het openen van de versnellingsbak dat het niet de synchromesh was, maar iets wat ze niet konden zien, ze bestelde dan iets anders want Hyundai wou nog geen nieuwe versnellingsbak geven, maar dat bleek ook geen oplossing te zijn, dus hebben ze maar een nieuwe gegeven.
Ondertussen had ik na de 2 dagen wel een auto nodig, ik heb de garage dan gebeld met de vraag of ze een auto hebben die ik kon gebruik. Ik had geluk die dag kwam een auto terug die ik dan kon gebruiken en eenmaal dat mijn auto klaar was heb ik maar 25 € moeten betalen omdat ik mijn auto pas 1 dag later kon ophalen wat heel vriendelijk was.

Op 70000 km's hebben ze een nieuwe uitlaatsensor geplaatst dat was ook gratis.

De rug ondersteuning die elektrisch verstelbaar is werkt, maar is zwak van constructie heb dit laten nakijken op 40000km en dat ging dan terug goed tot 85000km het werkt nog maar er zit wat los, het maakt ook geluid als je in de stoel beweegt.

Het verbruik dan, tijdens de laatste 10000km zit het gemiddeld op 6L/100km.
Je kan op binnen wegen door zuinig te rijden op een gemiddeld komen van 5,5L/100km. Op de autosnelweg kan dat nog gemakkelijk zakken naar 4,5L/100km
Mijn zuinigste rit ooit is 3,4L/100km. Was een rit van 150km met 99% autosnelweg en constant tussen de 80km/h en 90km/h afhankelijk van de vrachtwagens. Ik blijf achter de traagste :).

Ik vind met de extra 20 pk die ik heb door de tune en de betere banden die er op zitten dat de wagen perfect voldoet als ik sportief rij maar het kan ook super zuinig zijn als ik langere ritten doe. Ik ben momenteel zeer tevreden met de wagen ook dankzij de garantie en de garage waar ik het gekocht heb. Als de garantie er niet had geweest zou mijn meningen een pak slechter zijn. Ook prijs-kwaliteit vind ik de wagen super. Snap daarom ook niet waarom er zo weinig rondrijden.

Dit waren mijn ervaring voor de eerste 90k km als er updates zijn zal ik het nog wel posten.

Als je vragen hebt mag je die zeker stellen in de reacties.

Eerste Ervaring pt2

  • 91.000 km

De rijeigenschappen:
Met de juiste banden echt geweldig maar met niet de originele Hankook Kinergy eco2 die er op zaten. Het is zeer voorspelbaar het geeft je zeer veel vertrouwen. De schokdemping is aan de harde kan.

Rij hulp:
Ik heb Lane assist die houdt me vanaf 60km/h tussen de lijnen. Ik vind dat geweldig voor lang ritten, je zet cruise control op en het rijdt op zichzelf je moet om de zoveel tijd wel is zelf een kleine input geven aan het stuur anders biept het en gaat het uit voor een aantal seconde en je moet uitkijken bij afritten want soms trekt die je dan een beetje naar rechts voordat het vervolgens zichzelf afzet tot je terug op je rijvak bent.
Het heeft ook Kop-staart detectie dit zorgt ervoor dat de auto biept als het denkt dat je tegen je voorligger gaat botsen kan wat te snel alarmeren maar liever dat dan niet biepen. Het zal ook automatisch remmen als je niet remt maar dan is het al te laat.

Infotainment:
Ik heb het basispakket dit verschilt van land tot land met wat je wagen dan uiteindelijk is uitgerust. Ik heb geen navigatie, geen DAB+ en ook geen Android auto of Apple carplay. Ik kan men volume, radiozender en bluetooth muziek regelen vanaf men stuur. Ik kan gemakkelijk bellen via bluetooth, ik kan ook gemakkelijk door men contacten gaan via het display, eigenlijk gewoon basis luxe. De geluidsinstallatie is oké, de hoge tonen overheersen als het luidstaat maar dat is aanpasbaar via het scherm. Het volume kan aangepast worden van 0 naar 45. Als je de bas hoger zet hoor je het verschil goed tussen 0 en 40 maar daarna dus tussen 40 en 45 lijk het alsof het de gevraagde volume + bass niet kan leveren dus tijdelijk terug naar de basis instelling gaat.
(dit is geen probleem meer met men nieuwe radio heb ik ook een foto van genomen)

Het interieur:
De zetels zitten zeer goed.
De kwaliteit is denk ik wel zoals je zou verwachten van een wagen die 20K koste. Het stuur is in hoogte en diepte verstelbaar. Ik kan kwa ruimte ook niet klagen ik kan er een fiets in kwijt met de achter zetels plat. Als ja groter bent dan 1m80 raad ik je niet aan om achteraan te zitten, het dak komt net wat te vroeg naar beneden waardoor je hoofd tegen het dak zit. Beenruimten is wel goed achteraan.
Onder de valse bodem in de koffer is er plek voor een volwaardig reservewiel of nog wat opbergruimte hangt af op wat voor manier die afgeleverd is. De wagen van men vader is net dezelfde maar komt van het buitenland en heeft een volwaardig wiel en ik heb een soort plastieke plaat met vakken van 15cm diep maar dat is uitneembaar en daar onder zit nog ruimte zo een 10L tot 20L.
Rol geluid zou achteraan wat stiller mogen

De versnellingsbak:
Ik heb ze gevraagd of dit vaker voorkwam en ik was de eerste bij deze garage waarbij ze dit probleem hadden. Ik denk ook niet dat dit vaak voorkomt in het algemeen anders had Hyundai wel sneller een nieuwe gestuurd en had het geen 2 weken geduurd. Ook al gaat het over de versnellingsbak en heb je graag dat dit zonder problemen blijft werken. Het hoeft maar een klein defect te zijn bij de fabriek die na een tijd wat groter werd om dit probleem te hebben en dat is dan ook de reden waarom je 5 jaar garantie krijgt. Hyundai wil natuurlijk ook dat dit langer meegaat. Ik vind dit daarom ook normaal. Als er problemen bij komen dan zal ik me zorgen beginnen maken.

Eerste roest...

  • 98.000 km

Was mijn auto vandaag aan het kuisen en heb men eerste roest plekjes gevonden. Ik heb al vaker onder de auto gekeken en vind tot op heden geen enkel beetje roest, maar vandaag heb ik er toch wat gevonden, aan de onderkant van men motorkap (zie foto). Ik ben dan ook direct naar de garage gegaan, die hebben er foto's van genomen en hebben een garantie claim ingediend.
Het is nu wachten op wat er volgt en zal dat hier dan ook weer plaatsen.

Eerste roest pt2 + geluid hitteschildje

  • 103.000 km

Het duurde vrij lang om toestemming te krijgen van de importeur om dit te herstellen op hun koste maar dat is sinds 26-01 eindelijk herstelt.
Verder heb ik ook een geluid dat van waarschijnlijk een hitteschildje komt dit maakt alleen geluid bij een koude start op stationaire toerental tot het wat warmer wordt ongeveer 40seconden. ook dit laat ik na kijken. Binnenkort

5 maande later

  • 107.032 km

Het geluid is ondertussen weg na een bezoek aan men garage. (was nog onder garantie)
Ik heb zelf een nieuwe radio geplaatst, hierdoor heb ik nu ook Android auto en appel carplay en DAB+ dat koste me 300€.
En omdat ik geen garantie meer heb op de motor omdat het ouder is dan 5jaar doe ik daar nu ook zelf men onderhoud.

Dat was het :)

(Ik rij sinds begin dit jaar ook terug met een brommer waardoor mijn auto vaak een week niet gebruikt wordt en darom dat er niet veel kilometers meer bijkomen.)

Cilinder 1 mislukte ontbranding

  • 115.000 km

Sind een paar dagen heb ik een klein maar vervelend probleem. Met een ligt last rond 1500-1750tr/min sputtert men motor en als ik het zelfde blijf vragen gooit die cilinder 1 er volledig met een mooi storings lampje als cadeau. Ik kan perfect met volgas of half gas door en voorbij dat toerentalberijk gaan zonder problemen. Ik zou niet weten waar ik zou moet beginnen met kijken. Ik heb een maand geleden nieuw bougies geplaatst. Ik heb een afspraak met de garage en zal de update wel plaatsen als ik meer weet.

Cilinder 1 mislukte ontbranding opgelost

  • 116.500 km

Hij rijdt nu al twee weken weer zoals het moet. Ik was naar de garage geweest, maar omdat mijn motorstoringlampje niet bleef branden en de code zichzelf verwijderde na 3 keer contact opzetten, wouden ze nog niets doen. Dus heb ik zelf even gekeken, niks gevonden. De bougies en de bobines zagen er ook goed uit (voor hoeveel dat uitmaakt). Ik heb ze terug gemonteerd en sindsdien is alles terug in orde.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Hyundai i30

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.