Hyundai i20 1.0 T-GDI Premium (2021) #3

autoreview

Hyundai i20
Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20

Signalement

Uitvoeringi20 1.0 T-GDI Premium
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst6.780 km
Lezerswaardering: 25%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Werking Mild hybriden i20?

  • 3.200 km

9 september 2021, de i20 opgehaald bij de dealer en er een dag later mee op vakantie. Auto met 100 pk en welke wordt ondersteund door een 48v accu bij het wegrijden/optrekken en zoals werd gezegd bij het accelereren. De werking van de motor was prima en ook tijdens het zeilen viel de motor geheel uit dus ook tijdens het inhalen ruim voldoende power door de samenwerking van de benzinemotor en de Electro motor. Rond de 2000km gereden echt probleemloos en wat opviel was dat de motor erg stil was. Nu kwam het probleem..... De motor begon bij het optrekken en accelereren een ronkend /trillend geluid te maken wat hij nog niet eerder had gedaan. Ook tijdens het zeilen viel de motor niet meer uit en viel terug naar 1000 toeren. Gelijk de dealer gebeld en het uitgelegd wat er aan de hand was. Nou het antwoord wat ik kreeg blijf ik jullie schuldig maar werd er niet vrolijk van. Het geval is dat het ronkende /trillende geluid wat voor bij de motor vandaan komt niet constant is. De ene keer wel en dan weer niet. Het zeilen met met het uitvallen van de motor werkt ook niet meer en blijft op 1000 toeren tijdens het zeilen terwijl hij eigenlijk terug moet vallen naar nul toeren. Als ik kijk naar het display van de werking accu/motor zie ik alleen een blauwelijn naar de accu en geen oranje lijn voor ondersteuning tijdens het wegrijden en accelereren. Dus ben daar allerminst tevreden over. Woensdag wordt er door de dealer naar gekeken door aandringen van mij dus ben erg benieuwd wat eruit komt. Hoop dat mogelijk iemand een oplossing heeft weet? Verder een mooie i20 maar hoop wel dat de werking van de mild hybride wordt hersteld want daarvoor heb ik deze auto gekocht en echt goedkoop was hij niet. Wordt vervolgd.

Hyundai i20 primium

  • 3.280 km

Gisteren de i20 bij de dealer gebracht. Omdat het zeilen/hybride systeem niet meer werkte. vandaag werd ik al gebeld dat hij klaar was en dat het zeilen/hybride systeem weer werkte. En idd het werkte weer zoals het wordt omschreven in allerlei promotie filmpjes wat er aan gedaan is??? Daar doet men duister over. Maar het zeilen/hybride systeem werkt weer. Hoop wel dat het blijft werken want het vertrouwen is aardig weg en dat voor een nieuwe auto van 25000 euro. Eerlijk gezegd wil ik hem rap inruilen en voor mij GEEN mild hybride meer....

Hyundai i20 primium

  • 4.320 km

Update 22 november 2021, het zogenaamde zeilen werkt gelukkig nog. Daarbij heb ik toch besloten de i20 in te ruilen. 9 september j.l. de i20 nieuw opgehaald bij de dealer. Aankoopprijs iets meer als 25K. Ik krijg nu bij inruil nog geen 21K........pffff 4000 euro verlies na nog geen drie maanden de i20 gereden te hebben en al 2x bij de dealer gestaan voor reparatie omdat het hybride systeem niet werkt. Dus "hoe dan" 4000 euro verlies op de inruil voor een iets oudere i30? Ben er echt klaar mee. Diverse Hyundai's gehad en altijd zeer tevreden maar nu............

Mild hybride systeem werkt weer niet

  • 5.400 km

Nadat het mild hybride systeem een week heeft gewerkt wederom problemen met de werking. Het zeilen deed de i20 maar weer bleef het toerental hangen op 1000 toeren en schakelde de motor niet geheel uit zoals het zou moeten werken. Weer met Hyundai Nederland gemaild en die verwees me naar de dealer wat logisch is. Na contact met de dealer wordt er een nieuwe 12 volts accu geplaatst!!! Dus een nieuwe auto voor de derde maal naar de dealer voor reparatie in drie maanden. Vertrouwen is weg en ik baal enorm. Begreep dat de werking van het mild hybride systeem de wensen overlaat. Ik ben er zeer ontevreden over en als ik dit had geweten.......voor meer als 25k had ik niet gekozen voor dit mild hybride systeem en de i20

Hyundai i20 derde maal bij de dealer

  • 5.600 km

Dinsdag 14 december, de Hyundai i20 bij de dealer gebracht zoals afgesproken. Nu zondag 19 december de auto nog steeds bij de dealer. Men heeft mij wel elke dag gebeld met de voortgang maar het is een zoek plaatje wat het probleem, het niet werken van het zeilen, is. Ik ben er echt klaar mee. Een gloednieuwe auto van meer dan 25k en in drie maanden al meer dan een week in de werkplaats ...... ongelooflijk. Eerst had ik het idee dat ik niet serieus werd genomen maar nu gelukkig wel. Er schijnt ergens een lek stroom te zitten waardoor de accu, die de werking van het zeilen activeert, leeg trekt. De oplossing heeft men nog niet gevonden. Eerlijk gezegd wil ik schadeloos worden gesteld en de auto retour naar Hyundai Nederland en me geld terug.
Dit vind ik in het geheel niet grappig meer en spijt heel veel spijt deze nieuwe Hyundai i20 te hebben gekocht met de daarbij behorende irritatie die ik nu heb.

Hyundai i20 primium

  • 5.600 km

Goedemorgen allen,

Onderstaande kreeg ik als antwoord van Hyundai Nederland.
Om triest van te worden. Wat er in hun mail staat klopt zeker. Dus mogelijk vinden zij het normaal dat een nieuwe Hyundai van drie maanden oud reeds een dag of 11 al in de werkplaats staat. Dus denk na eer je een Hyundai koopt



Goedemiddag mijnheer,

Heel erg vervelend dat u zo snel problemen heeft ervaren met uw nieuwe auto! Uiteraard vinden wij dit heel vervelend en zullen er alles aan doen om de problemen zo snel mogelijk te verhelpen.
We hebben contact opgenomen met de dealer en die zijn met de auto bezig om het probleem te verhelpen. Zij volgen de stappen die logisch zijn en die aangegeven worden door Hyundai Motor Nederland afdeling techniek.
Als de auto gereed is zal de dealer contact met u opnemen. Gedurende deze tijd kunt u gebruik maken van de vervangende auto die zij beschikbaar stellen.

Klantenservice Hyundai Nederland

Hyundai i20 mild hybride

  • 5.696 km

Gisteren nadat mijn i20 8 dagen in de werkplaats had gestaan en de werking van het mild hybride systeem niet werkte vandaag weer naar de dealer in Barendrecht. Eerlijk is eerlijk zij hebben er echt alles aan gedaan. Wat blijkt nu.... Hyundai Nederland geeft te weinig of geen informatie over de JUISTE werking van het mild hybride systeem. Na een rit met een technisch medewerker van de dealer liet deze mij zien dat het mild hybride systeem wel werkte en dat tijdens het zeilen de motor geheel uitgeschakeld. Deze werking gaat alleen op als je de stoelverwarming uit heb, de blower/aanjager niet op de voorruit en de airco off dan pas werkt de totale uitschakeling van de motor!! Gebruik je of schakel je een van deze in dan werkt het zeilen en het uitschakelen van de motor NIET maar blijft hangen op 1000 toeren. Dit wordt in GEEN enkele documentatie of informatie genoemd door Hyundai Nederland dat dit dan de werking is van het zeilen. Ik vind het persoonlijk behoorlijk misleidend hoe Hyundai Nederland hun mild hybride systeem promoot. Voor mij een dikke onvoldoende voor dit systeem.

Hyundai i20 primium mild hybride

  • 6.010 km

Mevrouw/meneer,(van Hyundai Nederland)

Hierboven een filmpje wat te zien is bij het programma Autoweek aangaande het mild hybride systeem het zo genoemde ZEILEN. Ik ben van mening dat Hyundai de consument misleid met dit mild hybride systeem omdat het NIET werkt zoals in het filmpje wordt gesuggereerd. Bij mijn Hyundai i20 werkt het zeker niet. Zo gauw ik de voorruit ventilator aanzet, wat een veiligheids aspect is(ivm beslagen voorruit)werkt het systeem NIET. Mijn Hyundai i20 heeft vanaf 9 september 2021, totaal 11 dagen in de werkplaats gestaan bij de dealer Noteboom in Barendrecht. Daarbij hebben zij echt hun best gedaan maar zonder resultaat. Het ZEILEN werkt niet zoals men toont in het filmpje. In principe ben ik gewoon bedonderd en deze Hyundai i20 gekocht met een falend systeem. Ik neem aan dat jullie je verantwoordelijkheid nemen en deze i20 terugnemen of jullie zorgen ervoor dat het mild hybride systeem/het zeilen wel gaat werken zoals het behoort.

Ik hoor graag van jullie Hyundai Nederland hoe eea opgelost gaat worden. Mijn Hyundai i20 is voorzien van kenteken N738BJ.

Groetjes Fred

Bovenstaande wederom gestuurd aan Hyundai Nederland. Het mild hybride systeem met het zogenaamde zeilen werkt nog steeds NIET. Hun reeds eerder gemaild om te kijken voor een oplossing maar tot op heden geen reactie van Hyundai Nederland. Triest
Denk echt goed na eer men een Hyundai i20 of Bayon aanschaft want het mild hybride systeem werkt niet zoals het wordt omschreven/aangeprezen

Hyundai i20 primium verkocht

  • 6.780 km

Ivm het feit dat het mild hybride systeem van de Hyundai i20 primium zeer teleurstellend werkt(nauwelijks werkt het)en ik verder op geen enkele wijze een normaal/goed antwoord kreeg van Hyundai Nederland. Besloten de Hyundai i20 primium te verkopen met een behoorlijke verlies marge zo'n 3500 euro. Voor mij echt NOOIT meer een Hyundai never

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Hyundai i20

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (37)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.