AutoWeek 4 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 4 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Hyundai
  • i20
5

autoreview

Hyundai i20 1.0 T-GDI Premium (2020)

Marick 8706953
  • Marick 8706953
  • Review
25 november 2020 om 16:58
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoeringi20 1.0 T-GDI Premium
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf1.869 km
KM-stand laatst4.521 km
Gemiddelde lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste i20 BC3

  • 1.750 km
  • 25 november 2020

Ik werk bij een Hyundai dealer en dit is mijn demo auto. Een van de aller eerste van Nederland die deze premium automaat binnen kregen enkele weken geleden. Ik heb er nu een kleine 2000 kilometer mee afgelegd dus ik zal even vertellen wat mij opvalt. Ter referentie ik heb ongeveer 22.500 kilometer in het vorige model i20 (handgeschakelde Comfort uitvoering) gereden.

Wat mij direct opviel is dat de auto veel stiller is geworden! Het vorige model i20 had nog wel eens last van wat lawaai van de kettingmotor. De 7-traps DCT voelt weer wat strakker aan dan de vorige en schakelt rap door de versnellingen heen, terugschakelen is minder snel. Wat ik merk van het 48V systeem is dat de auto vrij ver kan uitrollen in de 'zeil' modus in de eco-stand. In de comfort stand schakelt die de motor niet uit, dan remt die vrij fors af op het 48V systeem om wat energie te regeneren. In derde, sportstand van de auto reageert de i20 fel op het gaspedaal en trekt die hem door het toerenbereik heen.

Het verbruik van de auto valt me enigszins tegen, mijn vorige handgeschakelde i20 was zuiniger. Ik zit nu gemiddeld op de 1 op 17. Het is mogelijk om 1 op 20 te rijden als je keurig rond de 105 km/h rijd op de snelweg op cruise control.

Uniek aan de premium automaat is de smart cruise control (ookwel adaptieve cruise genoemd) de auto houd netjes afstand met z'n voorganger. Dit systeem kennen we uit de Kona Hybrid of de IONIQ bijvoorbeeld. Hij remt op de snelweg alleen voor Nederlands verkeer te snel af en houd te veel afstand met de voorganger waardoor iiiiieeedereen naar de linkerbaan afslaat waardoor de auto weer direct moet afremmen om de nieuwe afstand te bewaren. Dit is heel vervelend.

Op de i20 premium zit ook een rijbaan assistent en deze stuurt zelf mee/tegen om hem in het midden van de rijban te houden. Na een seconde of 20 gaat die piepen dat je je handen aan het stuur moet houden. Dit systeem vind ik zelf heerlijk omdat ik veelal snelweg kilometers maak. Het nodigt wel uit om soms even op de telefoon te kijken...

Daarnaast zit er een 7-speaker Bose audiosysteem in (ipv Krell Premium audio in vele Hyundai's) en deze klinkt erg mooi en zuiver en kan vooral erg hard en blijft zuiver.

Hyundai's Bluelink 2.0 audi-navigatiesysteem zit standaard op deze uitvoering van de i20 en dat ziet erg fraai uit. De stoelverwarming en STUURVERWARMING vind ik zelf echt heerlijk, vooral de eerste 10 minuten als je net weg rijd.

Voor diegene die benieuwd is dit betreft een demo auto, dus als je een proefritje wilt maken moet je even naar Hilversum komen ;-)

Misschien schrijf ik binnenkort meer als ik wat meer kilometers heb gemaakt.

4500 km

  • 4.521 km
  • 23 december 2020

We zijn weer eventjes verder met de nieuwe Hyundai i20 en ik ben nu helemaal gewend aan de auto. Inmiddels ben ik gewend aan de smart cruise control geraakt en irriteer ik mij er niet zo aan. Het werkt eigenlijk heel goed en de afstand die de auto houd is voldoende veilig.

Ik rijd voornamelijk in de eco-stand omdat de auto dan lekker ver kan uitrollen, dit scheelt ook weer in het verbruik. De auto gaat dan 'zeilen' zegt het display en de motor schakelt zichzelf dan eventjes uit totdat je de rem weer indrukt, dan start het 48V systeem de motor weer zonder dat je het door hebt.

De auto zit goed in elkaar en voelt lekker lichtvoetig en stuurt licht. De precisie in het sturen is ook zeer goed voor elkaar want de auto reageert vrijwel direct op stuurbewegingen, máár het is niet de meest scherpe harde sportieve auto in het B-segment. Naar mijn ervaring stuurt en veert een Ford Fiesta nog nét iets sportiever.

Laatst ook even de automatische grootlicht assistent uitgeprobeerd bij het rijden over de Veluwe en deze werkt ook erg goed. Ook auto's die ruim in de verte aan komen rijden detecteert de lichtsensor al en schakelt het grote (LED) licht uit.

Steeds vaker verkies ik de Hyundai i20 boven mijn Mazda MX-5 en mijn 350Z roadster omdat hij in de stad maar ook op de snelweg heel erg relaxt rijd. Maar wellicht komt dat ook door het weer buiten...

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Hyundai i20
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    1.2 HP i-Motion | Airco | Lichtmetalen velgen | Trekhaak

    Hyundai i20 1.2 HP i-Motion | Airco | Lichtmetalen velgen | Trekhaak

    • 2015
    • 77.510 km

    € 9.900

    1.0 T-GDI Comfort | Navigatie | Climate control

    Hyundai i20 1.0 T-GDI Comfort | Navigatie | Climate control

    • 2016
    • 72.251 km

    € 10.940

    1.2 MPI 84PK Comfort Smart

    Hyundai i20 1.2 MPI 84PK Comfort Smart

    • 2021
    • 5 km

    € 21.550

Meer Hyundai i20 occasions

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Hyundai i20 specificaties
  • Hyundai i20 occasions
  • Hyundai i20 video's
Advies en informatie
  • Hyundai i20 tests
  • Hyundai i20 gebruikersreviews
  • Hyundai i20 index
Hyundai i20 - Rij-impressie

Hyundai i20 - Rij-impressie

De Hyundai i20 is helemaal nieuw. Lager en breder dan zijn voorganger, en vooral wat opvallender...

Lees meer
 

Hyundai i20 reviews

  • Review
    Hyundai i20 1.0 T-GDI Premium (2020)

    Hyundai i20 1.0 T-GDI Premium (2020)

    5
    • 25 november 2020
  • Review
    Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Comfort (2019)

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Comfort (2019)

    1
    • 2 december 2020
  • Review
    Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Premium (2019)

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Premium (2019)

    2
    • 7 oktober 2020
  • Review
    Hyundai i20 1.6 i-Catcher (2009)

    Hyundai i20 1.6 i-Catcher (2009)

    4
    • 19 april 2020
  • Review
    Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Go! (2016)

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Go! (2016)

    3
    • 18 september 2019
  • Review
    Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Comfort (2019)

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Comfort (2019)

    5
    • 3 augustus 2019
  • Review
    Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Comfort (2017)

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Comfort (2017)

    3
    • 23 april 2019
meer reviews
Hyundai Tucson - Rij-impressie

Hyundai Tucson - Rij-impressie

53

De laatste generatie van de Hyundai Tucson heeft altijd een beetje in de schaduw van neefje...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autonieuws
    Back to Basics: Hyundai i20

    Back to Basics: Hyundai i20

    51
    • 23 januari 2021
  • Hyundai i20 – Achteruitkijkspiegel

    Hyundai i20 – Achteruitkijkspiegel

    8
    • 16 januari 2021
  • Review
    Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Comfort (2019)

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Comfort (2019)

    1
    • 2 december 2020
  • Hyundai i20 - Rij-impressie

    Hyundai i20 - Rij-impressie

    • 10 november 2020
  • Autonieuws
    Hyundai i20 N als rallykanon

    Hyundai i20 N als rallykanon

    5
    • 22 oktober 2020
  • Autonieuws
    Hyundai i20 N officieel

    Hyundai i20 N officieel

    32
    • 20 oktober 2020
  • Review
    Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Premium (2019)

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Premium (2019)

    2
    • 7 oktober 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Hyundai presenteert sportief aangeklede Tucson N-Line

    Hyundai presenteert sportief aangeklede...

    2
    • 27 januari 2021
  • Autonieuws
    Tesla verliest terrein op Europese EV-markt

    Tesla verliest terrein op Europese EV-markt

    84
    • 26 januari 2021
  • Autonieuws
    Elektrische Hyundai Ioniq 5 klaar voor onthulling

    Elektrische Hyundai Ioniq 5 klaar voor...

    33
    • 26 januari 2021
  • Autonieuws
    Back to Basics: Hyundai i20

    Back to Basics: Hyundai i20

    51
    • 23 januari 2021
  • Autonieuws
    Hyundai schetst nieuwe compacte cross-over

    Hyundai schetst nieuwe compacte cross-over

    9
    • 20 januari 2021
  • PREMIUM
    Hyundai Tucson - Eerste rijtest

    Hyundai Tucson - Eerste rijtest

    • 19 januari 2021
  • Review
    Hyundai Kona Electric 64kWh Premium (2019)

    Hyundai Kona Electric 64kWh Premium (2019)

    8
    • 18 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep