Hyundai i20 1.0 T-GDI N Line (2021)

autoreview

Hyundai i20 1.0 T-GDI N Line (2021)

Signalement

Uitvoeringi20 1.0 T-GDI N Line
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf13 km
KM-stand laatst14.898 km
Lezerswaardering: 65%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een nieuwe i20 N-line

  • 13 km

Mijn naam is Marick, verkoopadviseur van Hyundai's en dit is mijn 5e Hyundai i20. Waarvan derde type van het huidige model i20. Hiervoor had ik een Premium automaat en een Comfort handgeschakeld.

6 maanden verder was die daar dan eindelijk. Bij gebrek aan een echte i20N (want die word niet geleverd door de NLD importeur) kwam dit het dichts bij in de buurt. Ik had geen hoge verwachtingen omdat de premium variant veel luxer is uitgerust. De N-line mist dan toch eigenlijk wel LED dimlicht en stoel- en stuurverwarming in mijn optiek.

Toch ben ik blij verrast met de i20N-line. Het is een sportieve B-segmenter in een pakket die echt is bestemd voor mensen die meer plezier uit het rijden willen halen. Zo is er een onverwacht leuk grommende sportuitlaat aanwezig, sportieve bumpers en sideskirts en mooie sportieve accenten in het interieur zoals rode stiksels in de stoelen, stuurwiel, pook en schakelflippers aan het stuurwiel, Bose audio + subwoofer. En tot slot +20PK op de automaat versie. Wat ons brengt op 120PK en 7 versnellingen.

Een beetje op smaak gemaakt zoals een petrolhead als ik zelf graag doe met wat rode accenten zoals een echte i20N dat heeft, een zwart logo'tje voor en achter en ongeveer alles dat halogeen is vervangen voor LED ziet de i20 N-line er uit om door een ringetje te halen. Een snoepje! Collega verkopers maken al grappen van 'haha zul je zien dat die binnen 1 maand weer verkocht is'. Ik hoop van niet.

De auto moet nu een paar duizend kilometer rustig worden ingereden en geremd maar na een ritje van c.a. 50 kilometer viel het mij op:
- De auto is een klein beetje stugger dan een normale i20, mede door de 17'' lichtmetalen velgen
- De auto stuurt absoluut scherper, doet mij denken aan een Ford Fiesta's sportieve stuurgedrag
- Het vermogen is ruim voldoende, ook op de snelweg, de auto hoeft bij een inhaalmanouvre amper of 1 versnelling terug te schakelen naar de zesde versnelling
- De sportuitlaat is wel licht aanwezig
- Het Bose geluidsysteem heeft een behoorlijk diepe bas en mooie heldere tonen.
- Drempels zijn geen probleem en zijn niet minder comfortabel dan een normale i20.
- Stoelen bieden lekker veel zijdelingse steun, maar niet te hard of te veel.
- De automaat is zijn geld dubbel- en dik waard t.o.v. een handgeschakelde i20.

Minpunten
- Een versie met schuif-kanteldak word niet geleverd, zou juist goed passen bij deze uitvoering.
- Ik mis LED dimverlichting en stoelverwarming

Binnenkort als ik wat meer kilometers heb gemaakt zal ik opnieuw een ervaring alsmede het verbruik van de i20 N-line delen.

Zoals die hier staat kost die 26.535,- euro.

Verkocht

  • 14.898 km

na een kleine 15.000 kilometer te hebben gereden met de i20 N-line 1.0 T-GDI 7DCT automaat met 120PK gaat de auto weer naar een volgende eigenaar.

De N-line was een fijne i20 die net wat sportiever reed, veerde en klonk dan een normale i20.

De voordelen:
- De looks natuurlijk, mooier dan een normale i20
- 20 PK extra op de automaat variant
- schakelflippers aan het stuurwiel
- Iets dynamischer rijgedrag

De nadelen:
- Praktijkverbruik aanzienlijk hoger dan een normale i20. Gemiddeld 1 op 15.2 over 15.000 kilometer. Nu rijd ik over het algemeen overal 120/130 i.p.v. 100. Bij 100 gemiddeld zat ik vaak op 1 op 18 / 1 op 19.
- Lawaai van het sportieve einddempertje is niet altijd gewenst
- Geen climate control, geen LED dimlicht voor, geen stoelverwarming
- Geen mogelijkheid tot schuif-kanteldak
- De premium i20 uitvoering is net zo duur als de N-line en bied veel meer luxe opties.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai i20

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.