Hyundai i20 1.0 T-GDI Comfort (2023)
autoreview
Signalement
Uitvoering | i20 1.0 T-GDI Comfort |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 304 km |
KM-stand laatst | 5.100 km |
Zéér tevreden over de Hyundai i20
- 5.100 km
Sinds enkele maanden ben ik in het gelukkige bezit van een Hyundai i20 1.0 T-GDI comfort 7-traps automaat.
Het woord COMFORT kun je echt met hoofdletters schrijven, want wat er allemaal aan extra's in deze uitvoering is geduwd is werkelijk top. Lane-assist, noodremassistentie, dodehoek-assistent, vermoeidheidssensor, verkeersbordenherkenning, noem het maar op.
Verder zit je qua comfort in heerlijke stoelen met opstaande randen, een beetje sportstoel-gevoel.
De eerste paar honderd kilometers moest ik natuurlijk even wennen aan alle visuele en hoorbare meldingen.
Maar na een vakantie in Oostenrijk voel ik me als een vis in het water in deze geweldige auto. Ook daar heeft hij bewezen dat er genoeg power is om in dit bergachtig landschap goed mee te kunnen rijden met de rest van het verkeer.
De 7-traps automatische versnellingsbak schakelt zo soepel en snel dat je in de 7e versnelling nog niet eens merkt dat de auto al 6 keer geschakeld heeft.
Dan zijn er de 3 drive-modes, te weten ECO, COMFORT en de SPORT, waarbij ECO voor zich spreekt namelijk zo snel mogelijk gang hoog schakelen om zuinig te rijden.
In deze ECO-mode moet nog vermeld worden dat er ook nog een zeil-functie is, waarbij het loslaten van het gaspedaal (bij genoeg vermogen van de 48V akku in de kofferbak) de auto uitgeschakeld wordt en een stuk rijdt op de 48V-akku, maar dit is echt maar een beperkt stuk, máár het werkt wel degelijk.
Dan is er de COMFORT-mode, deze gebruik ik het meest, er zit duidelijk meer power bij het gas geven en alles werkt in deze stand het meest optimaal.
Dan is er nog voor speciale momenten nóg wat meer power aanwezig, namelijk de SPORT-mode. Denk hier aan bergachtig gebied, snelweg (maar niet constant) etc. De auto trekt véél meer door in de versnellingen en de turbo doet zijn werk en het geluid wordt ook wat sportiever.
Verder is het ook een aangenaam stille auto, je hoeft echt niet opeens op de snelweg de radio harder te zetten, met de reeds hierboven genoemde aangename stoelen, kom je na een lange rit niet vermoeid uit de auto.
Het enige wat mij nog helemaal moet overtuigen is het benzineverbruik in de stad, dan zit ik toch gemiddeld op 6,5 liter op de 100, maar daar staat weer tegenover dat mijn verbruik tijdens de vakantie op lange stukken op 4,7 liter op de 100 was, en dat is natuurlijk weer super.
Als laatste wil ik nog het volledig digitale dashboard noemen, dat heel duidelijk is, mooie kleuren bij de verschillende drive-modes en veel informatie laat zien.
Al met al is mijn slotconclusie na de eerste 5000 km dat ik qua comfort en prestaties in een super goede auto rijd waarvan ik nog geen seconde spijt heb gehad.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Hyundai i20

Lezersreacties (0)
Reageren