Hyundai i10 (2017)
autoreview

Signalement
Uitvoering | i10 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand laatst | 13.000 km |
Een aanrader voor wie niet te duur mobiel wil zijn
- 13.000 km
Nadat ik de lease A3 in 2012 heb ingeleverd, bijna vijf jaar zonder auto gezeten. Prima op te lossen, maar het begon toch wat tegen te staan.
Deze auto is bijkans luxer dan de A3, zuiniger, en kost 3 x minder. Voor 11.950 een auto met navigatie (touchscreen), cruise control, LED dagrijverlichting, bandenspanningsysteem, privacy glass, start / stop systeem,het kan niet op.
Verbruik: volgens de display 5.2 L / 100 km. Rond de 1:19 dus. Heb van de week (september 2017) voor de 7e keer getankt, en heb de auto sinds 4 januari. Per tankbeurt kosten rond de 50 EUR.
Natuurlijk is het geen racemonster, maar dat zoek ik helemaal niet. Het is vooralsnog een prima 'kek' wagentje, wat je net zo snel ergens brengt als die dure collega.
Zeer tevreden dus, ziet er prima uit, rijdt prima, en kan zelfs met een gedemonteerde mountainbike en racefiets op pad.
Update: misschien niet zo slim van me, maar ik reed altijd met de airco aan en had een verbruik van zo'n 5.2 L / 100 km. Auto keer uitgeleend aan pa en bij terugkomst viel me op dat ik nog 800 km kon rijden op een tank, daar waar ik al 80 km had afgelegd. Huh? Ik was gewend aan ongeveer 650 km op een tank. Bleek dat pa de airco had uitgeschakeld. Dat scheelt even een slok op een borrel! Met de ramen open / blowers is het bij normale zomerse temperaturen ook koel genoeg en het verbruik is gezakt van gemiddeld 5.2 naar 4.5 L / 100 km! Drie kilometer meer op een liter! Beter voor het milieu en de portemonnee (met langs de snelweg EUR 1,78 de liter)...
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Hyundai i10
