Hyundai i10 1.0 i-Motion (2015)

autoreview

Hyundai i10
Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10Hyundai i10

Signalement

Uitvoeringi10 1.0 i-Motion
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand laatst133.000 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

na een ton nog zeer tevreden

  • 100.000 km

Omdat we aanzienlijk minder kilometers zouden gaan rijden hebben we in 2015 besloten om van diesel over te gaan op benzine en van medium naar small. Nu valt dat klein bij de i10 wel mee want het is meer een B dan een A segmenter.
Kwa zit en comfort viel de auto van het begin heel erg mee, veel ruimer dan verwacht, zeker achter het stuur, met uitzondering van het miniscule "vrachtruim". Dat valt nog steeds heeeeel erg tegen. Boodschappen moeten regelmatig op de achterbank.
De kwaliteit van Hyundai valt tegen, zo is er op dag 1!!!!! al een forse olie lekkage en moet de auto meteen terug nadat op de oprit een plas heldere olie lag. Meteen de ruitenwisser laten vervangen, want daar zat al roest op! Ook had de auto een forse afwijking naar rechts. Hoezo afleveringscontrole en beurt??
De auto is in Mei 2015 aangeschaft, maar gezien kenteken is hij al een tijdje eerder dor de dealer op kenteken gezet en stond op voorraad. In de zomer van 2017 met de auto naar zuid Frankrijk, net als 2015 en 2016, maar dit jaar stranden we ergens in Noord frankrijk op de parkeerplaats van de auto start niet meer. gelukkig boven op een heuvel geparkeerd, dus laten rollen, in de versnelling en starten. De auto verder de hele weg niet meer uitgemaakt, dus tijdens de pauzes moest iemand bij de auto blijven. hoe dichter we bij de bestemming aankwamen, hoe meer rare geluiden we hoorden, dus de eerste dag van de vakantie maar een Hyundai garage opgezocht. Prima service, veel beter dan in Nederland!!!!, ookal is de taal wel een barriere, want auto onderdelen en pech zit niet in het dagelijkse frans van ons. Nederlandse uitvoering, dus niet alle onderdelen op voorraad, dus na een week weer terug naar de dealer, weer een dag vakantie kwijt, voor een nieuwe start motor. Garantie geen probleem. Hele dag rondgewandeld in ee niet geplant dorp en toen we de auto ophaalden bleek ook de dynamo kapot te zijn (??). ook niet op voorraad, moest besteld, maar dan zouden we alweer thuis zijn. Maar we zouden veilig met de auto naar Nederland kunnen rijden!!
Thuis aangekomen, naar de dealer met het verhal en het advies van de fransen. Maar dat ging zo maar niet, want de nederlandse Hyundai dealer had daar zijn eigen mening over. De dynamo kon vervangen worden, maar niet op garantie, ik moest de kostprijs betalen!! ben toen enigszinds uit mijn slof geschoten en ineens viel het toch onder de garantie!!!
We zijn nu in 2020 en de auto rijdt nog steeds als een zonnetje, doet elke dag wat ie moet doen, van A naar B zonder problemen. Maar elke keer als de herfst begint wordt je er weer even aan herinnert hoe ontzettend zijwind gevoelig de auto is. Ik rijd zelden harder dan 100-110 en dan gaat het, bij 130 zwabber je bij veel wind over beide rijstroken. Maar goed dat we maar 100 mogen overdag!!
Het gemiddelde verbruik voldoet bij lange na niet aan de fabrieksopgave, maar met een gemiddeld verbruik over 100000 km van 5,3 liter op 100km zijn we tevreden. Zeker als je bedenkt dat 50% stadverkeer is.
Weer een i10? nee denk het niet, want die nieuwe i20 ziet er toch wel heel aantrekkelijk uit en we willen voortaan weer een automaat!

7 jaar en 133000 km

  • 133.000 km

we zijn weer wat jaartjes verder en rijden nog steeds in de i10. Mede door covid is een nieuwe auto uitgesteld, maar de i10 voldoet prima, we zijn al lang aan de minpuntjes, zoals een kleine kofferbak, gewent.
De auto rijdt zonder problemen en krijgt elk jaar netjes zijn beurtjes. Tijdens corona konden we een aantal maanden niet in Belgie tanken en dus in Nederland over op E10/95. Normaal tanken we E5/98. Je merkt toch wel dat met 95 de auto trager is en minder trekkracht heeft. We wonen zelf aan een 12% heuveltje en dat gaat met 98 prima in 3, maar met 95 moet je echt terug naar 2, anders komt ie het heuveltje niet op. Het verbruik ligt ook hoger. Gelukkig kunnen we weer in Belgie (en nu in Duitsland) tanken. In Duitsland en Belgie is het verschil tussen E10/95 en E5/98 ongeveer €0,10, in Nederland ligt dat op €0.25!! Gisteren in Duitsland getankt voor €1,89 per liter E5/98.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai i10

DirectLease
Hyundai i10 1.0i Comfort (5D/5H)
€ 298
 
Arval
Hyundai i10 1.0i Comfort (5D/5H)
€ 326
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens