Hyundai i10 1.0 i-Motion Comfort Plus (2014)
autoreview

Signalement
Uitvoering | i10 1.0 i-Motion Comfort Plus |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand laatst | 17.000 km |
Eerste ervaringen
- 1.000 km
Wij hebben nu 1000 km gereden met de i10. Wat een heerlijke volwassen auto is dit. Met de proefrit waren wij al verrast, nadat we alle kleintjes uit het A-segment hadden gereden. Terecht klassewinnaar in het A-segment. Stoelen zitten erg goed, koetswerk is stevig. Deuren en achterklep voelen stevig aan. We hebben gekozen voor de kleur Pure White met zijstrips en blauw interieur. Dit maakt de auto sportief om te zien. Voor een 3-cilinder valt het ons op dat de motor erg stil is. Bij 120 km kan je nog gewoon een normaal gesprek voeren in de auto. Alleen bij het optrekken vanuit stilstand hoor je even dat het 3-cilinder is. Auto voelt volwassen aan, ligt goed op de weg en kan zuinig rijden. De eerste weken reden we ongeveer gemiddeld 1:16. Nu de auto wat ingereden is merken we dat het verbruik steeds meer verbeterd. I.c.m. snelwegkilometers, airco uit en rustig rijden en schakelindicator opvolgen haalde we de laatste week zelfs 1:18,5. Alles hangt natuurlijk af van je rijstijl. Kortom, tot nu erg tevreden. Hyundai heeft een enorme kwaliteitssprong gemaakt met deze auto. We hopen er veel plezier van te hebben.
Update
- 2.141 km
We zijn nog steeds erg tevreden met deze auto. Als je schakelindicator volgt rijdt de auto heerlijk zuinig. Op de snelweg zelfs bij snelheden van 120 km rijdt de auto best zuinig. Weggedrag is stabiel en de motorgeluiden zijn zeer goed gedempt zodat je een fatsoenlijk gesprek kan blijven voeren. Knap gedaan bij Hyundai!
Binnenkort maar eens de winterbanden wisselen naar zomerbanden.
Over naar de zomerbanden !
- 3.270 km
Vandaag de zomerbanden laten monteren. Auto rijdt stukken beter. Nog meer volwassen. Echt een aanrader. Vanaf dag 1 hadden we een lichte resonantie rechts bij de voorruit buitenzijde. De oorzaak is vandaag gevonden. Het hoek-aansluitschildje was te los gemonteerd. Nu geen problemen meer. Auto voldoet prima en blijft zuinig rijden. Ook in het straatbeeld gaan we hem nu al meer zien. Klassewinnaar A-klasse is dan ook de terechte titel.
Wat een heerlijke auto !
- 7.360 km
Na 7.360 km kunnen we echt zeggen dat we super tevreden zijn. Auto blijft rijden met veel souplesse. Opvallend is en blijft dat de auto stil is op de snelweg! Bij 120 km rijdt je gewoon 3.500 toeren. Ook bij 140 km gaat het nog prima met 4.000 toeren. Hier kan de concurrentie niet aan tippen. Knap werk van Hyundai. Stoelen zijn prima en geven veel steun. Ook achterin hoor ik geen klagen. Blijft toch erg praktisch zo'n 5-deurs auto met veel luxe aan boord. Gezien onze verbruikmonitor rijden we nu gemiddeld 1:18. We rijden dan best pittig door op de snelweg en vaak zit er ook nog wat stadsverkeer bij! Kortom, blijven een tevreden Hyundai rijder.
1 Jaar in bezit !
- 17.000 km
Wat een heerlijke auto is dit toch! Net de eerste beurt gehad bij Automobielbedrijf Noteboom te Rotterdam. Voor 200 euro weer klaar en weer een jaar rijden ! De auto rijdt volwassen en zuinig ( gem.1 :17,7) is toch niet slecht. Wij blijven dan ook zeer tevreden over deze auto. Ook de stoelen zit zeer aangenaam. Ook voor lange ritten zeer geschikt. Het enige minpuntje wat we kunnen noemen is het ontbreken van de cruise-control ( zit er nu wel op bij dezelfde uitvoering). Knap van Hyundai om continue bij de testen ( en de concurrentie is moordend) als eerste te eindigen!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Hyundai i10
