Hyundai i10 1.0 i-Motion Comfort (2014)
autoreview
Signalement
Uitvoering | i10 1.0 i-Motion Comfort |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 16 km |
KM-stand laatst | 4.635 km |
Eerste kilometers
- 90 km
Ik weet als geen ander dat je na 90 km. nog geen review kunt geven want alles is toch anders dan de vorige wagen, overigens ook een i10 voorlaatste model die we twee en een half jaar met plezier hebben gereden, zie review, maar na een proefrit in de nieuwe waren we meteen om. Wat een verschil! En ook nu we hem hebben zijn we apetrots, wat een mooie wagen is dit! Rijdt veel steviger en stiller dan de vorige en stuurt ook beter. Zit voortreffelijk en doet me denken aan onze Citroën C5 die we jaren hebben gehad, maar die te duur werd en overstapten op de vorige i10 . Nu dus dit wonder op wielen, als beste getest in de A klasse, en gaan we ook hier het verbruik bijhouden en eventuele volgers op de hoogte houden van dit nieuwe avontuur.
Update
- 1.700 km
We hebben inmiddels een paar lange ritten gemaakt, verleden week tijdens de storm van Friesland naar Pernis, nabij Rotterdam, ook naar Emmen en Weesp geweest, gereden steeds op de snelweg tussen de 110 en 130 km. En verder binnenwegen met de aangegeven snelheids beperkingen. Nu de wagen is soepeler geworden, veert zachter, en de motor loopt ook smeuïger , kortom het is nog steeds een feest om erin te rijden! We waren benieuwd naar twee dingen; hoe zitten de stoelen als je op 1 dag 2x 200 km. hebt gereden, en wat is het gemiddelde verbruik?
Nu, de stoelen zitten voortreffelijk, geen last van de rug en geen vermoeidheid bij thuiskomst. En de klap op de vuurpijl was het verbruik! De boordcomputer geeft 5.2 l. per 100km. aan, dat is 1 op 19.23 en dat terwijl we terugkomend van Weesp een kilometer of 10 even 140 hebben gereden. De auto is zo stil en rijdt zo soepel, dat als je op de snelweg rijdt en het is ' s'avonds laat en je zit wat te praten met je partner je niet in de gaten hebt dat je steeds sneller gaat rijden, oppassen dus! Ik heb na de rit Weesp nog niet weer getankt, ben benieuwd of dan het verbruik, welke ik in autoweek bij hou, overeen komt met de computer van de auto. Tot de volgende update!
nieuwe gegevens
- 4.635 km
We hebben nu 4635 km. gereden en zijn nog steeds razend enthousiast! De wagen rijdt nu soepel en werkt nog beter dan voorheen onregelmatigheden in het wegdek weg. Ik denk dat dat komt doordat de vering nu smeuïger is geworden door het inrijden. Het verbruik is boven verwachting, bij de laatste tankbeurt had ik een verbruik van 1 op 20.7 ! Moet erbij zeggen dat we een toer hadden gemaakt van plm. 500 km. door boven Groningen, dus haast geen autowegen. Het gemiddelde verbruik is nu 1 op 18.4 dat is gezien mijn vlotte rijstijl niet slecht!
Verder werkt alles naar behoren en is er geen last van wind of bijgeluiden, hooguit bij slecht wegdek wat meer geruis van banden.
We zijn blij weer een i10 gekocht te hebben en zullen regelmatig onze bevindingen vermelden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Hyundai i10
