Hyundai i10 1.0 Go! (2014)

autoreview

Hyundai i10 1.0 Go! (2014)

Signalement

Uitvoeringi10 1.0 Go!
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf2.150 km
KM-stand laatst8.098 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Onze "Snowball" I10 GO

  • 2.500 km

Echt waar, maanden gezocht naar dit type met de kop eraf. En toen stond hij opeens op Marktplaats, weinig gereden en ook nog met 15" velgen. Binnen een uur zat ik met mijn vrouw in de auto van mijn oude getrouwe Tucson. Op weg naar de dealer.
Helemaal tof. Een aantal dingen er nog bijgenomen. Zie de foto. Ook heb ik een "thuiskomer" besteld ! Nog niet leverbaar. Man wat rijdt dit karretje volwassen. Let wel, ik kom van een 4wd Tucson diesel. Lekker sportief rijden hoef ik niet. Gewoon mij vervoeren van A naar B, met "airco" en "cruise control" en een machtig mooi navigatiesysteem van Pioneer (F8430BT).Hij staat op 15" wielen met 175/50/R15 bandjes. Dit zijn zomerbandjes en benaderen de standaard 155/70/R13. Dus weinig snelheid verschil e.d. Wat mijn aandacht zal blijven houden is de wat zoekerig rijgedrag. Maar de auto is eigenlijk nog nieuw, dus wil ik hier nog geen negatief oordeel over geven. Stoelen zitten echt goed. Nu geen gevoel alsof je op een bank zit zoals in de vorige Tucson (van hem heb ik met pijn in het hart afscheid moeten nemen. Het belastingverschil en het verbruik is gigantisch) Het geluid van buiten (banden) is een beetje merkbaar maar niet storend of overheersend. We zijn zeer benieuwd hoe dit autootje ons naar Portugal zal brengen. Ik houd u op de hoogte.

Jammer van deze missers

  • 3.000 km

Wat ik nu met u wil delen is het volgende,
a) Het leveren van een reservewiel (thuiskomer) voor de I10 schijnt een groot probleem te zijn. Reeds meer dan 24 reservewielen blijken in backorder te staan. Ze moeten blijkbaar komen uit Korea.
b) Indien uw Hyundai uitgerust is met een Pioneer navigatiesysteem, dan blijkt Hyundai niet in staat te zijn om daarvoor een Ipodkabel voor te kunnen leveren. Wat ze in voorraad hebben is het standaard kabeltje voor de standaard aansluiting op het dashboard, maar niet de kabel die je moet gebruiken voor je Pioneer navigatiesysteem. De standaard aansluiting is afgekoppeld en je dient de kabeltjes te moeten gebruiken in het dashbordkastje. Daarvoor hebben ze dus niet de juiste verloopkabel.
c) De armsteun in het midden hebben ze laten vervallen, want die dekte het gebruik van - de handrem en - de sluitingen van de veiligheidsgordels af.

Dan nog een tip, indien je een thuiskomertje moet gebruiken bij een lekke band van 1 van de voorwielen, wissel deze dan eerst om met een goed achterwiel en gebruik dan achter de thuiskomer. Uw versnellingsbak zal dit kunnen waarderen.

De tocht naar Zuid-Portugal

  • 8.098 km

Al 15 jaar verblijven we jaarlijks een aantal maanden in Portugal (Algarve). Meestal reizen we met eigen vervoer. Dit keer dus met de I10 'snowball'. Nu ik kan u melden, dat de 3-pitter het prima heeft doorstaan. Met 2 personen en het nodige gewicht aan bagage, hebben we de tocht ondernomen. Geen rugpijn en op de snelweg reed hij rustig mee met het overige verkeer. Gemiddeld verbruik was 1 op 16. De tocht ging in 3 dagen, via de A10 in Frankrijk, met de stopplaatsen Bordeaux, Salamanca naar de Algarve (via Sevilla). Het valt me op, dat bij mij de motor nog wel eens wil afslaan (blijkbaar gebruik van te weinig toeren) en bij het wegrijden op een helling, (hellingproef met handrem enz.) de koppelingsplaten aardig op de proef worden gesteld. Verder heb ik nu een rammeltje ergens achter, die ik nog niet kan thuisbrengen. Hier in de Algarve steelt hij de show. Er rijden hier weinig I10's in de Algarve.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai i10

Lease'm
Hyundai i10 1.0i Comfort
€ 329
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.