AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Hyundai i10 1.0 i-Motion Comfort Plus (2014)

autoreview

Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10

Signalement

Uitvoeringi10 1.0 i-Motion Comfort Plus
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf213.210 km
KM-stand laatst216.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Top autootje

  • 216.000 km

Uit noodzaak en met een beperkte budget op zoek gegaan naar een klein stadsauto waarmee ook vanuit het Oosten naar het Westen gereden kon worden.

Na eerst een Kia Picanto te hebben aangeschaft, deze van de hand gedaan omdat die echt niet voldeed aan mijn comfort wensen.

Na een zoektocht kwam ik uit bij een Hyundai i10 2014 met de juiste onderhoudshistorie, opties en staat.
Led dagrijverlichting
bluetooth radio
cruisecontrole
climatronic met nieuwe condensor en behandeling
Eigenlijk alles was nodig was zat erop.

Deze i10 had toen 210.000 gelopen
De hele set aan documenten, vanaf 1e aanschaffactuur tot aan laatste onderhoud en reparaties was aanwezig.
De i10 was in 3 jaar tijd goed gebruikt, á 30-35 duizend km per jaar. En was ernaar onderhouden. Dan ben ik niet bang voor km-stand en dat heeft zich ook bewezen.

De auto is recent vervangen door een kleine SUV (Seat Arona). Maar wil graag een review achterlaten van een a-segment stadsauto met relatief veel kilometers.

De auto reed nog steeds zoals dat moest.
Vermoedelijk nog steeds de 1e koppeling en alles was gewoon nog in orde. Kortom, een auto die altijd de bedrijfstemperaturen heeft gehaald, altijd optijd zijn aandacht heeft gehad. Op goede banden en remmen stond.

Slechts twee mankementen had de auto:
Een bagageklep die niet ontgrendelde met de rest van de deuren, je moest dus even op het knopje op de sleutel drukken als extra handeling.

En een stroef versnellingspook (blijkt een kwaal te zijn bij deze auto's) vooral als het wat vochtig weer is. Mogelijk was dit te verhelpen door de schakeldraad te vervangen (stalendraad in een metalen buisje) of het veertje bij de pook dat zorgt voor 'terugschieten'.

De auto had momenten dat als je auto in zijn vrij zette deze nog links of rechts bleef. Was ook echt alleen in die positie naar links of rechts. Was geen 'mechanische' gebrek.

Met trots en zekerheid iemand anders heel gelukkig kunnen maken met deze auto.
Ik ben ervan overtuig dat als deze auto relatief veel heeft gereden, maar vooral op de snelweg dan is het prima te doen.

Veel auto in een klein format. Modern, relatief veilig (airbags rondom) en een oke verbruik.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai i10

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren