Hyundai Getz 1.4i DynamicVersion (2006)

autoreview

Hyundai Getz
Hyundai GetzHyundai GetzHyundai Getz - interieurHyundai Getz - interieurHyundai Getz - interieur

Signalement

UitvoeringGetz 1.4i DynamicVersion
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf91.200 km
KM-stand laatst91.250 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aankoop en rvaringen met Hyundai Gets

  • 91.250 km

Gisteren verkocht ik mijn Suzuki Vitara Metaltop uit 1993 aan een liefhebber voor € 2700,00. Uit deze prijs kunt u opmaken dat ik de auto in topstaat heb gehouden. Na 300 euro te hebben bijgelegd, kocht ik voor € 3000,00 een Hyundai Getz 1.4 16v uit 2006 met 91200 km op de teller. Spekkoper vind ik zelf, maar de Hyundai is dan ook niet vrij van foutjes. Het is een eerste eigenaarsauto met een bekende onderhoudshistorie, ware het niet dat deze historie wordt gekenmerkt door zuinigheid en een gebrek aan onderhoud. De auto staat op 3 kuisversleten Hankooks en een onbekend merk (175-65/14), is toe aan een nieuwe distributie set en alle snaren en de stinkende olie zag eruit als appelstroop met klontjes.

Het plan van aanpak:
vandaag motor geflushed bij de Hyundai dealer in Dordrecht. Ik wilde dit eerst zelf thuis doen, maar toen ik mijn bus TUNAP en een blik halfsyntheet 10w40 voor het flushen had gekocht, reed ik net langs de Hyundaidaler en heb toen gevraagd of zij het even wilden doen met mijn spullen. Hier deden ze niet moeilijk over. We hebben de oude olie en filter vervangen door nieuw, de Tunap toegevoegd, laten draaien op de brug, afgetapt en opieuw bijgevuld met schone olie, weer laten draaien en na het aftappen vervolgens de olie en het filter weer vervangen door nieuw. Wat kwam daar een bagger uit zeg! De rekening was €135 voor olie, filter 2x, 4 extra carterplugringen voor mijn eigen onderhoud en de arbeid. Wel OK dus, maar geen koopje.

Morgen komt er een bestelling binnen van Winparts uit Winneweer met een servicepakket, zodat ik de rest van de beurt even zelf kan uitvoeren, zoals nieuwe bougies, luchtfilter, interieurfilter en nieuwe ruitenwissers van Bosch.

Volgende week staat er bij merkdealer Hyundai van der Veer in Puttershoek een vervanging van de distributieriem, spanrollen en snaren op het programma (€ 360 euro). Dit is een bekende vakgarage in de buurt, gerund door 2 petrolheads en nog echt gericht op ouderwets goed technisch werk. Zal wel goed komen dus.
Ook worden er volgende week bij bandenservice Numansdorp (Leo de Ruiter) 4 nieuwe banden gemonteerd: Continental EcoContact 5 in de maat 17/65 R14 voor € 240,00.

Het karretje moet er dan weer een tijdje tegen kunnen. Morgenavond ga ik er eerst mee naar Duitsland (1200km), dus nog maar even hopen dat alles goed blijft gaan.
Ik schrijf later wel weer een stukje.

Rein

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.