Hyundai Genesis Coupé 2.0T (2011)

autoreview

Hyundai Genesis Coupé 2.0T (2011)

Signalement

UitvoeringGenesis Coupé 2.0T
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf22 km
KM-stand laatst1.250 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een droom van een Auto

  • 1.250 km

Ik was in de markt voor een nieuwe auto in Boekarest, Roemenië waar ik oorspronkelijk geboren ben en ik nu een outsourcing ICT bedrijf heb, waar wij software maken voor NL en BE klanten. Omdat we hier geen BPM kennen, maar helaas de overheid de BTW iets verhoogd heeft van 19 naar 24% ( iets wat in crisistijd juist omlaag zou moeten, toch ? maar goed. Vorig jaar was ik in de markt voor een Audi A5 standaard uitvoering van de 3.0 TDI V6.

Ik kan nu echt oprecht zeggen dat ik blij ben dat ik die niet gekocht heb, want deze nieuwe coupé van Hyundai is echt buitenaards. In de cijfers van Hyundai staat dat hij 0-100 doet in 8,5 met een top van 222 km/h, maar niets is minder waar, hij doet voor mijn gevoel 0-100 in 6 seconden en de cijfers van de amerikaanse review sites bevestigen dit met een gemiddelde tijd van 6.8 sec.

Omdat dit de "kleine" motor is, betaal je minder belasting, maar dit is hetzelfde motorblok als in de Mitsubishi Lancer Evolution wordt gebruikt, echter daar komt 330 pk uit, en uit deze "maar" 220pk, anders software etc, maar practisch kan je door de software aan te passen er veel meer uithalen en als je er dan dual cat-back deeptone uitlaten onder legt, 2 om 2 als bij een M3, dan gromt ie dat het een lieve lust is en met zo'n 350-400 pk gaat ie heel snel naar de 100 :)

Ik heb op youtube gezien hoe ze met een vergrootte turbo er 530 achterwiel pk's uit hebben gehaald, gemeten aan het wiel !.

gekkenwerk uit een kleine 2.0 turbo, maar zegt wel wat over de kwaliteit van de huidige hyundai engineering.

Ok hoe hij rijdt ? Buitenaards... Ik heb de uitvoering zo uit de showroom genomen hier, maar het is een vreemde, die je in NL niet echt tegenkomt. Namelijk Leren bekleding ( niet standaard op de 2.0T, electrisch schuif kanteldak, ook niet standaard, premium audio, wellicht wel standaard geen idee met USB, die heel goed klinkt van infinity, en het TORSEN anti slip differentieel.

Dit is een achterwiel aangedreven auto en dat merk je ook echt, hij gaat als een dolle bochten door en hoewel hij er uit ziet als een luxe coupé ( in mijn beleving veel mooier dan elke bmw/audi/mercedes etc, met dito afwerking) is dit een echte sportbak, stugge vering, helt 0 over in bochten, maar helaas betekent dat wel iets minder comfort, vooral hier waar de wegen wat slechter zijn ( understatement), maar ik ben er tevreden mee. Ik heb circuit ervaring in NL op racemotoren, dus ja dan ben je meer voor sport dan voor comfort.

De stoelen zijn perfect, electronisch verstelbaar en hebben zelfs een lendensteun die handmatig verstelbaar is. Afwerking is wellicht niet 100% premium, maar het komt goed in de buurt. Het stuurwiel is lekker dik en heeft verdikkingen op punten waar je hem hoort vast te hebben ( 10 voor twee).

IK heb alles wat een wedstrijdje heeft willen doen tot nu toe verslagen, maar mijn neef hier heeft een CL 63 AMG V8 Bi-Turbo en daar ga ik het uiteraard van verliezen, maar er zijn maar weinig auto's die deze prestaties leveren voor zo weinig geld, in NL had mij deze auto zonder alle extra's al 43.000 euro gekost ( BPM !! )
Hier .. schrik niet, inclusief alles 26.500 euro INCL roemeense btw van 24% !!!

Voor dat geld heb je echt een moordmachine, die zich kan meten met de besten. Iedereen kijkt hem na en boven de 2.500 toeren beginnen de uitlaten echt zo'n lancer EVO growl te produceren, echt brilliant. iedereen vind hem super. Zeker de liefhebbers, wie had dit ooit van Hyundai Verwacht ? In bochten voel je het differentieel echt werken en je de bocht door stuwen zonder dat je hoeft te remmmen, dat kon de civic van hiervoor echt niet... de hele beleving hier is anders, echt als het hoort in een rijders auto.

Ik ben er helemaal tevreden over en zeker zoals hij er uit ziet met die 19"wielen is het een brilliante verschijning, als dit al zo goed geslaagd is bij hun eerste poging dan wens ik de heren uit Duitsland heel veel succes toe om hun torenhoge "premium" prijzen nog te kunnen handhaven, want hyundai zet ze met deze coupé zeker hier in Roemenië waar ze eventueel een andere lagere prijsstelling hebben gehanteerd, echt te kak !

Binnenkort laat ik hem in NL tunen, zo rond de 400 pk, dat met 1470kg... wordt een kruisraket :) Ik kan hem iedereen in aanraden, zelfs voor de 50k die hij mij in NL zou hebben gekost, zou ik hem hebben gekocht, als ik het geld er voor zou hebben gehad in NL dat is ;) Oh ja bij 210 km/h ( top zou rond 230 liggen , maar nog niet gedaan ivm inrijden) ligt hij zo stabiel op de snelweg, dat je het idee hebt voor een boodschapje de stad in bent gegaan.

Verbruik bij "normaal" rijden wat je in deze auto echt niet kunt, het is te leuk iedereen aan gort te rijden, haal ik 8,5 op de 100 ongeveer, wat voor deze prestaties super is.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.