Hyundai Coupé 2.0i F (1998)

autoreview

Hyundai Coupé 2.0i F (1998)

Signalement

UitvoeringCoupé 2.0i F
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf202.995 km
KM-stand laatst209.335 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaring Hyundai coupé op LPG-3

  • 204.680 km

Hallo,

Omdat ik meer kilometers ging maken en mijn Fiat Panda (Skyline) niet heel erg geschikt meer was voor de winter was het tijd voor een andere auto. Financieel gezien was het voor mij de beste optie om een occasion op LPG-3 aan te schaffen. Dit i.v.m. de lage kosten van LPG. Na een zoektocht van een aantal weken kwam ik deze Hyundai coupé tegen op internet. Op de foto's zag hij er nog zeer strak uit dus maar eens een afspraak gemaakt met de verkoper. Aangezien de auto meer dan 2 ton had gelopen was het wel een kleine gok voor mij. Dit omdat ik als student niet heel veel marge had voor eventuele reparaties. Na een proefrit en een kleine onderhandeling de auto gekocht voor een mooi bedrag. Ook heeft men de romschijven en blokken nog even voor mij vervangen. De auto loopt mooi op benzine en LPG en verder functioneert alles. De auto heeft nog een aantal extra leuke opties waaronder:

- Electrisch schuifdak
- Electrische ramen
- Zonnescherm achter
- Bekerhouders
- Luxe stoelen ( uit de FX serie)


Positieve punten:

- LPG3 tank, dus lekker goedkoop tanken
- Sportieve motor. Je kunt schakellui rijden en hebt altijd kracht genoeg om goed mee te komen in het overige verkeer.
- Lekker strak geveerd. Vooral ideaal omdat ik veel op buitenwegen rijd.
- Het brandstofverbruik. Ik haal gemiddeld 1 op 11,5 op LPG-3. Dit vind ik netjes voor een 2.0

Minpunten:

- Weinig ruimte achterin door aflopende daklijn.
- Weinig bagageruimte i.v.m. gastank in de kofferbak.
- Hoge drempels wat rustiger nemen i.v.m. de lange neus en de hoogte van de auto.

Ik heb er nou zo'n 1600 kilometer mee gereden en de auto bevalt me gewoon erg goed. Hij rijdt, stuurt, schakelt en remt gewoon super. Ook loopt hij erg mooi op LPG-3. Ik rij 's Morgens eerst een paar minuten op benzine waarna ik overschakel op LPG-3.

Als ik wat meer kilometers heb gereden zal ik mijn review aanvullen!

M.v.g. Geert A.

Kleine tegenvaller...

  • 205.168 km

Helaas, vorige week een kleine tegenslag gehad. Toen ik uit mijn werk naar huis wou rijden startte de auto niet. Gelukkig had ik een paar mensen die mij wel even aan wouden duwen. Zo gezegd zo gedaan en daar ging ik opweg naar huis. Wat mij onderweg opviel was dat de radio een paar keer uitviel en ook het gassysteem ging zijn eigen leven leiden. Na een kilometer of 15 sloeg bij het intrappen van de koppeling de auto af en wou daarna weer niet starten.Je zou denken dat de accu leeg is maar de auto laadde dus ook niet bij. Gelukkig stond ik net voor een boeren bedrijf die mij wel even wouden helpen met een paar startkabels. Auto gestart en met een beetje toeren naar huis gereden. Na wat drinken de garage gebeld en kon gelijk langskomen. Na de meting bleek de dynamo kapot te zijn. Een kleine tegenvaller a 225 euro. Nu de motorkap toch even openstond gelijk gekeken naar de vloeistoffen en wat bleek: Weinig tot geen koelvloeistof. Na onderzoek bleek ook de waterpomp kapot te zijn a 70 euro. De auto laten staan en de volgende dag gelijk gerepareerd!

Kosten: 295 excl. Arbeidsloon.

Een kleine tegenvaller maarja dat kan natuurlijk altijd en vooral met de gedachte dat je hem van een particulier koopt. Nu maar hopen dat hij het zonder al te veel problemen blijft doen! Want ik moet zeggen, het is elke dag weer een zeer aangenaam gevoel als ik de auto start en er weer mee mag rijden!

Update!

  • 209.335 km

Inmiddels weer wat kilometers gereden in de Coupe en nog steeds bevalt hij mij erg goed! Na de dynamo en waterpomp gelukkig niks meer gehad waardoor het rijden nog leuker is geworden! Ik heb alle tankbonnetjes bewaard vanaf de aanschaf en dus ook nauwkeurig het verbruik bijgehouden. Het verbruik op LPG bedraagt 1 op 10,5. Erg netjes voor de 2.0i in combinatie met LPG. Ik zal begin volgend jaar de auto voorzien van nieuwe olie, bougies, kabels en filters.

Toch kan ik nog wel een minpuntje geven over de auto. Ik vind de lichtopbrengst aan de magere kant. Het kan zijn omdat ik geen goede lampen gebruik? Ik zit te overwegen om er xenon in te plaatsen. Wel wil ik dan voor een 'echt' kitje gaan. Ik vind die blauwe lampjes iets te blauw. Je krijgt dan zo gauw een 'sjonnie' look. Origineel is een auto immers het mooist!

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.