Hyundai Atos Spirit 1.0i SLX (2000)

autoreview

Hyundai Atos Spirit 1.0i SLX (2000)

Signalement

UitvoeringAtos Spirit 1.0i SLX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf100.642 km
KM-stand laatst101.321 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Andere auto nieuwe kansen

  • 100.642 km

De 24ste Maart hebben wij een Hyundai Atos 1.0 SLX van de eerste eigenaar via een Dealer gekocht in Enkhuizen.

Het betreft een SLX duurste uitvoering in die tijd zonder airco.

Opties

2x Delen neerklapbare rugleuning
2x Op klapbare achterbank zitting
4x Hoofdsteunen
ABS
Bumpers in Corrosiekleur
Centrale deur vergrendeling
Chroom accenten Interieur-Exterieur
Derde rem licht in dakspoiler
Derde ruitenwisser met wis/was
Elektrische ramen
Hoogteverstelling koplampen
Klokje op het dasboard
Kofferbak verlichting
Lades onder beide voor stoelen
Mistlampen
NAP geregistreerd
Spatlappen rondom
Stuurbekrachtiging
Volwaardig reservewiel

Wat te missen?

Vermogen
Toerenteller
Trekhaak

Informatie tot op heden.

1e eigenaar,
80.000km tot 2005 alle beurten gehad.
in 7 jaar 20.000 km gereden beurten onbekend, wel tussen beurten gehad.
Heeft twee jaar stil gestaan 1 jaar in Den-Helder en 1 jaar in Enkhuizen beide bij een dealer.
1e eigenaar heeft de voorstoel rails met 15cm laten verlengen, extra veel beenruimte rond het stuur ideaal!
Auto heeft geen schade gehad in het verleden, alleen hier en daar wat parkeer karretjes deukjes. Niet storend.

Aangekocht in Enkhuizen bij een Bovag garage zonder de bovag garantie dit omdat 395 euro op een auto onder de 2000 euro een hoop geld is.
En omdat er door de laatste dealer een nieuwe uitlaat/4x vredestein banden zijn gemonteerd.

Na uitgebreide proefrit op het industrie gebied, noodstoppen. De koppeling test en het stuurgedrag. Besloten de auto te kopen, €300 van de prijs weten te krijgen, mede omdat de accu wat zwak was door het lange stilstaan en er binnenkort een APK aan zit te komen. Uiteindelijk dezelfde dag tenaamstelling en verzekering geregeld.

Waarderingen gezet op voldoende, en prestatie op onvoldoende dit is gebaseerd op proefrit en het naar huis rijden.

Foto's geplaatst en Specificaties

  • 100.642 km

Foto's geplaatst.

Specificaties

Merk: Hyundai
Model: Atos
Type: 1.0 SLX
Bouwjaar: Juni 2000
Brandstof: Benzine
Hatchback: 5 deuren
Kleur: Rood
Versnellingstype: Handgeschakeld
Gewicht: 822kg
Vermogen: 40KW/54PK
Cillinder inhoud: 999cm3
Trekgewicht ongeremd: 400KG
Trekgewicht geremd: 700KG
Datum eerste toelating: 06-05-2000
Datum tenaamstelling: 24-03-2014

Eerste bevindingen en eerste kilometers 153

  • 100.489 km

Auto aangekocht met 100.498 km
Inmiddels 3 dagen verder en 153km gereden.

Tijd voor de eerste bevindingen.
Heb altijd gezegd een hyundai atos NEE die hoef ik niet.
En nu rijd ik er 1, en wat ben ik een blij mens. Had ik dit maar jaren eerder gedaan.

Exterieur

Buitenkant ziet er hoog, smal en behoorlijk oudbollig uit vooral in deze kleur rood.
We wilde eigenlijk zwart, maar die waren prijstechnisch net iets te duur geprijst.
De kleur is niet verschoten en de auto draagt een kleur garantie met zich mee. Teflon Pantser lak bescherming.
De SLX uitvoering heeft een spoiler op de achterklep en chroom accenten aan de buitenzijde dit maakt hem net iets meer auto. Aan de zijkant zit zowaar een lijnenspel wat meer lijkt op geplaatste vouwen om hem zo wat meer een uitstraling te geven.

Interieur

Vind ik persoonlijk geslaagd.
Gebruikte materialen in vergelijking met de Daihatsu Cuore is een flinke stap vooruit,
Kaartvakken zijn gelijk aan de Cuore, Dasboard kastje ook alleen moeten wij klep ervan missen.
De ruimte is ruimer geworden, en op de achterbank kun je nu ook 2 volwassenen en een kind herbergen.
Ook de kofferbak ruimte is toegenomen.
De stoelen zijn matig verstelbaar, stuur is niet verstelbaar en toch zit je heerlijk op de dik beklede kussens/stoelen. Ook achterin kun je goed rechtop zitten.
De schakelaars zit waar je ze verwacht en zit ergonomisch op een goeie plaats.
Onhandig vind ik de zonneklep, in de linker ontbreekt een spiegeltje en rechts zit er wel een spiegel.
De achterbank constructie is een pré daar hebben ze bij Hyundai goed overna gedacht, 2 aparte opklapbare rugleuningen en 2 opklapbare zittingen, dit maakt de ruimte zeer bruikbaar om een hoop puin of gekochte materialen in te vervoeren.

Onderstel

De demping en vering voor zijn goed,
deint niet na en veert niet te diep in.
Achter vind ik het ronduit slecht, de achteras is zo stug en vering zo hard.
Elke bobbel vangt de vering op met een klap.
Misschien dat het helpt als ik de bandjes minder hard zet 2.3bar ofzo. Hij staat nu op 2.5bar en voor 2.4bar.

Motor

Motorvermogen invergelijking met de Cuore is niet toegenomen 1 moet het zelfs met 1 hele pk minder doen. De Atos weegt precies 105kg zwaarder en heeft 1 cillinder meer. Maar het is niet in z'n voordeel.
Heb het gevoel dat hij niet vooruit te branden is, dit kan misschien ook komen door de eerste eigenaar en met het feit dat de auto bijna 2 jaar heeft stilgestaan.
De motor pakt wel soepeltjes op, en 40 in 4 is makkelijk te doen en ook zuinig voor binnen de bebouwde kom.

Binnenkort meer informatie, ook pas ik dan de waardering aan. Eerst maar is een paar duizend kilometer rijden.

Zuinig heids record

  • 101.321 km

Deze maand 280km afgelegd op 14,80 getankte Liters, maakt een verbruik van 1 op 18,91.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja